تاثیرپذیری فیلم جدید اسکورسیزی از سینمای ژاپن
وقتی که شما فیلمی میسازید که ماجرای آن در ژاپن شکل میگیرد، بسیار خوب و مهم است که بدانید ژاپن و آثار آن چگونه هستند و حتی بهتر از آن این است که در قبل به عنوان بیننده بعضی از آن آثار را مشاهده کرده باشید
شکی نیست که من نسبتاً به خوبی با سینمای ژاپن آشنا هستم، شکی وجود ندارد. اولین فیلم ژاپنی که من دیدم، به سال ۱۹۵۴ یا ۱۹۵۵ برمیگردد، آن فیلم را در تلویزیون مشاهده کردم و نام آن Ugetsu بود. آن فیلم توسط میزوگوچی (Mizoguchi) ساخته شده بود. در واقع، فیلمهای کنجی میزوگوچی من را با آکیرا کوروساوا و دیگر کارگردان و سینمای ژاپن آشنا کرد و من به شدت غرق فیلمهای ژاپنی شدم. منظور من این است که حسی دربارهی این فیلمها در من بوده است - در این پروسهی طولانی بصری با خود میپرسیدم که چه چیزی ذهن من را درگیر خود کرده است؟ آیا آنها فیلمهای ژاپنی در ذهن من هستند؟ اگر اینگونه باشد، چندان صحیح نیست. باید درمورد این باشد که چگونه این فیلمها را [در دیدگاه خود] میبینم، نه این که فکر کنم فیلمهای ژاپنی میتوانند چگونه باشند یا یک فیلم ژاپنی که ماجرایش در قرن ۱۷ است، چگونه خواهد بود.
اسکورسیزی در واقع در صحبتهای خود میخواسته تفاوت فیلم Silence «سکوت» با دیگر فیلمهایی که در دنیا و مکان مشابهی نسبت به این فیلم ساخته شدهاند، نشان دهد. او در حقیقت در این فیلم قصد داشته تا دید و نگرش خود و تیم سازنده را در رابطه با چنین موضوع و فیلمهایی به نمایش بگذارد.
فیلم Silence «سکوت» در حال حاضر در سینماهای آمریکا درحال اکران است.
ارسال نظر