وزیر آموزش و پرورش: فضای مدارس خشن است
وزیر آموزش و پرورش گفت: فضای مدرسه نیز خشن است و جلوی نشاط را میگیرد. باید مدارس از حالت قفس خارج شود.
فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در همایش روانشناسی مدرسه که در دانشگاه الزهراء برگزار شد با بیان اینکه تا وقتی ایمان در شخصیت انسان به رفتار تبدیل نشود وی در خسران است گفت: ماموریت نظام تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین آمده است و روح حاکم بر آن تربیت است.
وی افزود: تا وقتی که میان آموزش و پرورش تفاوت قائل نباشیم مشکلات پابرجا هستند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مسیر توسعه جوامع از نظام تعلیم و تربیت می گذرد عنوان کرد: آنچه باعث توسعه می شود تفکیک آموزش از پرورش و توجه به تربیت است. امر پرورش تنها به مربی پرورشی برنمی گردد بلکه به معلم و خانواده نیز بستگی دارد.
دانش آشتیانی تاکید کرد: معلم را از چرخه تربیت خارج کردهایم در حالی که رفتار معلم در کلاس و نوع تعامل وی در تربیت نقش مهمی دارد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به علت ناکارآمدی آموزش، پژوهش را نیز از امر آموزش و پرورش جدا کردهایم گفت: دانش آموز پژوهشگر اگر در برنامه درسی فعالیت پژوهشی کند موفق است.
وی ادامه داد: باید هدف ما تربیت باشد، به همان اندازه که معلم دینی به درس دینی می پردازد باید معلم ریاضی نیز به آن بپردازد.
دانش آشتیانی با اشاره به اینکه تا وقتی نگاه ما نسبت به مقوله تربیت اصلاح نشود و معلمان ماموریت تربیت در کلاس درس نداشته باشند مشکلات حل نمی شود و به اهداف تربیتی نمی رسیم اظهار کرد: سال های زیادی است انتقاداتی به آموزش و پرورش درباره حجم کتب درسی وارد میشود اما چرا مشکل حل نشده است؟ این موضوع هم به نگرش ما باز می گردد زیرا ماموریت یادگیری فیزیک و شیمی است و خانواده ها فرزندشان را به کلاس های آموزشی مربوط میفرستند.
وزیر آموزش و پرورش درباره نشاط و شادابی در مدارس گفت: یکی از مشکلات ما این است که روابط مکانیکی و ارگانیکی وجود دارد و تا زمانی که رابطه ها مکانیکی است نشاط و شادابی داخل مدرسه نمی آید و اگر بحث آسیب های اجتماعی مطرح است به همین علت است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: فضای مدرسه نیز خشن است و جلوی نشاط را می گیرد. باید مدارس از حالت قفس خارج شود.
دانش آشتیانی در پایان سه پرسش در همایش که اساتید و دانشجویان روانشناسی مدعو بودند مطرح کرد و گفت: چگونه میتوان تغییر نگرش در مجریان به وجود آورد؟ چگونه می توان معلمان را مربی کرد؟ و اینکه جایگاه واقعی روانشناسان در چرخه تعلیم و تربیت کجاست؟.
نظر کاربران
موافقم دیگر آموزش وپرورش به شیوه فعلی پاسخگو دانش آموزان نیست نیازمند طرحی نو می باشد
جناب وزیر،شما برو همون یک و نیم میلیون حقوقو به معلمت بده باقیشو بسپار به خدا.بابا مسخره گرفتیا
بنظر بنده نظام آموزشی قدیم خیلی بهتر بود الان هیچ دانش آموز ی برای معلم و بزرگتر خود ارزش قائل نیست. قبلاً یه احترام کوچکتر و بزرگ تری بود
فردا مدارس دبستانی هاتعطیل هستند
متاسفم ..........حالا فهمیدیم آموزش و پرورش نیاز به تحول دارد نه تنها تحول بلکه خانه تکانی افرادیکه از تربیت چیزی نمی دانند ضروری است.اگر به پرسنل زحمتکش در امور آموزش میدان دهیم بیشتر مشکلات حل می شود.
وقتی فضای جامعه بر مدار خشونت باشد و از تمام تریبونها صدای مرگ بر این و آن شنیده شود این خشونت در همه جا نهادینه میشود
متاسفانه مدرسه گورستان خلاقیت ،نشاط،سر زندگی بچهها ست .معلم دیگه حوصله بچهها روندارند اونها رباط میخاند ،گوش به فرمان ومطیع
هم خشن است ،هم پولکی،،
چیزی ازش مونده مگه آموزش و پرورش ....
اقای وزیر شما بایدمشکل معیشت بیچاره ها راحل کنی تا دغدغه ی معلم فقط تربیت دانش اموز بشه نه اینکه................
از مادر عروس هم مطلبی شنیدیم بالاخره
آقای دانش آشتیانی
جانا سخن از زبان ما می گویی
ولی چه کسی باید این مشکلات را حل کند شما و همراهانتان یا معلمان شما سکاندارید شما هدایت می کنید
چندسال بودجه مدارس را ندادند و شغل معلمی کار سوم و چهارم معلمان است و انتظار معجزه را دارند و با رایگان بودن آموزش هیچ دردی دوا نمی شود
تو این وسط چکاره ای!!؟
آقای دانش آشتیانی اول به فکر معیشت معلمان باش وقتی معلم ها حقوق شون زیر خط فقر باشه وضعیت از این بهتر نمیشه
اقا از حالت خشن به نرمی تبدیل کن بسم ا...
دانشگاهاشم خشنه! اصلا هر جا میری با آدم دعوا دارن!
با احترام. آقای وزیر شما خودتون مدرک دانشگاهیتون هیچ ربطی به تعلیم و تربیت نداره ..... حالا بحث از چی میکنی وقتی نفر اول وزارتخانه مدرکش غیر مرتبط است...، این آموزش و پرورش فاتحه ش خونده است تنها باری به هر جهت است.از طرف یک دبیر دلسوز و دلسوخته و دلخسته.
دانش اشتیانی همشری من است هر کی نگاه چب بهش کنه با من طرفه
در دوره ما دهه شصتی ها کتاب ها پرمحتوا تر بود فکر کنم پسرفت داشتیم تا پیشرفت و بهبود