۵۰۱۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

امارات: فقط ۱۳% از مردم مي توانند رأي بدهند

گسترش دموکراسی غربی از نوع عربی

حكومت امارات تصميم گرفته است به خاطر آن چه كه آن را توسعه دموكراسي در كشور ناميده است، درصد كساني كه حق شركت در انتخابات را دارند به ۱۳% برساند

حكومت امارات تصميم گرفته است به خاطر آن چه كه آن را توسعه دموكراسي در كشور ناميده است، درصد كساني كه حق شركت در انتخابات را دارند به ۱۳% برساند.

خبرگزاري رسمي امارات "وام" اعلام كرد كه بنا بر تصميم دولت امارات، تعداد شركت كنندگان د رانتخابات مجلس شوراي ملي از ۸۰ هزار نفر به ۱۲۹ هزار نفر خواهد رسيد تا مردم بيشتري بتوانند در انتخابات شركت كنند.

اين يعني فقط ۱۳% از مردم امارات، آن هم بعد از لطفي كه حكومت در حق آن ها كرده است مي توانند در انتخابات شركت كنند. قبلا هشت درصد مردم حق شرکت داشتند.

گفتني است كه امارات چهار و نيم ميليون جمعيت دارد كه از اين ميان فقط يك ميليون نفر اماراتي هستند و بقيه اتباع خارجي محسوب مي شوند و حال دولت امارات تصميم گرفته است كه از ميان اين يك ميليون نفر به ۱۲۹ هزار نفر حق شركت در انتخابات را بدهد و اين مسئله هم بنا به گفته خبرگزاري رسمي امارات در پي گسترش دموكراسي ! در كشور انجام گرفته است.

مسئله قابل توجه بعدي اين است كه مردم فقط مي توانند نصف اعضاي مجلس را از طريق رأي گيري، انتخاب كنند و نصف ديگر را حكومت امارات انتخاب مي كند و همه اين مسائل موجب شده است تا مردم امارات استقبال سردي را از انتخابات در اين كشور بعمل آورند، به طوري كه در انتخابات گذشته فقط ۷۰۰۰ نفر شركت كردند.

شايان ذكر است كه در ماه اسفند سال گذشته ۱۶۰ فعال سياسي و حقوقي در طي نامه اي از حكومت امارات خواستند تا آزادي بيشتري را به مردم بدهد.

منبع: رجانیوز

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

گسترش دموکراسی غربی از نوع عربی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج