۴۸۰۲۸۹
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

ناطق‌ نوری: سهم آیندگان را پیش‌ خور نکنیم

علی اکبر ناطق‌نوری با بیان اینکه نباید سهم آیندگان را پیش‌خور کنیم، گفت: دولت‌ها باید برنامه‌ریز خوبی باشند.

خبرآنلاین: علی اکبر ناطق‌نوری با بیان اینکه نباید سهم آیندگان را پیش‌خور کنیم، گفت: دولت‌ها باید برنامه‌ریز خوبی باشند.

علی اکبر ناطق نوری در هفتمین همایش فولاد گفت: پول ایرانی ها به جای آنکه در کشور رونق تولید و اشتغال را فراهم سازد، بر اثر غفلت خارج شد و ما عقب ماندیم.

اظهارات ناطق نوری را به نقل از خبرگزاری ها می خوانید:

*ایران با استخراج و فرآوری بر روی مواد معدنی و ایجاد ارزش افزوده، می‌تواند یکی از نهادهای مستحکم اقتصاد مقاومتی است این در حالی است که شاخص هایی مثل رشد اقتصادی تولید ملی و کاهش وابستگی از جمله محورهای اقتصاد مقاومتی است.

*بر اساس گفته مقام معظم رهبری، اتصال اقتصادبه نفت مشکل ساز است و سهم چند نسل بعد از خودمان را هم مصرف کردیم و به خاطر بهره برداری بی رویه سهم آیندگان را خوردیم که این ظلم است.

*امروز بسیاری از بزرگان فولاد جهان در ایران هستند و باید به جمع بندی مطلوب برسید، در غیر این صورت صرف گفتن و شنیدن فایده ندارد. این در حالی است که اکنون دنیا دهکده شده است.

*کشورهای توسعه یافته بخش قابل توجهی از تولید فولاد را در دست دارند و گفته می شود که یکی از شاخص های توسعه یافتگی در دنیا، مصرف سرانه فولاد است. این در حالی است که در ایران ۶۸ نوع ماده معدنی وجود دارد که برخی از آنها مثل سرب و روی انگوران، در رده بندی جهانی قرار گرفته است.

*مازاد مصرف را باید صادر کرد بر این اساس در سند چشم انداز بیست ساله ایران باید ٥٥ میلیون تن تولید فولاد وجود داشته باشد که از این رقم خوشبینانه ٢٥ تا ٣٠ میلیون تن مصرف داخلی خواهیم داشت؛ پس در دنیایی که خریدار عاشق چشم و ابروی کسی نیست و به دنبال منفعت بیشتر است، باید خیلی مراقب رقبا باشیم.

*توسعه همه جانبه کشور یکی از موارد مدنظر مقام معظم رهبری است که چند سال گذشته نیز با جرات ایشان، اصل ۴۴ قانون اساسی ابلاغ شده است، این در حالی است که دولتها باید برنامه ریز خوبی بوده و مدیریت و برنامه ریزی را به نحو مطلوبی انجام داده و البته ناظران خوبی هم باشند.

*بوروکراسی در دنیا بسیار حل و ساده سازی شده است؛ در حالی که در دنیا یک مغز کامپیوتری همه این کارها را انجام می دهد، در ایران برای گرفتن مجوزهای لازم باید به شمال و جنوب و شرق و غرب مراجعه کرد.

*اگر نتوانیم امنیت را برای سرمایه گذار فراهم کنیم، سرمایه ها از کشور خارج می شود و خارجی ها هم از حضور در ایران استقبالی نخواهند داشت. بررسی ها نشان می دهد که سیاست های ما به گونه ای بوده که کشورهای اطراف خود را سرمایه دار کرده و رشد داده ایم.

*اکنون برای سال ۱۴۰۴ خورشیدی دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد خام برنامه ریزی شده که از این رقم حدود ۲۰ میلیون تن باید راهی بازارهای صادراتی شود که تحقق آن نیاز به تولید کیفی دارد.

*باید ابزار و شرایط لازم را فراهم ساخت تا تولید کیفی در بازارهای جهانی جایگاه خود را پیدا کند در غیر این صورت از بازارهای بین المللی حذف خواهیم شد.

*امروز دولت ها باید به گونه ای برنامه ریزی کنند تا با مالیات به جای پول نفت کشور را اداره کنند و کار را به دست بخش خصوصی بسپارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج