۴۷۰۷۳۲
۱۷ نظر
۵۰۰۰
۱۷ نظر
۵۰۰۰
پ

مجلسی: برجام را نداشتیم، جنگ شده بود

فریدون مجلسی، دیپلمات سابق ایران معتقد است که دونالد ترامپ به تدریج استثناهایی را به قانون منع ویزا برای ایرانیان و اتباع شش کشور دیگر اضافه می کند.

پایگاه خبری انتخاب: فریدون مجلسی، دیپلمات سابق ایران معتقد است که دونالد ترامپ به تدریج استثناهایی را به قانون منع ویزا برای ایرانیان و اتباع شش کشور دیگر اضافه می کند.

مجلسی اظهار داشت: در اینکه این اقدام فاشیستی ترامپ با همکاری مخالفان تندرو برجام در خارج ایران بوده که ایران هراسی را تشدید کردند، تردید نیست.

وی با اشاره به پیام برخی از سران کشورهای دنیا از جمله کانادا برای استقبال از ایرانیان گفت: مردم ایران نیازی ندارند که به کشورهای دیگر بروند، اگر هم می خواهند به امریکا بروند به خاطر این است که صدها هزار خویشاوند ایرانی در انجا ساکن هستند. بنابراین سفر مردم ایران به آمریکا توریستی و گردشگری نیست و تنها با هدف دید و بازدید از اقوام و امثالهم انجام می شود.

مجلسی با بیان اینکه قانون ترامپ مزاحمت و مشکلی است که به اصرار نتانیاهو اتفاق افتاد، افزود: تبلیغات مخالفان داخلی برجام در شکل گیری و کمک به تفکر اجرای قانون ضد حقوق بشری ترامپ نقش داشت.

وی افزود: باتوجه به فضای بین المللی ایجاد شده نسبت به تصمیم ترامپ، دولت ایران می تواند مانور خوبی دهد، اما نیروهای افراطی در داخل و خارج همزمان این تلاش ها را خنثی می کنند.

مجلسی در واکنش به انتقاد مخالفان روحانی به عدم تاثیر برجام در جلوگیری از چنین اقداماتی از سوی آمریکا گفت: این قانون اصلا ربطی به برجام ندارد.

این دیپلمات سابق اضافه کرد: بدانید که اگر برجام منعقد نشده بود، اصلا کار ما به اینجا نمی رسید. در حقیقت، شدت تحریم ها و محاصره اقتصادی ایران طوری بود که در صورت تداوم بیشتر، مشکلات زیادی ایجاد می کرد و حتی می توانست به اقدام نظامی طرف مقابل منتهی شود.

وی تاکید کرد: اگر برجام اجرا نشده بود، الان جنگ شده بود و دیگر کار به اینجا نمی رسید و نیازی هم به فردی مثل ترامپ نبود که سر کار بیاید و این اقدامات ضدایرانی را انجام دهد.

این کارشناس مسائل بین المللی اضافه کرد: متاسفانه در داخل فشارها به دکتر روحانی و دکتر ظریف به اندازه ی کافی بالا هست، دیگر در این فضا می خواهند چه فشاری باز به دولت اضافه شود؟ تمام هم و غم روحانی و ظریف کاهش فشارهای خارجی است.

مجلسی در پاسخ به سئوالی در مورد بازه زمانی و امکان تداوم فرمان جدید ترامپ گفت: این قانون تدوام خواهد داشت، اما به تدریج استثناهای بیشتری برای آن قائل خواهند شد، مثلا می گویند افراد بالای ۷۰ سال مشکلی در دریافت ویزا و ... ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جدا خوب شد گفتی

    • مهدی

      مشکل اینجاست که مردم حاضرن 45 تومن یارانه بگیرن و دولت پوپولیسم دوباره برگرده هرچی خواست پیش بیاد حتی جنگ! جهان سومی یعنی همین دیگه

    • کمال

      آقا مهدی مردم دارن از گرسنگی میمیرن . خانواده ها بخاطر مسایل اقتصادی داره از هم پاشیده میشه.
      قبلا که برجام نبود قک کنم هر روز جنگ بود نه...
      مشکلات اقتصادی جز جهان سومی حساب نمیشه.؟!
      این شعار های پوپولیستی واسه من و شما نون و آب میشه.
      ما فقط میخاییم ادای جوامع پیشرفته در بیاریم و با برجام تو بین الملل پز بدیم . به چه قیمت.
      برای نزدیک شدن به جهان اولی ها بیان اقتصادمون و بقیه چیزها رو مثل اونها کنیم.

      امیدوارم که این جدابیه تایید بشه.

    • محمدرضا

      واقعا تاسف میخورم که مسئولی از اینجور حرفا بزنه. رهبر عزیزمون گفتن از این حرفای بی اساس نزنید، ولی انگار تعصب و حمایت های جناحی( اونم بخاطر منفعت شخصی)ادامه داره. آقا جان، نسل قبل از ما خون دادن، هنوزم داریم در حرم عمه زینب خون میدیم و افتخار میکنیم، خواهشا مارو از جنگ نترسونید.

    • بدون نام

      جنگ باشه نمی‌ترسیم ما من اول میرم

    • بدون نام

      چه حرفا...
      فقط خودتونک تحویل بگیرید

    • بدون نام

      ترسوهای رفاه طلب.

    • ایران

      جنگ بهتر از این ذلت و خفت که الان داریم تحمل میکنیم پوزه آمریکا اسراییل را باید به خاک بمالونیم. اره من و امثال من جهان سومی هستیم فهمیدی آقای جهان اولی روشنفکر......

    • یزدی

      معلومه حالا که معلوم شد برجام فایده ای نداشت باز از خودتان بدروغ فایده در بیارن..
      اتفاقا چون تعداد جاسوسان اونا بعدبرجام خیلی زیاد شدن خطر جنگ بیشتر هم شده...

    • بدون نام

      جنگ بشودبهترازاین زندگی است حالاهم کمترازجنگ نیست

    • بدون نام

      لبیک یا خامنه ای
      وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد

    • بدون نام

      راست گفته افرین..اگه برجام نبود صدرصد جنگ میشد..این اغایی که میگه کاش جنگ شده بود ولی برجام نبود...یک موشک نزدیک خانه تان برخورد کند اون موقع معنی ترس وجنگ رو میفهمی..خواهران ما برادران ما بچه هایمان کشته شون خوبه...همینجوری بیخود حرف نزنید درک داشته باشید..

    • جواد

      اره شما راست میگید,مرگ با عزت مثل شهادت بهتر از زندگی با ذلت هست چه کسی رو از جنگ می ترسونید همون جوون هایبی که جونشون رو کف دستشون گرفتند و رفتند از همینخانواده ها بودن حالا هم چیزی عوض نشده .نالایق بودن خودشون رو به گردن کسی نندازن و ما رو از جنگ نترسونند.

    • جواد

      احسنت برادر گلم اقا محمدرضا

    • محمدرضا

      فقط یه سوال دارم از عزیزی که میگه اگه برجام نبود جنگ میشد، دوست گلم متن برجام رو خوندی عزیزم؟ فک کردی که چیز خاصی نوشته؟ فقط نوشته هسته ای تون رو به نزدیک صفر بیارین و غربیا هم بیان روش نظارت کنن،اونم هم پولای خودمونو بدن و تحریمارو بردارن، که فقط تعهداتمون رو انجام دادیم و اونا دارن به ریشمون میخندن!!
      بخداکه عزت مردم باغیرت ایرانی رو بردن زیر سوال

    • بدون نام

      شماها دارید این برجام وخیلی بزرگ جلوه میدید
      تیم مذاکره کننده زحمت کشید اما دریک جاهایی هم اشتباه رفت
      وهیچکس هم عقل کل نیست
      واینکه میگویید اگه برجام نبود جنگ میشد این دیگه هیچکس وحتی اون سیاستمدارش هم قبول نداره
      اگه آمریکابخواد جنگ راه بندازه برجام هیچ اهمیتی براش نداره مثل قبلا که بارها نغز کرد

    • بدون نام

      خاک تو سرت به خدا هزار سال دیگه جرات حمله به سرزمین شیران رو نداشتند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج