امضای ۶ قرارداد بزرگ در صنعت خودروسازی
ئیس کمیسیون انرژی و محیطزیست اتاق تهران با اشاره به حضور سرمایه گذاران خارجی در صنایع ایران، گفت: تا پایان سال جاری، ۶ قرارداد بزرگ در صنعت خودروسازی کشور نهایی می شود.
منصور معظمی در سیودومین نشست کمیسیون انرژی و محیطزیست اتاق تهران گفت: تا پایان سال جاری، ۶ قرارداد بزرگ در صنعت خودروسازی کشور نهایی خواهد شد.
به گفته معظمی، به دنبال این قراردادها و تحول در صنعت خودروسازی کشور، مردم تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی سوار بر خودروهایی خواهند شد که از کیفیت و استاندارد روز دنیا برخوردار است.
معظمی همچنین از امضای قرارداد ۷۰ میلیون یورویی میان ایران و بلژیک برای تولید گیربکس اتوماتیک در کشور خبر داد و عنوان کرد که شرکت سیتروئن نیز طی امضای قراردادی با شرکت سایپا، اقدام به سرمایهگذاری ۱۶۰ میلیون دلاری در ایران کرده است. به گفته معظمی، بر اساس این قرارداد، مشارکت دو شرکت به صورت ۵۰-۵۰ است و آورده شرکت سایپا در این قرارداد، سایت کاشان است.
وی همچنین به قرارداد میان سازمان ایدرو و رنو فرانسه اشاره کرد و افزود: سهم دو طرف در این قرارداد بر پایه ۶۰ درصد سهم رنو و ۴۰ درصد سهم ایدرو است و ارزش این قرارداد نیز ۹۰۰ میلیون یورو است. به گفته وی، این قرارداد طی ۱۵ اسفند ماه سال جاری با ثبت شرکت مشترک میان دو طرف، به طور رسمی آغاز خواهد شد.
معظمی در عین حال از امضای قرارداد میان فولکسواگن و شرکت ماموت خبر داد و گفت: اگرچه گروه خودروسازی ایرانخودرو به دنبال امضای این قرارداد بود اما شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت اصرار داشت که قرارداد میان فولکسواگن با شرکتهای متعلق به بخشخصوصی بسته شود.
به گفته وی، در قالب ۶ قرارداد جدید در صنعت خودرو کشور، ۳ میلیارد دلار سرمایهگذاری خارجی در این بخش جذب شده است. به گفته رییس سازمان ایدرو، قرارداد همکاری میان ایرانخودرو و پژو فرانسه بسته شده است و این در حالی است که قرارداد همکاری خودروسازی بنز آلمان نیز اواسط اسفندماه امسال امضا خواهد شد.
معظمی سپس افزود: بنابراین شرکتهای بزرگ خودروسازی خارجی همکاری با ایران را در قالب قراردادهای بلندمدت و سرمایهگذاری آغاز کردهاند و نمیتوان گفت که شرکتهای نفتی نمیآیند.
وی گفت: شرکتهای خارجی آماده ورود به همکاری با بخشهای مختلف اقتصادی و صنعتی ایران هستند بنابراین باید به وزارت نفت کمک کرد تا قراردادهای IPC نهایی شود.
نظر کاربران
چه فایده
خودرویی که باقیمت چندبرابر قیمت جهانی وتموم شده بدست مشتری برسه
امروزه در دنيا خريد يك خودرو ايمن و كم مصرف و زيبا يك امر عادي محسوب ميشه و تنوع بالا و حق انتخاب آپشن و رنگ هم وجود داره ولي متأسفانه كشور ما به بهانه حمايت از توليد فرغون داخلي اجازه ورود يا توليد خودرو با قيمت واقعي در جهان رو به مشتري ايراني نميده شما خودتون مقايسه كنيد با ٤٠ ميليون تومان چه مدلهايي رو ميشه در دنيا خريد ولي در اينجا با ٤٠ ميليون يك ماشين بي سر و ته چيني و بدرد نخور به شما تحويل ميدند نتيجه اينكه اين مردم از خريد ماشين مناسب محروم هستند.
امروزه در دنيا خريد يك خودرو ايمن و كم مصرف و زيبا يك امر عادي محسوب ميشه و تنوع بالا و حق انتخاب آپشن و رنگ هم وجود داره ولي متأسفانه كشور ما به بهانه حمايت از توليد فرغون داخلي اجازه ورود يا توليد خودرو با قيمت واقعي در جهان رو به مشتري ايراني نميده شما خودتون مقايسه كنيد با ٤٠ ميليون تومان چه مدلهايي رو ميشه در دنيا خريد ولي در اينجا با ٤٠ ميليون يك ماشين بي سر و ته چيني و بدرد نخور به شما تحويل ميدند نتيجه اينكه اين مردم از خريد ماشين مناسب محروم هستند.
پراید بدون سقف