قیمت های جدید خودرو اعلام شد
بر پایه مصوبه شورای رقابت، بهای خودروها اعلام شد.
تابناک: بر پایه مصوبه شورای رقابت، بهای سه محصول ایران خودرو اعلام شد؛ بنابراین، سمند ال ایکس پایه گاز سوز ۲۵ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان، پژو پارس دوگانه سوز ۲۸ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان و پژو ۴۰۵ بنزینی هم ۲۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان شد.
همچنین قیمت سه محصول ایران خودرو بر اساس مصوبه شورای رقابت اعلام شد؛ بنابراین، سمند ال ایکس پایه گاز سوز ۲۵ میلیون و ۶۹۰ هزار، پژو پارس دوگانه سوز ۲۸ میلیون و ۲۸۰ هزار و پژو ۴۰۵ بنزینی هم ۲۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان شد.
در همین حال، شرکت سایپا، امروز قیمتهای نهایی را برای پراید و تیبا بر اساس مصوبه شورای رقابت اعلام کرد که مرکز ملی رقابت، هفته گذشته بنا بر دستورالعمل شورای رقابت قیمتهای پایینتری را اعلام کرده بود.
شرکت خودروسازی سایپا امروز اعلام کرده است: پس از برگزاری جلسات پیدرپی خودروسازان با شورای رقابت و محاسبه قیمتها بر اساس فرمول این شورا، بهای دو خودروی پر تیراژ X۱۰۰ و تیبا که از سوی گروه خودروسازی سایپا محاسبه و به شورای رقابت اعلام شده بود، مورد تصویب این شورا قرار گرفت.
قیمت سایپا ۱۳۱ SL مبلغ ۱۴۴۷۴۰۰۰۰ ریال و تیبا SX مبلغ ۱۸۷۹۰۰۰۰۰ ریال تعیین شده است که قیمت آپشنهای درخواستی مشتریان، جداگانه محاسبه و دریافت خواهد شد.
این در حالی است که هفته گذشته، مرکز ملی رقابت بر اساس دستورالعمل نهایی شورای رقابت، بهای پراید را ۱۴ میلیون و ۳۵۷ هزار تومان و قیمت تیبا را ۱۶ میلیون و ۲۰۱ هزار تومان اعلام کرده بود که در مقایسه با قیمتهای اعلامی امروز کمتر است.
لازم به یادآوری است، مشتریانی که پس از هفدهم بهمن ماه ۹۱ اقدام به خرید و یا تحویل خودرو کردهاند، خودروی آنها با قیمت جدید محاسبه و مابهالتفاوت قیمتی آن به آنها بازگردانده خواهد شد.
قیمت جدید فروش ۱۴ محصولی را که قیمت آن با شورای رقابت نهایی شده است هم به این شرح اعلام شده است:
- پژو ۴۰۵ بنزینی جی. ال. ایکس با کیسه هوای راننده ۲۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان
- پژو ۴۰۵ دو گانه سوز جی. ال. ایکس با کیسه هوای راننده ۲۳ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان
- پژو ۴۰۵ بنزینی اس.ال.ایکس با کیسه هوای راننده ۲۳ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان
- پژو پارس سال با کیسه هوای راننده ۲۶ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان
- پژوپارس معمولی دوگانه سوز با کیسه هوای راننده ۲۸ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان
- سمند ال.ایکس سال بنزینی با کیسه هوای راننده ۲۳ میلیون تومان
- سمند ال.ایکس سال دوگانه سوز با کیسه هوای راننده ۲۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان
- سمند ال.ایکس ؛ ایی.اف.سون بنزینی با کیسه هوای راننده ۲۴ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان
سمند ال.ایکس ؛ ایی.اف.سون پایه گاز سوز با کیسه هوای راننده ۲۵ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان
- سمند اس.ایی با کیسه هوای راننده ۲۰ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان
- وانت باردو بنزینی با ترمز ضد قفل ۱۰ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان
- وانت باردو بنزینی با ترمز ضد قفل جدید ۱۰ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان
- وانت باردو دوگانه سوز با ترمز ضد قفل ۱۲ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان
- وانت باردو دوگانه سوزبا ترمز ضد قفل جدید ۱۲ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان .
جمشید پژویان هم درباره این قیمت ها گفت: بررسی قیمت های محاسبه شده خودروسازان بر اساس متغیرهای آنها پایان یافته است و تا دو ساعت آینده خودروسازان می توانند قیمت ها را روی سایت های خود اعلام کنند.
ریشه عقبنشینی نسبی شورای رقابت در مقابل خودرسازان در چانهزنی دو طرف بر سر تاثیر بدهیهای بانکی و تسهبلات اخذ شده توسط خودروسازان است. در فرمول تعیین قیمت خودرو توسط شورای رقابت، بنا بود که سهم ناشی از هزینههای مالی بنگاههای خودروساز از قیمت تعیین شده کسر شود.
از سوی دیگر، خودروسازان اعتقاد داشتند که برای تامین نقدینگی مورد نیاز برای پرداخت مطالبات قطعهسازان و خرید مواد اولیه، تسهیلاتی از سیستم بانکی اخذ شده که باید از محل فروش خودروها بازپرداخت شود.
اخبار غیررسمی از جلسه مشترک خودروسازان و شورای رقابت حاکی از آن بود که اعضای این شورا با پرداخت هزینههای مالی خودروسازان موافق نبودهاند، بهگونهای که رئیس شورای رقابت در این باره اظهار کرده است: اینکه خودروسازان به بانکها رقمی بدهکار هستند به شورای رقابت و مصرفکنندگان مربوط نیست، به همین دلیل هزینههای مالی از فرمول قیمتگذاری حذف شده است.
قیمتهای اعلام شده جدید نشان میدهد که شورای رقابت در مقابل خودروسازان تا حدی عقبنشینی کرده است.
همچنین قیمت سه محصول ایران خودرو بر اساس مصوبه شورای رقابت اعلام شد؛ بنابراین، سمند ال ایکس پایه گاز سوز ۲۵ میلیون و ۶۹۰ هزار، پژو پارس دوگانه سوز ۲۸ میلیون و ۲۸۰ هزار و پژو ۴۰۵ بنزینی هم ۲۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان شد.
در همین حال، شرکت سایپا، امروز قیمتهای نهایی را برای پراید و تیبا بر اساس مصوبه شورای رقابت اعلام کرد که مرکز ملی رقابت، هفته گذشته بنا بر دستورالعمل شورای رقابت قیمتهای پایینتری را اعلام کرده بود.
شرکت خودروسازی سایپا امروز اعلام کرده است: پس از برگزاری جلسات پیدرپی خودروسازان با شورای رقابت و محاسبه قیمتها بر اساس فرمول این شورا، بهای دو خودروی پر تیراژ X۱۰۰ و تیبا که از سوی گروه خودروسازی سایپا محاسبه و به شورای رقابت اعلام شده بود، مورد تصویب این شورا قرار گرفت.
قیمت سایپا ۱۳۱ SL مبلغ ۱۴۴۷۴۰۰۰۰ ریال و تیبا SX مبلغ ۱۸۷۹۰۰۰۰۰ ریال تعیین شده است که قیمت آپشنهای درخواستی مشتریان، جداگانه محاسبه و دریافت خواهد شد.
این در حالی است که هفته گذشته، مرکز ملی رقابت بر اساس دستورالعمل نهایی شورای رقابت، بهای پراید را ۱۴ میلیون و ۳۵۷ هزار تومان و قیمت تیبا را ۱۶ میلیون و ۲۰۱ هزار تومان اعلام کرده بود که در مقایسه با قیمتهای اعلامی امروز کمتر است.
لازم به یادآوری است، مشتریانی که پس از هفدهم بهمن ماه ۹۱ اقدام به خرید و یا تحویل خودرو کردهاند، خودروی آنها با قیمت جدید محاسبه و مابهالتفاوت قیمتی آن به آنها بازگردانده خواهد شد.
قیمت جدید فروش ۱۴ محصولی را که قیمت آن با شورای رقابت نهایی شده است هم به این شرح اعلام شده است:
- پژو ۴۰۵ بنزینی جی. ال. ایکس با کیسه هوای راننده ۲۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان
- پژو ۴۰۵ دو گانه سوز جی. ال. ایکس با کیسه هوای راننده ۲۳ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان
- پژو ۴۰۵ بنزینی اس.ال.ایکس با کیسه هوای راننده ۲۳ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان
- پژو پارس سال با کیسه هوای راننده ۲۶ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان
- پژوپارس معمولی دوگانه سوز با کیسه هوای راننده ۲۸ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان
- سمند ال.ایکس سال بنزینی با کیسه هوای راننده ۲۳ میلیون تومان
- سمند ال.ایکس سال دوگانه سوز با کیسه هوای راننده ۲۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان
- سمند ال.ایکس ؛ ایی.اف.سون بنزینی با کیسه هوای راننده ۲۴ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان
سمند ال.ایکس ؛ ایی.اف.سون پایه گاز سوز با کیسه هوای راننده ۲۵ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان
- سمند اس.ایی با کیسه هوای راننده ۲۰ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان
- وانت باردو بنزینی با ترمز ضد قفل ۱۰ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان
- وانت باردو بنزینی با ترمز ضد قفل جدید ۱۰ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان
- وانت باردو دوگانه سوز با ترمز ضد قفل ۱۲ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان
- وانت باردو دوگانه سوزبا ترمز ضد قفل جدید ۱۲ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان .
جمشید پژویان هم درباره این قیمت ها گفت: بررسی قیمت های محاسبه شده خودروسازان بر اساس متغیرهای آنها پایان یافته است و تا دو ساعت آینده خودروسازان می توانند قیمت ها را روی سایت های خود اعلام کنند.
ریشه عقبنشینی نسبی شورای رقابت در مقابل خودرسازان در چانهزنی دو طرف بر سر تاثیر بدهیهای بانکی و تسهبلات اخذ شده توسط خودروسازان است. در فرمول تعیین قیمت خودرو توسط شورای رقابت، بنا بود که سهم ناشی از هزینههای مالی بنگاههای خودروساز از قیمت تعیین شده کسر شود.
از سوی دیگر، خودروسازان اعتقاد داشتند که برای تامین نقدینگی مورد نیاز برای پرداخت مطالبات قطعهسازان و خرید مواد اولیه، تسهیلاتی از سیستم بانکی اخذ شده که باید از محل فروش خودروها بازپرداخت شود.
اخبار غیررسمی از جلسه مشترک خودروسازان و شورای رقابت حاکی از آن بود که اعضای این شورا با پرداخت هزینههای مالی خودروسازان موافق نبودهاند، بهگونهای که رئیس شورای رقابت در این باره اظهار کرده است: اینکه خودروسازان به بانکها رقمی بدهکار هستند به شورای رقابت و مصرفکنندگان مربوط نیست، به همین دلیل هزینههای مالی از فرمول قیمتگذاری حذف شده است.
قیمتهای اعلام شده جدید نشان میدهد که شورای رقابت در مقابل خودروسازان تا حدی عقبنشینی کرده است.
پ
نظر کاربران
هوراااااااااااااااااااااااااااااا
پاسخ ها
چرا الان داری هورا میکشی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قیمتهایی به این بالایی اونم برای خودروهای داخلی بی کیفیت؟
عسل خانم هورای من از روی کنایه بود
تنها راهش واردات خودرو با تعرفه بسیار پایین هست ...
بارها گفتم و باز هم میگم . ما صنعت خودروسازی به مفهوم واقعی کلمه نداریم . همش مونتاژ بوده و تغییر چراغ جلو و سپر و صندوق .......
فکر میکنید تلفات سالانه جاده ای که 32000 نفره یا آلودگی بیش از حد شهرها از کجا نشات میگیره ؟
.............. ما نمیخریم ........................
همین !
..............
ما رو سرکار گذاشتید دیگه از خودروی ایرانی حمایت نخواهیم کرد و همچنین منتظر واردات خودرو آزاد خواهیم ماند
پاسخ ها
وقتی دلار 3500 باشه چه خودرویی میشه وارد کرد که زیر 20 تومن دربیاد. خودروسازا اینو میدونن که هر کاری دلشون میخواد میکنن. ارزونترین ماشین حتی اگر 10هزار دلار باشه میشه 35 میلیون.
احمد آقا حداقلش اینه که میدونی 35 میلیون میدی اما جونت مثل پراید نشستن در خطر نیست . تفاوتش اینه داداش ...
و دیگری اینکه اگه حدااقل 35 میلیون میدی میدونی با دانش مهندسی کامل و استانداردهای یورو وارد شده و آلودگی هوا کمتر داره و مصرف سوختش هم کمتره .......
فرق زیادی داره . هیچوقت اینطور نگو ....
دوست داری 35 میلیون بدی زنده بمونی یا 20 میلیون بدی بمیری ؟؟؟؟؟؟
انتخاب با شماست .
آقای کیوان منظورت از خودروی 35 میلیونی همون خودروهای چینی که 2زارم نمی ارزه!!
واقعا براشون متاسفم
پاسخ ها
چرا ما وقتی کاری ازدستمون بر نمیاد میگیم براشون متاسفم ؟
خیلی باحالن،405 فقط 300000 ارزون شده،بقیه هم به همون ترتیب،این بود قیمت های جدید
به خدا قسم چیزی نگم خیلی سنگین ترم . فقط از شنیدن این قیمتها نزدیک بود از خوشحالی سنگ کوب کنم. ای خدا.....
واقعا ماشینا انقدر ارزش دارن.منم منتظر روزی میمونم که واردات ماشین ازاد بشه.
پاسخ ها
زیاد دور نیست اون روز ..........
نمی خریم ... نمی خریم ... نمی خریم ...
درود بر غیرت ایرانی؟
همچنان تحریم
ن می خ ریم
نمی خررررررررررررررررررررررررررریم. ما دیگه ماشین بی کیفیت ایرانی نمی خریم. یکی از دوستانم چند ماه پیش ماشین پراید صفر خریده ولی هر روز توی تعمیرگاهه واقعا خجالت آوره.......................
چی نظر بدم مردم رو فیلم کردین یعنی چی مقصر مردمند که به شما بها دادند کاری نداره اصلا ماشین نمیخریم
چه گلی به سرمون زدند این شورای رقابت.ایول از فردا میریزیم تو بازار پراید میخریم.
پاسخ ها
اگر آینده مملکت را دوست دارید نباید با این قیمت این ارابه های مرگ را بخرید .
واقعا بايد اين خودروهاي بي كيفيت را نخريم
نخريم نخريم
پاسخ ها
موافقم +++++++++++++++++++
این شورای به قوله خودشون حامی مردم تو این مدت که میگفتن باید قیمتا پایین بیاد چی اتفاقی افتاد که نظره دو طرف انقدر به هم نزدیک شد واقعا باید خجالت کشید.
پاسخ ها
ن خ رییییییییییییییییییییییییییییم
با کیوان کاملا موافقم شورشو درآوردن
دمتون گرم؛ثابت قدم بمونید. موافقم
واقعا برای شورای رقابت متاسفم که جلوی ایران خودرو کم اورده.منم میگم ن م خ ر ی م.
خداوکیلی ارزش داره ماشین ایرانی بخریم؟
نمیخریم نمیخریم نمیخریم
چرا باید تو دبی یا عراق یا حتی کیش خودمون با این پول میتونیم سوار تویوتا وبنز و بی ام و شویم ولی در ایران پراید وتیبا
آفایون مدیر شما خودتون سوار چی میشید؟
در ارزوی خریدن فرغون بودم دیدم میشه ماشین خرید گفتم یکی بخرم
شورای رقابت!اصلا صنعت خودروسازی ما کاملا انحصاری است وگرنه اگه بازار رقابتی بود الان این وضع قیمت ها نبود در ضمن دولیت باید تعرفه ای گمرگی رو به حداقل برسونه تا قیمت ها برگرده به روز اول
خودروسازان فکر می کنند مردم به خاطر رای شورای رقابت نمی خرند بلکه اصلا توانایی خرید وجود نداره...
جالبه تمام قطعات خودرو های ایرانی همش چینی هستش یعنی خیلی زود خراب میشه و وقتی میبری نمایندگی
تعویضش میکنن اونم زود خراب میشه
حتی موتوره این مگانهای مونتاژ شده توسط ایران نیز همش چینی هستش
موتوری که از فرانسه وارد میشه رو برمیدارن که توش 10 15 میلیون سود میکنن میفروشن به بازار بعد میان چینیشو نصب میکنن روش
با این وضع به خودروهای خارجی هم نمیشه اعتماد کرد
نمی خریم ماشین نمی خریم نمی خریم نمی خریم
همون اول که رییس جمهور پیشنهاد واردات خودروی خارجی رو داد و همه باهاش مخالفت کرده من میدونستم که این تنها راه حل برای پایین اومدن قیمت ها و بالا رفتن کیفیت هاست اما متاسفانه هیچ کس قبول نکرد و همه گفتن طرفداری میکنم اما اگر خودروی خارجی با ارز مرجع وارد کنن که با یه سری سیاست ها میتونن این کار رو بکنن مردم از اون خودروها خریداری میکنن و خودرو ساز ها مجبور میشن از در رقابت و مسالمت وارد شن متاسفانه چون تو سال های اخیر درخواست مردم برای خرید خودرو زیاد شده ایناهم خودروی درپیت با قیمت ارزون دادن به مردم حالا که تقاضا زیاد تر شده خیالات ورشون داشته و قیمت رو بردن بالا میگن مردمم کم میارن و مجبورن بخرن باید مثل کشور های دیگه که تا یه کالایی گرون میشه نمیخرن این کارو کنیم تا حساب کار دستشون بیاد به هر حال برای هر سودی باید یه ضرری داد. نه؟؟
متاسفانه ما ایرانیا یک دست و یک کلام نیستیم اگه مردم یک کلام باشن تو نخریدن اجناسی که بی هیچ قید و بندی گرون میشن دیگه تولید کننده به خودش اجازه نمیده هر محصول بی کیفیت رو بده دست مردم
امیدوارم که همه اینجوری که میگید فکر کنن
با وجود دلالها
مگه پراید کیلوی چنده!!¡¿ نمییییییییییییییییییخریم
کسانی ک فک میکنن مسئولن وخیلی چیزا بلدن بایدبگم باعرض پوزش ی ادم معمولی دیپلمه ازشما بیشترسرش میشه چون شما هنوزنمیتونید ی قیمت خودرو رو بیاریدپایین چه برسه که بخوایید کارهای بزرگ بکنید