نسل آیندۀ سیتروئن C۵ متحول خواهد شد
سیتروئن قصد دارد نسل جدید آنرا تا سال ۲۰۱۸ معرفی کند؛ اما نسل سوم C۵ خودرویی کاملاً جدید و متحول شده خواهد بود که بر اساس کانسپت C-Xperience ساخته خواهد شد. کانسپتی که در نمایشگاه پاریس امسال رونمایی شد.
رندری از نسل آیندۀ سیتروئن C۵
حال رندرهای منحصربهفردی از چهرهٔ احتمالی نسل آیندهٔ سیتروئن C5 منتشر شده است که تا حدودی چگونگی طراحی این خودرو را نشان میدهند. با توجه به اینکه سدانهای سنتی مثل فورد موندئو در حال مبارزه با کراساوورها جهت حفظ فروش و محبوبیت خود هستند، سیتروئن باید ویژگیهای مطلوبتر و جذابتری را در نسل جدید C5 بکار بَرَد تا بتواند در بازار و در برابر محبوبیت روزافزون کراساوورها موفق باشد مثل اوپل که برای نسل جدید اینسیگنیا از تکنیکی مشابه استفاده کرده و آنرا لوکستر از قبل نموده است.
کانسپت C-Xperience
معاون اجرایی گروه پژو-سیتروئن در اروپا «Maxime Picat» دراینباره توضیح داده است: «ما باید C5 را دوباره ابداع کنیم و این دقیقاً همان چیزی است که سیتروئن با ارائهٔ کانسپت C-Xperience در تلاش برای انجام آن بوده است. با پویایی بیشتر، مصرف سوخت کمتر و آئرودینامیک بهتر، هنوز هم خریدارانی وجود خواهند داشت که به نسل متحول شدهٔ C5 علاقه داشته باشند؛ بنابراین آیندهای روشن برای این خودرو وجود دارد».
نسل جدید C5 از فرم سنتی سدان فاصله گرفته و استایل کاملاً متفاوتی خواهد داشت. به گفتهٔ Picat یکی از دلایل کلیدی که چرا سیتروئن سدانهای خانوادگی بزرگ سنتی را کنار میگذارد این است که در دوران فعلی بهناچار نیاز به محصولات جایگزین و متفاوت وجود دارد. همچنین او میگوید رونق فعلی کراساوورها نیز به پایان میرسد.
وی در این رابطه گفته است: «همهٔ ما میدانیم که سرعت روند رو به رشد فروش کراساوورها حداقل کمتر خواهد شد. اینکه چرا امروزه بسیاری از مردم روی به خرید کراساوورها آوردهاند دلیل بسیار سادهای دارد و آن این است که مردم به دنبال خودروهایی متفاوت هستند؛ اما در یکی دو سال آینده خریداران کمکم پی به مشکلات کراساوورها خصوصاً در ترافیکهای شهری خواهند برد.
همانطور که اشاره شد، کانسپت C-Xperience، نسل سوم C۵ را تحت تأثیر قرار خواهد داد. همانطور که در این رندرها مشخص است، C۵ جدید دارای همان درِ صندوق فستبک، طراحی عقبی متفاوت و چراغهایی پیچیده خواهد بود که کاملاً نسل قبلی را فراموش کرده است. نسل جدید سیتروئن C۵ بر روی نسخهٔ اصلاحشدهای از پلتفرم EMP۲ ساخته خواهد شد که هماکنون در نسل جدید پژو ۳۰۰۸ مورداستفاده قرار گرفته است. این پلتفرم بهگونهای طراحی شده و توسعه یافته است که برای استفاده از قوای محرکهٔ هیبریدی مناسب باشد. بااینحال با طیف گستردهای از موتورهای بنزینی و دیزل معمولی هم عرضه خواهد شد.
یکی دیگر از نوآوریهای این خودرو، سیستم تعلیق هیدرولیکی جدید و مترقی آن خواهد بود. این سیستم بهعنوان بخشی از برنامهٔ پیشرفتهٔ راحتی سیتروئن (Advanced Comfort programme) و با هدف بهبود همهجانبهٔ راحتی سواری خودروها و جلب حداکثر رضایت خریداران توسعه پیدا کرده است.
ارسال نظر