۵۰۶۳۲
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

نسل جدیدی از «پورشه» رونمایی شد +عکس

پورش چهلمین سال ساخت ۹۱۱ توربو را به بهترین شکل ممکن جشن گرفته و نسل تازه‌ای از این خودروی موفق را با ۵۲۰ و ۵۶۰ اسب‌بخار قدرت معرفی کرده است.

خبرآنلاین: پورشه چهلمین سال ساخت ۹۱۱ توربو را به بهترین شکل ممکن جشن گرفته و نسل تازه‌ای از این خودروی موفق را با ۵۲۰ و ۵۶۰ اسب‌بخار قدرت معرفی کرده است.

شتاب‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت مدل توربو به ۳.۲ ثانیه و توربو S به ۲.۹ ثانیه زمان نیاز دارد و می‌توان گفت تنها چیزی که از نسل های پیشین خود به ارث برده اند، نام آنهاست.

در عقب مدل توربو، موتور توربوشارژ خطی و ۶ سیلندر با گنجایش ۳.۸ لیتر تعبیه شده که می‌تواند در نهایت ۵۲۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند. گشتاورنیروی تولید شده در نمونه توربو ۶۵۰ نیوتن‌متر و در توربو S حدود ۷۰۰ نیوتن‌متر است. دور موتور در این حالت ۲۱۰۰ دوربردقیقه خواهد بود.

پورش برای این نمونه بدنه‌ای عریض و با طرحی شبیه به ابرخودروها طراحی کرده است. این مدل جدید ۲.۷ سانتیمتر عریض‌تر از کاررا ۴ است و گلگیر بزرگی در عقب آن دیده می‌شود. چرخ‌ها ۲۰ اینچی و از جنس آلومینیوم هستند و چراغ‌های جلو تمام ال.ای.دی انتخاب شده‌اند.

پورش ۵۰ سال پیش برای اولین‌بار ۹۱۱ را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرد و ۱۰ سال پس از آن از اولین پیش‌نمونه از ۹۱۱ توربو پرده برداشت. حالا پس از گذشت ۴۰ سال دو نمونه توربو و توربو S رونمایی شده که از نظر فنی و داینامیک سرآمد گروه خود است. سیستم چهارچرخ متحرک این دو خودرو، همراه با آیرودینامیک تطبیقی، چراغ‌های جلوی تمام‌ال.ای.دی و قدرت بالای ۵۰۰ اسب‌بخار با استفاده از یک موتور شش‌سیلندر خطی همراه با دو توربوشارژر از نسل تازه این خودروها بهترین خودروی ممکن را ساخته است.

برای این دو خودرو شاسی جدید و سبکی پیش‌بینی شده که فاصله محوری چرخ‌ها در آن نزدیک به ۱۰ سانتی‌متر بیشتر از نمونه‌های پیشین است و روی چرخ‌های بزرگتری سوار شده است. برای کنترل این خودرو از دیسک‌های ترمز کربن‌سرامیکی پورش استفاده شده است.

موتور جدید این دو خودرو همراه با جعبه‌دنده هفت‌سرعته بهبودیافته و سیستم چهارچرخ‌متحرک بهره‌وری بالاتری را به آنها داده است. در موتور شش‌سیلندر خطی، تزریق سوخت به صورت پاشش مستقیم در مدل توربو ۵۲۰ و در ۹۱۱ توربو S نزدیک به ۵۶۰ اسب‌بخار توان تولید می‌کند. پورش تنها خودروسازی است که به استفاده از دو توربوشارژر با موتورهای بنزینی با طراحی‌های متفاوت ادامه داده است.

از لحاظ شکل بدنه هم این دو خودرو تازه عریض‌ترین نمونه‌های ۹۱۱ هستند. هر دو نمونه توربو و توربو S تا پایان سال جاری میلادی به بازار آمریکا وارد خواهد شد. قیمت پایه ۹۱۱ توربو ۱۴۸۳۰۰ دلار و توربو S بیش از ۱۸۱هزار دلار اعلام شده است.










پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

می‌خواید یکبار برای همیشه از «بی‌پولی» خلاص شید؟ این وبینار رایگان برای شماست 👇

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • نظرخودم

    بابا این همان پراید خودمونه که در100سال دیگه اتاقشو می گذارن روی پراید ومدلشو می شه sxxx3000باورنداری 100سال دیگه اگرزنده بودی ببین ...

  • بدون نام

    راستی راستی میگن اگه دروغی روچندبارتکرارکنه طرف خودش باورش میشه.برکدوم اساس خودرو دیگران~کره~رابه نام خودمون مصادره ومعارفه میکنیم!!!

  • سام

    فک کنم فقط چراغای عقبشو عوض کردن
    خخخخخخ

  • حسین

    خریدمش

  • ستاره

    رفتم که بخرمش

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج