سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران(رگولاتوری) گفت: اپراتورهای تلفن همراه موظفند نسبت به تعیین تکلیف مشترکانی که وضعیت اطلاعات ثبتی آنها دارای نقص است اقدام کرده و در صورت بی اعتنایی بعد از سه بار تذکر، سیم کارت را قطع کنند.
خبرگزاری ایرنا: سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران(رگولاتوری) گفت: اپراتورهای تلفن همراه موظفند نسبت به تعیین تکلیف مشترکانی که وضعیت اطلاعات ثبتی آنها دارای نقص است اقدام کرده و در صورت بی اعتنایی بعد از سه بار تذکر، سیم کارت را قطع کنند.
جهانگیر اسدی در ادامه داد: اپراتورها موظفند ابتدا با ارسال پیامک و یا اطلاع رسانی از راه های دیگر، مشترکان را برای تکمیل اطلاعات هویتی خود در جریان قرار دهند تا آنها نسبت به این امر اقدام کنند.
وی افزود: اپراتورها موظفند در مرحله دوم و پس از اطلاع رسانی به این گونه مشترکان و در صورت تکمیل نکردن اطلاعات هویتی از سوی مشترک نسبت به یک طرفه کردن سیم کارت چنین مشترکی عمل کنند.
اسدی مغایرت مشخصات سجلی، اطلاعات ناقص پرونده و تطبیق نداشتن شماره شناسنامه و کدملی را از جمله اطلاعاتی عنوان کرد که در سامانه اپراتورهای تلفن همراه از سوی این مشترکان ناقص اعلام شده است.
سخنگوی رگولاتوری تاکید کرد، سیم کارت بی هویت در سامانه های اپراتوری کم است و بیشتر سیم کارت ها هویت مخدوش دارند.
اسدی خاطرنشان کرد، اقدام برای سامان دادن اطلاعات هویتی مشترکانی که هنگام دریافت سیم کارت اطلاعات شان کامل نبوده پیش از این در دو مرحله دیگر انجام گرفته است ، با این حال هنوز مشترکانی هستند که اطلاعات هویتی آنها در سامانه های اپراتوری تلفن همراه دارای نقص است.
سخنگوی سازمان رگولاتوری ایران همه مردم ایران را دعوت به تکمیل اطلاعات خود در سامانه های اپراتورهای تلفن همراه کرد و افزود: اپراتورها می توانند پس از سه بار تذکر به این نوع مشترکان و درصورت بی اعتنایی به این درخواست ها نسبت به قطع سیم کارت اقدام کرده و سیم کارت دارای اطلاعات مخدوش را از رده خارج کنند.
اسدی اجرای این طرح را از ابتدای دیماه امسال اعلام و خاطرنشان کرد: تکلیف این نوع سیم کارت ها در دی ماه روشن خواهد شد.
به گزارش ایرنا، پیشتر « حسین فلاح جوشقانی» سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام کرده بود، با راه اندازی سامانه استعلام شمار خطوط مشترکان از سیزدهم فروردین ماه تعداد 172 هزار و 208 مورد درخواست شناسایی سیمکارت به دلیل مغایرت کد ملی با شماره تلفن به ثبت رسیده، رد شده است.
وی افزود: همچنین ۹۴۸ هزار و ۷۲۰ نفر مشترک تلفن همراه به سامانه استعلام شمار خطوط مراجعه و ۵۴۹ هزار و ۶۶۱ نفر از آنان، شمار سیمکارت های متعلق به خود را استعلام کردند که به ۳۶۰ هزار و ۲۹ استعلام پاسخ داده شد.
فلاح جوشقانی ادامه داد: پیامدها و مسوولیت های ناشی از سواستفاده از سیمکارت فقط به عهده استفاده کننده از سیمکارت نیست، بلکه مشترکی که سیمکارت به نام وی ثبت شده است نیز درگیر می شود.
سیزدهم فروردین ماه امسال سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان تلفن سیار برای ساماندهی سیمکارت های بدون هویت مشخص راه اندازی شده است.
مشترکان می توانند با مراجعه به درگاه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به بخش خدمات الکترونیک در نشانی www.cra.ir یا نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir مراجعه کنند و از شمار سیمکارتهایی که با کد ملی آنان ثبت شده است، مطلع شوند.
مشترکان هر کدام از اپراتورهای تلفن همراه باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در این سامانه وارد کنند. پس از ثبت اطلاعات درخواستی در سامانه، پیامکی برای مشترکان ارسال می شود که شمار سیمکارت های ثبت شده با کد ملی متقاضی در هر اپراتور تلفن همراه در این پیامک نوشته شده است.
مشترکان در صورت بروز مشکل هنگام استفاده از سامانه می توانند موارد مورد نظر یا پرسش های خود را به پست الکترونیکی mobilecount@cra.ir ارسال و راهنمایی و پاسخ لازم را دریافت کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان
اپلیکیشن برترین ها
را نصب کنید.
زمانی که سیم کارت رو خریدم کپی سجل با کارت ملی دادم پیامک زدن اشتباه سجلی دارم دفتر فروشنده همراه اول چرا باید اشتباه کنه توی اطلاعات وارده .
که بعد بگن صاحب سیم کارت اطلاعاتش اشتباهه.مگه فتوکپی دست کاری شده.
ایرانی
خدایا ببین اینها اینقدر بیکارند که هیچ کار دیگه ای ندارند گیر دادن به ثبت اطلاعات اشخاص
واقعا که
برید پارازیت ها رو بردارید
علی
سیم کارت قطع کنن مهم نیست
بدون نام
مردم گرفتن
فرشته نعمتى
خوبه ک همچين کارى ميکنن خوبه ولى باز سيمکارتى ک بنام شخص ديگري هست دردسرسازه ب نظر من بايد اينجور سيمکارتام غيرفعال بشه مثلا من چندتا خط ايرانسل ب اسم خودم گم کردم چ معلوم ک دست آدم ناشى نيوفته و ازش سواستفاده نکنند.
نظر کاربران
زمانی که سیم کارت رو خریدم کپی سجل با کارت ملی دادم پیامک زدن اشتباه سجلی دارم دفتر فروشنده همراه اول چرا باید اشتباه کنه توی اطلاعات وارده .
که بعد بگن صاحب سیم کارت اطلاعاتش اشتباهه.مگه فتوکپی دست کاری شده.
خدایا ببین اینها اینقدر بیکارند که هیچ کار دیگه ای ندارند گیر دادن به ثبت اطلاعات اشخاص
واقعا که
برید پارازیت ها رو بردارید
سیم کارت قطع کنن مهم نیست
مردم گرفتن
خوبه ک همچين کارى ميکنن خوبه ولى باز سيمکارتى ک بنام شخص ديگري هست دردسرسازه ب نظر من بايد اينجور سيمکارتام غيرفعال بشه مثلا من چندتا خط ايرانسل ب اسم خودم گم کردم چ معلوم ک دست آدم ناشى نيوفته و ازش سواستفاده نکنند.
کار خیلی خوبی میکنند