پروژه های جدید خالق Mr. Robot
سم اسماعیل از همین حالا مراحل اولیه کار روی دو اقتباس تلویزیونی جاه طلبانه و بودجه بالا را آغاز کرده است.
به نقل از ورایتی، سم اسماعیل خالق «آقای روبات» در حال حاضر به شدت مشغول آماده سازی سومین فصل سریال درام خوش نقد خود در شبکه یو اس ای نتوورک است که سال آینده روی آنتن می رود. اما از طریق قراردادی کلی که با استودیوی سازنده «آقای روبات» یعنی یونیورسال کیبل پروداکشنز (یو سی پی) و انانیموس کانتنت دارد، او از همین حالا قصد دارد دو پروژه بزرگ دیگر را هم تولید کند.
اسماعیل در حال آماده سازی اقتباسی تلویزیونی از فیلم افسانهای علمی تخیلی صامت فریتس لانگ یعنی «کلانشهر» محصول سال ۱۹۲۷ است. با استناد به منبعی آگاه، یو سی پی حقوق رسمی این فیلم را در اختیار دارد و آن را به نظر اسماعیل رسانده است.
«کلانشهر» که فیلمی بسیار مهم و به شدت تاثیرگذار بود، داستان تیره شهری تقسیم شده در آینده را تعریف می کند که در آن یک مرکز فرهنگی بالای زمین قرار دارد در حالیکه کارگران زیرزمینی تحت شرایط غیرانسانی مشغول کار هستند. مرد جوان ثروتمند بالای زمینی متوجه این تفاوت عظیم می شود و تصمیم می گیرد به کارگران کمک کند.
برنامه این است که اسماعیل این اقتباس سریالی بودجه بالا از «کلان شهر» را با روند «آقای روبات» تولید کند و علاوه بر انجام مسئولیتهای شورانر، کارگردانی حداقل تعداد قابل توجهی از اپیزودها را هم خودش بر عهده بگیرد. اما این همچنین به این معنی است که حداقل دو سال تا آغاز کار روی «کلانشهر» فاصله داریم چون انتظار نمیرود اسماعیل سعی کند هر دو پروژه را در عین حال پیش ببرد. یک اتاق نویسندگان کوچک شکل گرفته تا کار روی فیلمنامه «کلان شهر» آغاز شود و یکی از مراحل بعدی پیدا کردن چند خریدار برای سریال خواهد بود.
دومین پروژه اسماعیل اقتباسی از پادکست «به خانه آمدن» است. این پادکست خیالی درباره کارمندان سازمان مخفی دولتی است که بعضی از آنها با درماندگی می خواهند به زندگی عادی و غیرنظامی بازگردند. یوسی پی و انانیموس کانتنت همین هفته حقوق رسمی این پادکست را خریداری کردند. کاترین کینر، دیوید شوییمر و اسکار آیزک از بازیگران آن هستند.
«به خانه آمدن» شانزدهم نوامبر به عنوان سریال هفتگی در شبکه پادکست گیملت میدیا که توسط مت لیبیر و الکس بلومبرگ تاسیس شده آغاز به پخش کرد. انتظار می رود اقتباس تلویزیونی آن پروژه ای بزرگ و پرستاره باشد. همچنین انتظار می رود اسماعیل حضور کم رنگ تری نسبت به دو پروژه دیگر در «به خانه آمدن» داشته باشد اما به احتمال زیاد پایلوت آن را خودش کارگردانی خواهد کرد.
«آقای روبات» به سرعت به سریال محبوب فرهنگ عامه بدل شد و در نهایت جایزه بهترین سریال درام را از آن خود کرد. اسماییل در پشتصحنه گلدن گلوب گفت: «بزرگترین انتظار من برای این سریال این بود که بین گروهی از مردم محبوب شود و دستهای کوچک اما خوب از هواداران خاص خود را داشته باشد که ما را به اندازهای روی آنتن نگه دارند که من بتوانم کل سریال را تمام کنم. این کاملا سورآل و غیرمنتظره است و من حتی نمیتوانم آن را در ذهنم پردازش کنم».
پیروزی این سریال در گلدن گلوب، نشاندهنده مسیر حرکت فرش به عرش یواسای نتوورک و یونیورسال کیبل پروداکشنز تهیهکننده «آقای روبات» است. این شبکه کابلی متعلق به انبیسی یونیورسال طی چند سال اخیر سعی کرده مجموعه سریالهای خود را فراتر از درامهای اکشن ببرد.
سریال «آقای روبات» به این خاطر با چنین موفقیت بزرگی رو به رو شد که درست در حالیکه سریال داشت روی آنتن میرفت، موضوع داستانی آن که به مسئله هک کردن در دنیای مدرن میپرداخت به موضوع بحث ملی - و موضوع بحث فستیوال فیلم SXSW پیش از آن - بدل شد و هک شدن کمپانی سونی پیکچرز در سال ۲۰۱۴ مثالی بارز از این مسئله بود.
ارسال نظر