۴۵۷۳۱۴
۱۱ نظر
۵۰۱۳
۱۱ نظر
۵۰۱۳
پ

مردم زیر پست های اینستاگرامی روحانی چه می گویند؟

سال هاست با گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی، گفتمان متفاوتی نسبت به نسل های پیش در ایران شکل گرفته است. از ادبیات و رسم الخط متفاوت گرفته تا صحبت هایی با اهداف متفاوت.

روزنامه تماشاگران امروز - زهرا حمزه: سال هاست با گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی، گفتمان متفاوتی نسبت به نسل های پیش در ایران شکل گرفته است. از ادبیات و رسم الخط متفاوت گرفته تا صحبت هایی با اهداف متفاوت.
اگر از ابتدای عمر اینترنت در ایران بیشتر مکالمات افراد کاملا بی هدف و تفننی در چت روم ها و وبلاگ ها صورت می گرفت، حالا هفت، هشت سالی می شود که ادبیات کاربران اینترنت با هر شبکه اجتماعی تغییر کرده است. شبکه های اجتماعی به نسبت ساختار و هدف شان هر چقدر جدی تر شدند، افراد مهم تری به آنجا پا گذاشتند. از نمایندگان مجلس گرفته تا وزیرها، رییس جمهور برای خودشان حسابی در آنجا تشکیل داده اند تا حق شان را از فضای مجازی گرفته و تریبونی مفت و مجانی برای بیان دیدگاه های شان داشته باشند.

در شبکه هایی مانند فیس بوک، توییتر، تلگرام و اینستاگرام این ارتباط، برخلاف کانال های تلگرام، دو طرفه شکل گرفت و به ازای هر پست و توییت صدها تا هزاران کامنت از نظرات مردم ثبت شد. امروز مردم پس از هر ماجرا، خوشحال از اینکه جایی برای حرف زدن دارند به سراغ شبکه های مجازی می روند تا حرف و نظر خود را به گوش مسئول مربوطه که می تواند یک نماینده مجلس، عضو شورای شهر، وزیر، وکیل، شهردار و رییس جمهور باشد، برسانند.
مردم زیر پست های اینستاگرامی روحانی چه می گویند؟
حتی اگر آن مسئول بخواهد اهمیتی هم به آن نظرات بدهد، حجم نظرات، توهین و بحث و گفت و گوهای کاربرها در آن پایین (کامنت ها) به قدری زیاد است که هیچ مسئولی نمی تواند پاسخگو باشد. ناگفته نماند که هرازگاهی هم دیده ایم که نماینده ای، وزیری، شخص بامعرفتی بوده که به تعداد از نظرات پاسخ بدهد.

حسن روحانی از کسانی بود که از اوایل دوره ریاست جمهوری اش در شبکه های مجازی حساب شخصی ایجاد کرد که احتمالا صفحه اش با توجه به مشغله های کاری که دارد، مانند سلبریتی های دیگر، توسط یک یا چند شخص مورد اطمینانش گردانده می شود. روحانی که بسیاری از اظهارنظرها و خبرهایش به مردم را برای آنها توییت می کند، در اینستاگرام هم به نسبت برنامه هایش هر سه روز یک بار تصویری همراه با یک توضیح کوتاه آپلود می کند.

رییس جمهور در ۱۰ پست اخیرش بیشتر به ملاقات ها و سفرش به ارمنستان و قزاقستان و قرقیزستان پرداخته است. به طور میانگین تمامی این ۱۰ پست هر کدام حدود ۴۰ هزار لایک و دو هزار کامنت داشته اند. در این میان دو پست سفر قرقیزستان و پرتره او پنج برابر از دیگر پست هایش کامنت داشته اند!

بررسی ها نشان داد که این افزایش کامنت ها به دلیل هجوم «کلش آف کلنز»بازها بود که خواستار رفع فیلتر این بازی بوده اند. در این پروسه کامنت گذاری این چنین نیست که کامنت ها ارتباط چندانی با محتوای پست داشته باشد؛ به طور مثال در روزهای گذشته شاهد بودیم پس از انتشار اخباری از فیلترینگ بازی محبوب «کلش آف کلنز» هزاران کامنت زیر پست های روحانی با مضمون تقاضای آزادسازی این بازی سرازیر شد.

همچنین در داستانی مشابه مردم برای انتصاب علی اکبر طاهری به مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس در صدها کامنت از روحانی تشکر کردند. بسیاری از کامنت ها هم شبیه درد دل های ارسالی به نشریات است که در آنهاش خصی از شرایط زندگی فلاکت بارش گفته است و از مسئولان تقاضای رسیدگی بیشتر را دارد. به نظر می رسد مردم با هر میزان اطلاعات و سواد، رییس جمهور را مسئول بزرگترین تا کوچکترین اتفاقات کشور می دانند و مطالباتی که اغلب بهبود شرایط اقتصادی، بهبود بازار بورس، عمل به وعده انتخاباتی در مورد زندانی های سیاسی و رسیدگی به وضعیت مال باخته ها است را از او می خواهند.

همچنین روز گذشته پس از شایعه خداحافظی کارلوس کی روش، کامنت های زیادی برای حمایت از او به رییس جمهور حواله شد و در همان ساعات آخر روز گذشته که خبر تعطیلی مدارس دبستان اعلام شد، نوجوان های خسته همدیگر را به دورهمی زیر پست روحانی برای اعلام خواسته شان که تعطیلی مدارس متوسطه بود، دعوت کردند.

مهمتر از همه، اگر خبر خاصی در مملکت نباشد، باز هم عده ای هستند که با نزدیک شدن به انتخابات با هشتگ های «فراموش نمی کنیم» اتوبوس وار زیر پست های صفحه رییس جمهور سرازیر شوند، از مشکلات کشور بگویند، آمارها را با دوره احمدی نژاد مقایسه کنند و به هر چیزی دست آویزند تا بگویند هیچ تغییر مثبتی را نمی بینند. ما که هرگز نمی توانیم، امیدواریم آنها هم هیچ وقت دوره دولت گذشته را فراموش نکنند.

مردم چی می گن؟؟

«چی بهتون می رسه؟؟؟؟ خجالت نمی کشین از خودتون؟؟؟؟ خیلی برامون تفریح گذاشتین؟؟؟؟ خیلی آزادی بهمون دادین؟؟؟؟ می خواین پولی به کلش داده نشه، فقط پول توی جیب خودتون بره؟؟؟؟ کم جیباتون پرپوله؟؟؟؟ یه تفریح داشتیم همونم دارین ازمون می گیرین یه کار نکنین آدم به خاطر اینکه توی این مملکت زندگی می کنه افسوس بخوره»

اینها بخش هایی از کامنت های مردم زیر پست های روحانی است:

• «آقای رییس جمهور، این همه پول تو مملکت هست و خیلی این پولارو مشت مشت می ریزن تو جیبشون، من باید گیر 50 میلیون باشم اونم وام. این واقعا درسته. کمک کنید به ما»

• «من نه آزادی زندانی می خوام نه کلش آف کلنز، نه دلار نه کوفت نه زهر مار، تحریم ها هم نوش جونمون، آقای رییس جمهور، من اکسیژن می خوام»

• «روحانی عزیز. نمی دونم مطالب ما را می خونی یا نه. ولی واقعا ازت توقع داشتم کاری کنی که وضع ما جوان ها بهتره بشود. ماها مثل پدران مان زمان شاه و دل خوشی های اون موقع رو ندیدم. اگر قرار نیست وضع این مملکت درست هبشه، تو رو خدا وعده بی خود به ما ندید. به خدا وعده کار و زندگی توی رفاه، ما رو کشت. نه می ذارید راحت از این مملکت بریم نه تو اینجا یه ذره دل خوشی هست. بازنشسته هامون هم مدام مجبورن برای گذروندن زندگی کار کنن. به خدا انصاف نیست. اینقدر فاصله طبقاتی. یکی ساعته چندصد میلیون داره، یکی به نون شب محتاجه»

• «دکتر جون شما ادامه بده... تو ایران همه فقط به فکر منافع خودشونن و توقع دارن با تنبلی به همه چی برسن واسه همین خر مسئولان را می گیرن»

• «آقای روحانی رییس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران لطف کنید یه سری به بیمارستان کودکان بزنید ببینید چقد کودک به خاطر اینکه کشور عزیزمون ایران دارای رییس هایی الکی و بی مسئولیت هست بچه های بی گناه ما باید تاوانشو پس بدن. پس چی شد این موضوع هوا؟ فکر نمی کنید به جای برجام اول باید به فکر این هوا باشید. آخه برجام چه سود وقتی که ملت ایران هر روز داره انگشت شمار مردمشو به خاطر آلودگی از دست می ده. این پیام رو براتون مادری با اشک نوشته که تا الان تو بیمارستان کودکان بود گفتن بچش باید بستری بشه چون به خاطر آلودگی هوا نفس تنگی گرفته. دختر بی گناه من فقط 5 ماهشه. آقای روحانی لطفا به فکر این کودکان بی گناه ایران باشید. اینا سرمایه کشور ما هستن. ممنون».

• «سهامداری بورس به کنار، مردم رو چی می گی پس مملکت رو به باد داده بهتره یه تریبون آزاد واقعی بذارین و فحشای مردم رو از نزدیک بشنوین»

• «با این منشور حقوق شهروندی مردم سر کارند. این منشور چه فایده ای داره که الکی وقت براش می ذاری. کارای مهمتری هم وجود داره مثل رکود، بیکاری، بورس و هزار مشکل دیگه که شما کاری براش انجام ندادید و شما فقط به حاشیه ها مثل قوه قضاییه و لغو سخنرانی و کنسرت و... پرداختید...»

• «جناب رییس جمهور بدانید و آگاه باشید تئوری بردن کارلو کی روش و درگیری با این مربی بزرگ در نزدیکی انتخابات سناریوی جدید دشمنان برای کم کردن محبوبیت شماست و قول مربیگری تیم ملی به برانکو از سمت دشمنان دوست نمای شماست. کی روش باید بماند. کی روش حمایتت می کنیم.»

• «کی روش باید بمونه»

• «فقط دبستانیارو تعطیل می کنید واسه آلودگی. دبیرستانیا آدم نیستن. به مولا سرم درد می کنه. همشم واسه آلودگیه.»

• «تعطیلی مدارس متوسطه»

با این شرایط به نظر می رسد تظارهرات دائمی و پرجوش و خروش در صفحه رییس جمهور برقرار باشد که با نزدیک شدن به انتخابات داغ تر هم خواهدشد.

کامنت گذاران اقتصادی

«جناب آقای دکتر روحانی بنده از اینکه به شما رای دادم پشیمان هستم. بش از 15 ماه با بی تدبیری مدیر بانک مرکزی، آقای سیف، زندگی هزاران زن و مرد سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج نابود شده و الان در عسر و حرج هستیم. متاسفانه شما نسبت به این امر مهم بی تفاوت و سکوت کردین. من و خانواده ام به شما رای نخواهیم داد. (سپرده گذار به تاراج رفته موسسه ثامن الحجج)»

«آقای رییس جمهور انتخابات نزدیک است. ما ضررهای سنیگن مالی را فراموش نمی کنیم. توهین به شعور سهام داران را فراموش نمی کنیم. وعده های پوچ مدیران دولت شما را فراموش نمی کنیم. دروغ های پی درپی مسئولان بی تدبیر شما را فراموش نمی کنیم. این را بدان ما این روزهای سخت و بی تفاوتی شما را فراموش نمی کنیم»

«کمی صداقتم آرزوست. نگران بازار سرمایه ام»

«بازار سرمایه را نجات دهید»

«بنده به عنوان یک تحلیلگر و سهامدار بازار سرمایه هیچ گلایه و شکایتی از منفی بودن بازار ندارم همان طور که در بازار مثبت قدردانی نکردم در صورتی که بازار سرمایه روال عادی خود را طی کند و جذابیت بازار سرمایه به همین منفی و مثبت هاست و ذات همیشگی این بازار است ولی در شرایط فعلی وضعیت بازار سرمایه مثل آمار بیکاری و تورم و اشتغال زایی هست که آمار خوب ولی در باطن همه چیز داغون، وضعیت بازار هم کلیت بازار منفی و داغون شاخص مثبت»

کامنت های مثبت

«سلام و عرض ادب و ارادت خدمت دکتر روشنفکر... حاج حسن آقا شما بی نظیری، فوق العاده ای... تشکر بابت احقاق حق مردم از لاریجانی شاید جنابعالی ندونید ولی ۴۰ میلیون هوادار پرسپولیس ارادت خاصی نسبت به جنابعالی دارند. محکم و استوار حق مردم رو ازشون بستانید. به امید موفقیت شما. ارتش سرخ» «از دولت قبلی که... زد به کشور هیچ انتقادی نشد. حالا که یکی اومده باز وضعو خیلی بهتر کرده انتقاد می کنن. مردم خودشون می خوان وضعشون بد باشه» «من موندم برا چی یه ذره از این همه انتقاد به دولت قبلی نشد؟؟ که همه گلگی ها از جناب آقای روحانیه؟؟ شاید هم از برکت آقای روحانی باشه که این همه مردم با دل و جرات برای گرفتن حقشون حرفشونو فریاد می زنن»

«خب به نظر شما باید کی رییس جمهور بشه... جلیلی، قالیباف، محسن رضایی... خب بعد از انقلاب کدوم قول هایی که دادن درست دراومده... برق مجانی، آب مجانی، بهداشت مجانی، اجتماعات آزاد... کدومش اجرا شده که این دومیش باشه... فقط بد و بدتر داشتیم... زمان هاشمی با آن همه خرابی جنگ کنترل شد. زمان خاتمی هم تورم زیاد نبود. اما یه {...} اومد که اقتصاد مملکت رو فلج کرد که شما هنوز هم طرفدارش هستید... نکنه انتظار داشتید روحانی شق القمر کنه.... با صندوق ذخیره ارزی خالی و بدهی های میلیاردی دولت و فسادهای هزاران میلیاردی پروژه های ناتمام کشور دولت رو به دست گرفته... حالا هم چیزی نشده. این دوره به جلیلی رای بدین. به قالیباف رای بدین... که به امید خدا جنگی در پیش هست. شما هم که از جنگ نمی ترسید و عاشق کشت و کشتار هستید.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ترسو

      حيف حرف و كلمه و كامنت !

    • سردار

      بازم میگم بدبختیم......من نه ......مملکت

    • منوچ

      ایرانیا کلا توی اینستا گرام چی میگن ؟ اکثرا فقط فحش خواهر و مادر

      پاسخ ها

      • پناه

        واقغا مر دم حق دارن

    • اقتصاد نابود شده

      اقتصاد ویران شده روحانی.

    • اشتباه

      میگن اشتباه بزرگی کردیم.

    • مردم

      چه منشوری؟؟؟؟؟؟؟ شهروند ایرانی از کمترین حقوق هم برخوردار نیست این وضعیت هواست که آلوده ست و پاک شدنی نیست این از وضعیت اقتصاد و گرانی این از وضعیت حقوق بخور و نمیر این از وضعیت بیکاری جوانان این از وضعیت بهداشت و درمان این از وضعیت دزدی ها و چپاول های میلیاردی که مدام برملا میشه این از وضعیت مسافرت های چپ و راست شما و وزرا و نماینده هاتون به خارج از کشور این از وضعیت کنگره باران و جشنواره باران و همایش باران با هزینه های گزاف در این مملکت باز هم بشمارم رئیس جمهور محترم؟؟ آقای بابک زنجانی خیلی اختلاس کردند اما مغز اقتصادی فوق العاده ای داشتند از این آدم ها در مملکت ما کم نیستند برای رفع مشکلات اقتصادی از وجود این اعجوبه ها استفاده کنید تا حالا که تقریبا 4 سال گذشته ما از شما ها حرکت مثبتی ندیدیم هر کاری هم حتی مثبت انجام دادین تاثیری در معیشت مردم نداشته و این عین واقعیته

    • بدون نام

      منشور حقوق بشر
      منشور حقوق شهروندی
      آدم اسماشونو میشنوه حس میکنه یکی داره ادای یکی دیگه رو در میاره
      ولی چه تلاش مضبوحانه ای
      دکتر جون مردم اگه یه بار تحت شرایطی بهت رای دادن فک نکن تا آخر با ژست و ادا میتونی ادامه بدی

    • ایرانی

      آقای روخانی چه بلایی سر مملکت آوردین قیمت طلا شده ۳۴۱ هزارتومن به فکر مردم بدبخت نیستین که ببین چقدر گرونی شده بسه ديگه انقدر شعار نده مردم ب شعار پوچ شماها نیاز ندارن مردم میخان زندگی کنن نفس بکشن

    • پناه

      صندوق ذخیره ارزی خالی و بدهی های میلیاردی دولت و فسادهای هزاران میلیاردی کی اینها را به بار اورده کی این بخور بخور هارا تو کشور ما راه داد روحانی اگه بلد بود کار کنه که چند تا وزیر بدرد بخور می اورد میذاشت که وضع مملکت ما از این بدتر نشه درسته ما کشورمون از صدقه سر بعضی ها افتضاح بود ولی قیمت دلار و طلاو ...اینجور نبود واقعا باید ازشون تشکر کرد اخه هیشکی بلد نیست گند به این بزرگی را بزنه بعد بازم مردم ازش طرفداری کنن اقای روحانی واقعا به کجا چنین شتابان

    • ناشناس

      رسیدیم سال99و اینم کلید روحانی طلا سر به فلک کشیده پراید150میلیون،سکه و دلار و یورو هم بماند.تخم مرغ و مرغ و گوشت هم بماند دیگر بماند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج