رییس سازمان بورس با بیان اینکه نامه وزیر صنعت به رییس جمهور ناشی از سوء برداشت وی از موضوع معاملات پتروشیمی در بورس کالا است از تلاش ها برای بازگشایی نماد های معاملاتی بانک ها خبر داد.
اقتصاد آنلاین: رییس سازمان بورس با بیان اینکه نامه وزیر صنعت به رییس جمهور ناشی از سوء برداشت وی از موضوع معاملات پتروشیمی در بورس کالا است از تلاش ها برای بازگشایی نماد های معاملاتی بانک ها خبر داد.
شاپور محمدی، رییس سازمان بورس در حاشیه رونمایی از ابزارمعاملاتی اختیار خرید معامله گفت: نامه وزیر صنعت به رییس جمهور و تاکید دوباره بر سر خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا پیش از این در شورای رقابت بحث و به ابهام ها پاسخ داده شده است.
وی افزود: اغلب ابهام ها با تعامل وزارت اقتصاد بین سازمان بورس و وزیر صنعت حل و فصل خواهد شد و از این بایت جای نگرانی وجود نخواهد داشت. در عین حال ایرادهای وزیر صنعت در این نامه اغلبناشی از تفاوت برداشت است.
محمدی در مورد نتیجه جلسه با رییس جمهور برای بانک ها و بازگشایی نماد آنها در روز ٥ شنبه گفت: موارد مختلف و مشکلات موجود در این جلسه بررسی شد و عنوان شد که بازگشایی نماد معاملاتی بانک ها پس از ارایه گزارش های حسابرسی شده عملکردی و میان دوره ای در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.
محمدی از وجود مصوبه قرار داد های آتی و آپشن ارز در هیات مدیره سازمان بورس خبر داد و گفت: در صورت تبیین سیاستهای بانک مرکزی بسترهای لازم برای راهاندازی این بازار فراهم است.
پ
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان
اپلیکیشن برترین ها
را نصب کنید.
درایران تنها بانکها بصورت رقابتی عمل میکنند یعنی هر بانکی که به مردم سودسپرده بالاتر بدهد و از وامهاکمتر سود بگیرد مردم به آن بانک بیشترتمایل دارند ولی درحال حاضر دولت این صحنه رقابت را برهم زده و بصورت دیکته شده برای بانکها نرخ اعلام میکند.مثلا ملاحظه میکنیم که صنعت خودرو بصورت انحصاری و غیررقابتی عمل میکند و مردم ضرر میکنند وماشینهای مونتاژشده را بصورت تحمیلی و به چندبرابرقیمت و باکیفیت پایین باید قبول کنند.چون سایپا و ایرانخودرو خود را ملزم به رقابت و جلب نظر مصرف کننده نمیدانند و خیالشان راحت هست که هرچه به بازار دهند به فروش خواهد رفت هرچند بی کیفیت و گران باشد.
نظر کاربران
خوب
درایران تنها بانکها بصورت رقابتی عمل میکنند یعنی هر بانکی که به مردم سودسپرده بالاتر بدهد و از وامهاکمتر سود بگیرد مردم به آن بانک بیشترتمایل دارند ولی درحال حاضر دولت این صحنه رقابت را برهم زده و بصورت دیکته شده برای بانکها نرخ اعلام میکند.مثلا ملاحظه میکنیم که صنعت خودرو بصورت انحصاری و غیررقابتی عمل میکند و مردم ضرر میکنند وماشینهای مونتاژشده را بصورت تحمیلی و به چندبرابرقیمت و باکیفیت پایین باید قبول کنند.چون سایپا و ایرانخودرو خود را ملزم به رقابت و جلب نظر مصرف کننده نمیدانند و خیالشان راحت هست که هرچه به بازار دهند به فروش خواهد رفت هرچند بی کیفیت و گران باشد.