۴۹۱۵۰
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

وعده کواکبیان برای رابطه با آمریکا در ۶ ماه

کاندیدای احتمالی يازدهمين دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با رويکرد تخصصي و کار کارشناسي درست مي‌توان رابطه با آمريکا را در ۶ ماه برقرار کرد که اين امر بر اساس عزت، مصلحت، حکمت، اقتدار ملي و قدرت ملي خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان: کاندیدای احتمالی يازدهمين دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با رويکرد تخصصي و کار کارشناسي درست مي‌توان رابطه با آمريکا را در ۶ ماه برقرار کرد که اين امر بر اساس عزت، مصلحت، حکمت، اقتدار ملي و قدرت ملي خواهد بود.

"مصطفي کواکبيان"، کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و دبير کل حزب مردم‌سالاري دقايقي پیش برای پاسخ به سوالات نمایندگان رسانه‌های مختلف در نشست خبری باشگاه خبرنگاران حضور یافت.

وی در ابتدای این نشست خبری به تشریح شعار انتخاباتی خود پرداخت و افزود: "زنده باد اصلاحات" شعار انتخاباتی ماست اما نام دولت آینده را "اخلاق" نام‌گذاری کرده‌ام.

کواکبيان ادامه داد: شعار انتخاباتی‌ام را براساس فلسفه الگو بودن انقلاب اسلامی برای سایر کشورها و ملت‌های مسلمان انتخاب کرده‌ام.

وی افزود: نوع نگاه اسلام به انسان صرفا مادی گرایانه نیست بلکه علاوه بر مادیات، معنویت و اخلاق را در نظر گرفته است.

کاندیدای احتمالي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: عالی‌ترین پیشرفت‌های صنعتی و رشد اقتصادی به دور از اخلاق و فضایل اخلاقی ارزشی را برای هیچ کشوری ایجاد نمی‌کند چنانکه در کشورهای اروپایی سکولار می‌بینیم که اخلاق مداری کم رنگ و حتی از بین رفته است.

وی ادامه داد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یکی از وظایف اصلی رئیس‌جمهور ترویج اخلاق در جامعه است و باید در راه اعتلای اخلاق و ارزش‌های دینی گام بردارد.

کواکبيان تاکید کرد: برخی بداخلاقی‌ها و بی‌اخلاقی‌های اخیری که متاسفانه دامن گیر مسئولان نظام شده و از مناظرات سال ۸۸ آغاز و همچنان ادامه دارد لطمات زیادی را بر فرهنگ اجتماعی وارد کرده است.

وی افزود: روابط سه قوه باید مبتنی براخلاق و بهتر از این باشد این در حالی است که یکشنبه سیاه مجلس اوج بداخلاقی‌های مسئولان را به نمایش گذاشت و مقام معظم رهبری هم در این زمینه تذکر دادند.

کواکبيان در ادامه افزود: از آنجایی که به دنبال اخلاق گرایی در جامعه هستم دولت آینده‌ام را در صورت پیروزی دولت اخلاق نامگذاری کرده‌ام.

وی در تشریح انتخاب این عنوان برای دولت خویش افزود: اخلاق در چند حرف خلاصه می‌شود که "الف" آن به معنای اقتصاد پیشرفته، "خ" به معنای خدمت بی‌شائبه،‌ "لام" به معنای لغو تحریم‌ها، "الف" به معنای اصلاحات همه جانبه و "قاف" به معنای ترویج قانونمداری در نهایت اقتدار است که براساس این برنامه شعار انتخاباتی‌ام را نیز تدوین کرده‌ام.
کواکبيان با اشاره به بحث تحريم‌ها عليه ايران گفت: بحث ويژه اين تحريم‌ها به روابط ميان ايران و آمريکا برمي‌گردد چرا که ذات انقلاب با منافع آمريکا در تضاد است و فقط در اين 8 سال اخير نبوده است.

وي ادامه داد: در اين سال‌ها شوراي امنيت هفت قطعنامه عليه ما صادر کرده است و علاوه بر آن قطعنامه‌هاي يک جانبه‌اي از سوي آمريکا و اروپا عليه ايران صادر شده که اين تحريم‌ها در حوزه‌هاي مختلف کالا، بيمه و کشتي‌ها است.

کواکبيان ادامه داد: با توجه به اصل 176 قانون اساسي مبني بر اين که کليه مصوبات شوراي عالي امنيت ملي بعد از تاييد مقام معظم رهبري قابل ابلاغ و پيگيري است؛ من نيز اعلام کردم که بايد با اجازه رهبر معظم انقلاب اين کار را انجام داد.

دبير کل حزب مردم سالاري تصريح کرد: با رويکرد تخصصي و کار کارشناسي درست مي‌توان رابطه با آمريکا را در 6 ماه برقرار کرد که اين امر بر اساس عزت، مصلحت، حکمت، اقتدار ملي و قدرت ملي خواهد بود.

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تاکيد کرد: درباره رابطه با آمريکا دو رويکرد وجود دارد در رويکرد اول عده‌اي معتقدند بايد باب رابطه با آمريکا را بست و نبايد آن را دنبال کرد و هر کسي در اين راستا تلاش کند مفتون و از اصول انقلاب خارج شده است.

وي ادامه داد: رويکرد دوم بر اين امر مبتني است که ما مي‌توانيم با آمريکا رابطه داشته باشيم و مخالف اين امر نيستيم اما بايد حاشيه‌هاي مورد نظر و خطوط قرمز مورد تاکيد مقام معظم رهبري را رعايت کرد.

کواکبيان گفت: بايد به اين امر توجه کرد بعد از برقراري رابطه با اين کشور همه امور گل و گلستان شود اما حداقل از خصومت ورزي وحشيانه و بهانه‌گيري آنها عليه ما کاسته مي شود و قطعاً تحريم‌هاي جديدي نخواهيم داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • امیر

      بابا تو دیگه کی هستی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج