منافع یقه سفیدها از قراردادهای سربسته خودرو
رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو ازانحراف دولت به سمت تجارت خودرو خبر داد و گفت: قراردادهای سربسته خودرویی منافع یقهسفیدها را تامین میکند نه مردم. جزئیات قرارداد خرید موشک اس ۳۰۰ روسیه را همه می دانند ولی قراردادهای خودرویی محرمانه است.
خبرگزاری تسنیم: رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو ازانحراف دولت به سمت تجارت خودرو خبر داد و گفت: قراردادهای سربسته خودرویی منافع یقهسفیدها را تامین میکند نه مردم. جزئیات قرارداد خرید موشک اس ۳۰۰ روسیه را همه می دانند ولی قراردادهای خودرویی محرمانه است.
میثم رضایی در واکنش به اظهارات محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت٬ معدن و تجارت در خصوص محرمانه بودن قراردادهای مشارکت با خودروسازی٬ گفت: وزیر صنعت اگرچه حاضر شده تا مسئولیت تمام و کمال در خصوص قراردادهای مشارکت با شرکت های خارجی نظیر رنو٬ پژو٬ سیتروین و غیره را بر عهده بگیرد اما تاکنون حاضر به پاسخگویی و انتشار جزییات این همکاری ها در برابر هیچ دستگاه نظارتی و کارشناسی نشده است.
وی ادامه داد: متاسفانه این رفتار مخفی گرایانه تا امروز در تاریخ سیاسی- تجاری ایران بی سابقه بوده است٬ چرا که حتی در جریان قرارداد تحویل موشک های اس ۳۰۰ روسیه به ایران نیز مفاد قرارداد برای بسیاری از دستگاه ها و کارشناسان افشا شده بود تا منافع ملی تامین شود. اما در جریان همکاری های دو جانبه با خودروسازان خارجی طوری وانمود می شود که انگار حساسیت کار از قراردادها و موافقتنامه های سیاسی نیز بیشتر است.
رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو افزود: وزیر صنعت که تسلط و علاقه ی کم نظیری به حوزه پتروشیمی دارد به هیچ وجه حاضر نیست اموراتی را که در حیطه وظایف وزارت نفت است از خود دور کند و به سادگی اذعان می کند که میخواهد در این حوزه بماند. در حالی که صنایع ایران در رکود شدیدی به سر می برند و دولت سعی دارد با آمارهای خوش بینانه از صنایعی نظیر فولاد و خودرو٬ سناریوی خروج صنایع از رکود را با محتوایی دور از واقعیت برای عموم به تصویر بکشد.
این مقام مسول تصریح کرد: مراجع نظارتی و مجلس باید وزارت صنعت را مکلف کنند تا برای جلوگیری از انعقاد قراردادهای ترکمانچای مانند در صنعت خودرو٬ حداقل بدنه کارشناسی و برخی از سازمان های ذیصلاح٬ جدا از دایره اطرافیان وزیر صنعت در قراردادهای مشارکت ورود کرده و در جریان کار قرار بگیرند.
وی ادامه داد: البته که وزیر صنعت بارها اذعان داشته که در قراردادهای همکاری دو جانبه با خودروسازان خارجی ایرادات و نواقص فراوانی وجود داشته که همگی منافع خارجی ها را تامین می کرده و موجب پسرفت صنعت خودروی کشورمان می شده٬ اما با این وجود باز هم حاضر به افشای اطلاعات قراردادها حتی برای مرجعی نظیر دیوان محاسبات نیز نشده اند.
رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو درپایان تصریح کرد: محرمانه ماندن جزییات قراردادهای مهمی نظیر مشارکت با خارجی ها در صنعت خودرو فضای مسموم و شبهه انگیز موجود در مسیر ورود دولت به تجارت خودرو و سیطره بر تولید٬ واردات و صادرات این محصول را بیشتر از قبل تقویت می کند٬ اتفاقی که نشان می دهد شیرینی حضور در صنعت خودرو برای مسولان وزارت صنعت چیزی کم از لذت ماندن در بازار پتروشیمی ندارد.
نظر کاربران
سلام،موقعی که خرشون از پل گذشت دیگه کی به کیه!اول اینکه عذرمیخوام این مثال رامیزنم .اگرنره ببازاربازار میگنده.این خودروهای بیکیفیتی که واردبازارمیکنند ومردم بیتجربه میخرند دیگه چه انتظاری دارید.باید مثل قبل کمپینگی اعلام کنن که هم وطنان خودرو نخرند جیبشون خالی شه اون موقع مخفیانه کاری انجام نمیدن،انتقاد زیاده بقیه اس بماند.......
اگربگن که نمیتونن پراید سه میلیونی رابیست میلیون به مردم غالب کنن
قرارم نیست که بیان بگن..
اگه میگفتن که دیگه نمیتونستن بخورن..
همه جوره دارن تو خودرو میخورن..
بدبخت مردم..
موندم چرا چیزی نمیگن چرا صداشون در نمیاد!!
چه بلایی سر مردم ما اومده ؟
انگار تلسم شدن