۴۸۱۳۶۷
۱۷ نظر
۵۰۰۸
۱۷ نظر
۵۰۰۸
پ

دستمزد ۹۶ کارگران به کجا رسید؟

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: «کسانی که بیرون از جلسات دستمزد نشستند، برداشت‌شان این است که ما دور هم می‌نشینیم و شیرینی می‌خوریم و یک برگه‌ای را امضا می‌کنیم، اما ما واقعا در جلسات بحث می‌کنیم.»

خبرآنلاین: نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: «کسانی که بیرون از جلسات دستمزد نشستند، برداشت‌شان این است که ما دور هم می‌نشینیم و شیرینی می‌خوریم و یک برگه‌ای را امضا می‌کنیم، اما ما واقعا در جلسات بحث می‌کنیم.»

علی خدایی درباره آخرین جلسات تعیین دستمزد ۹۶ کارگران اظهار داشت: «ستاد مزد به همراه گروه‌های کارگری و کارفرمایی و دولت کار خود را ادامه می‌دهد و فکر می‌کنم حداکثر یک تا دو جلسه آینده به جمع‌بندی عدد سبد معیشت برسیم.»

وی با بیان این‌که توافق عمده حاصل شده است، در پاسخ به این پرسش که نظر کارگران چه عددی است؟ افزود: «ما امسال یک تعهدی داشتیم که هیچ‌کدام پیش‌فرض نداشته باشیم و با هم حرکت کنیم؛ البته ما یک جلسه برای جمع‌بندی صحبت‌های خود خواهیم داشت.»

نماینده کارگران در شورای عالی کار تصریح کرد: «امسال همچون سال‌های گذشته کارمزدهای متفرقه در شهرها و استان‌ها نداریم و جمع‌بندی شده که هر سه تشکل عالی کارگری با یکدیگر کارگروه مزد تشکل بدهیم و متفق‌القول در مورد قضیه دستمزد هستیم. این موضوع یک مقدار از تشتت آرا جلوگیری کرده است.»

خدایی متذکر شد: «امیدواریم که به عدد سبد معیشت برسیم و محور مذاکرات روی سبد معیشت باشد.»

وی در ادامه گفت: «منظور ما این نیست که عددی که در نهایت حساب می‌شود، حتما باید همین امسال به عنوان مزد لحاظ شود. اما پیشنهاد ما، توقف نزولی سبد و برنامه‌ریزی برای جبران فاصله است؛ کمااین‌که حتی اگر این فاصله را جبران نکنیم، هر سال با این فرمول جلو برویم و کم‌کم این فاصله کم خواهد شد.»

نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: «باید امسال یک روش جدید را پیش بگیریم. خیلی از کسانی که بیرون از جلسات نشستند، فضای گل و بلبلی را ترسیم می‌کنند و برداشت‌شان این است که ما می‌رویم و دور هم می‌نشینیم و در نهایت شیرینی می‌خوریم و یک برگه‌ای را امضا می‌کنیم. ما واقعا در جلسات بحث می‌کنیم.»

خدایی خاطرنشان کرد: «توقع دارم جامعه کارگری بپذیرد که هر سه گروه جدی در رابطه با دستمزد حرکت می‌کند. نمایندگان کارگری نیز قرار نیست از منافع کارفرمایان دفاع کند، چون نماینده کارفرما در جلسات حضور دارد.»

وی گفت: «این‌که می‌گویند در فضای کاملا دوستانه، کارگران به تعیین دستمزد می‌پردازند، اصلا درست نیست.»

نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: «روی صحبت من با کسانی است که خود را نماینده کارگران عنوان می‌کنند. اگر دستاوردهای کوچک را نبینیم و تقویت نکنیم، هیچ‌گاه به دستاوردهای بزرگ نخواهیم رسید. دستاوردهای کوچک را باید دید و تقویت کرد.»

خدایی تصریح کرد: «سال ۹۴ بهترین سالی بود که طبق آمار بهترین مزد را براساس نرخ تورم و بقیه مولفه‌ها تعیین کردیم. این حاصل همراهی بود و یک ایستادگی‌ای که منجر شد یک نماینده کارگری در اواخر جلسه حالش بد شد.»

وی عنوان کرد: «منتها برخوردی که بیرون با این نماینده کارگری شد، این بود که کم‌تجربه‌گی نمایندگان کارگری منجر به تصویب مزد ۱۷درصدی شده است.»

نماینده کارگران در شورای عالی کار متذکر شد: «ما با حق کارگران خیلی فاصله داریم و تنها راه کارگران برای رسیدن به حق و حقوقشان، همراهی و هم‌صدایی است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • کریم رحیمی

      ده درصد بکارگرا بدین بقیه اش ما شما فعلا که بخور بخوره انشالله بهم میرسیم بترسید ازاین مردم درصحنه؟

    • بدون نام

      فقط به فکر جیب خدتان باشید کارگر کیلو چند

    • بدون نام

      سلام ماکارگران باید همیشه باسختی زندگی کنیم این یعنی همیشه درجازدن چاره چیست

    • بدون نام

      اگه توی جلسه واقعا بحث میکنید و شیرینی و میوه نمی خورید پس چرا هرسال نتیجه یکسانه؟!!!افزایش حقوق هرسال کمتراز نرخ تورم واقعی و کاهش قدرت خرید کارگران زحمتکش نتیجه جلسات است. مردم دارن می بینن نتایج جلسات رو که این حرفها رو میزنن

    • میلاد چهار محالی

      بنظر من حداقل حداقل ،بایدبین بیست تا بیست و پنج درصد دستمزد کارگران در سال جدید باید اضافه بشه

    • ارش تالشی

      اونایی که جلسه میذارن عین کارگرا شرمنده ی زن‌و بچشون نیستن.خانوادشون با حسرت به ویترین مغازه ها نگاه نمیکنن تا بدونن درد کارگرا چیه.فقط میگم که خداوند اونارو از خواب غفلت بیدار کنه

    • بدون نام

      چرا حقوق مدیران 6 میلیونی اضافه میشه ولی کارگران نه

    • علی حسینی

      کاگرا رو کمتر مسخره کنید امسال هم 12درصد اضافه میکنید وخلاص دیگه این همه جلسه گرفتن که نمیخواه این نماینده کارگرا هم دکوره

    • قره

      مگر انهایی می روندجلسه به غیر از حق جلسه وشیرینی خوری کار دیگری انجام می دهند بعید است.

    • محمد

      همه اینها دروغ میگن، پارسال هم نمایندهای کارگری از جلسه بیرون کردند و هرجور دلشون خواست دستمزد مشخص کردن،
      هیچکس فکر کارگر بدبخت نیست

    • کارگری بینوا

      دقیقا طرز تفکری ک در مورد شماست درسته که میگن میشینید دور هم ب خوش گذرونی ،اگه غیر از این باشه که حقوق و مزایای ما ی تکونی میخوره

    • مهاجر

      نرخی که باید تایین میشده تاحالاشده..خطبه این عقد ازخیلی وقت پیش خوانده شده ومهر کارگربیچاره هم مشخص شده..پس ملتو درازگوش فرض نکنید..

    • مهسا

      خدایا به حال این کارگرا برس و خدا لعنت بده به این مدیرا که فقط به فکر خودشون حداقل نمیخواد به حقوقشون اضافه کنید فقط سر وقت بندازید

    • بدون نام

      انشاءالله هر کسی حقوق کارگران را پایمال می کند خیر نبیند ما فقط خدا داریم وسلام

    • رضا

      سلام اگرحقوق کارگر به خط فقری که بانک مرکزی اعلام کرده که برای یک خانواده 4نفری باید 3میلیون و200باش برس انوقت جامعه کارگری درک میکنن که جلسه گرفتین وبحث کردین واز حقوق کارگران که ستونهای اقتصادی جامعه هستند دفاع کردین امروز (30بهمن) آقای حاج بابایی گفته بعضی ازمدیران پاداش میلیاردی برای خوددر آخرسال رد میکنند . اما متاسفانه حقوق کارگران هر3الی 4ماه یکبارپرداخت میشه اون هم کارگری که قرارداد سفید امضاء کرده وازمحتوایش خبر ندارد تا زمانی که سندیکای کارگری تشکیل نشود که ازحق وحقوق کارگران دفاع کنند این جامعه فعال وزحمت کش کارگری راه به جایی نمیبرن

    • سید

      اصلا ماکارگرهارو ادم حساب نمیکنن باید همیشه شرمنده باشیم ولی خودشون بالای 20میلیون میگیرین ...

    • جواد

      فکری به حال بدبختیها باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج