۴۶۰۸۹۴
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

آغاز جنگ فیسبوک با یوتیوب

فیسبوک قصد دارد با پرداخت پول به کاربرانش به جنگ یوتیوب برود. خبرها حاکی از آماده شدن این شبکه اجتماعی برای پخش تبلیغات در میان ویدیوهای انتشاری توسط کاربرانش است.

وب سایت کلیک: فیسبوک قصد دارد با پرداخت پول به کاربرانش به جنگ یوتیوب برود. خبرها حاکی از آماده شدن این شبکه اجتماعی برای پخش تبلیغات در میان ویدیوهای انتشاری توسط کاربرانش است.
آغاز جنگ فیسبوک با یوتیوب

گفته می‌ شود بزرگترین شبکه اجتماعی جهان، فیسبوک در زمینه تبلیغات ویدیویی سیاست تازه‌ ای را دنبال می کند؛ این شبکه اجتماعی تصمیم دارد تبلیغاتی را در دل ویدیوها جای دهد و بیش از نیمی از درآمد حاصل از آن را هم به حساب صاحب ویدیو واریز کند.

این همان درصدی است که یوتیوب که تبلیغات ویدیویی آنلاین را انجام می دهد به صاحبان ویدیو اختصاص می‌ دهد.

فیسبوک تا به حال سه ثانیه تماشای یک کلیپ را به عنوان یک مورد تماشا ثبت می‌ کرد. این سبک شمارش مورد اختلاف است، به ویژه از زمانی که ویدیو ها در فید به صورت خودکار پخش می‌ شوند. اما طبق شواهد در حال حاضر مدت‌ زمان تماشای ویدیو برای دست‌ اندر کاران فیسبوک مهم‌تر از شمار دفعات تماشای ویدیو ها شده است.

بر اساس خبری که پایگاه اینترنتی رکورد منتشر کرده، در میانه‌ ویدیو های تبلیغاتی پخش می‌ شود که مخاطب دست‌ کم ۲۰ ثانیه آن ها را تماشا کند و طول کلیپ هم کمتر از ۹۰ ثانیه نباشد. به عبارت دیگر، فیسبوک از تهیه‌ کنندگان ویدیو می‌خواهد کلیپ‌ های طولانی‌ تر و البته جذاب‌ تری تولید کنند تا در سود تبلیغات سهیم شوند.

کارشناسان عرصه اینترنت انتظار دارند که در سال‌ های پیش رو بخش عمده محتوای منتشرشده در اینترنت در قالب ویدیو باشد. فیسبوک هم مدت‌ هاست که بر این مدیوم متمرکز شده و کاربران خود را به‌ طور مستقیم و غیر مستقیم به تولید و انتشار بیشتر ویدیو کلیپ تشویق می کند. پخش مستقیم در فیسبوک و همچنین برجسته‌ تر کردن ویدیو ها در خبر خوان این شبکه اجتماعی، شاهدی بر این ادعا است.

این تمرکز از قرار معلوم بی‌ تأثیر هم نبوده است. مارک زاکر برگ، بنیانگذار فیسبوک، در آغاز سال ۲۰۱۶ در گزارشی فصلی خود خبر داد که کاربران این شبکه اجتماعی روزانه ۱۰۰ میلیون ساعت ویدیو در فیسبوک تماشا می‌ کنند.

گوگل با راه‌ اندازی گوگل‌ پلاس تلاش کرد بخشی از کاربران شبکه‌ های اجتماعی را به سمت خود بکشد. این غول اینترنتی با وجود همه‌ امکانات خود اما نتوانست به رقیبی جدی برای فیسبوک تبدیل شود. به نظر می‌ رسد فیسبوک با استراتژی تازه خود در عرصه تبلیغات آنلاین قصد دارد بخت خود را در رقابت با یوتیوب و مالک آن، گوگل مورد آزمایش انجام دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج