۴۳۷۹۸۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ترکیه ۳۰۰ کماندو به سوریه اعزام می کند

رسانه های ترکیه پنجشنبه شب از اعزام ۳۰۰ تن از نیروهای کماندویی ارتش ترکیه به سوریه برای شرکت درعملیات سپر فرات این کشور خبر دادند.

خبرگزاری ایرنا: رسانه های ترکیه پنجشنبه شب از اعزام ۳۰۰ تن از نیروهای کماندویی ارتش ترکیه به سوریه برای شرکت درعملیات سپر فرات این کشور خبر دادند.

شبکه خبر تلویزیون دولتی ترکیه خبر داد این کماندوها از هنگ یازدهم کماندویی نیروی زمینی ارتش ترکیه در شهرستان دنیزلی درغرب ترکیه از طریق هوایی به مرز سوریه اعزام شدند.

دراین گزارش توضیح بیشتری داده نشده است.

خبر اعزام نیروی تازه نفس به شمال سوریه درحالی اعلام می شود که نیروهای این کشور با همراهی گروهی از معارضان سوری موسوم به ارتش آزاد سوریه درحال محاصره شهر استراتژیک الباب هستند.

ترکیه از 24 اوت گذشته عملیاتی را تحت عنوان سپر فرات در شمال سوریه شروع کرده و به گفته ارتش این کشور تا کنون نزدیک به دو هزار کیلومتر در منطقه از عناصر تروریستی داعش و سایر عناصر تروریستی پاکسازی شده است. ترکیه بر آن است تا منطقه ای امن به وسعت پنج هزار کیلومتر مربع در شمال سوریه به عرض نزدیک به 100 کیلومتر و عمق 50 کیلومتر ایجاد کند.

آنکارا با ادعای اینکه وجود عناصر تروریستی داعش و گروههای PYD/YPG تهدیدی علیه امنیت ملی و مرزهای بین المللی این کشور است، تاکید دارد این منطقه را از عناصر تروریستی پاکسازی و منطقه ای امن برای اسکان آوارگان سوری ایجاد خواهد کرد.

از نظر ترکیه PYD/YPG شاخه ای از حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) است و این کشور بیم آن دارد که این گروهها منطقه خودمختاری را در شمال سوریه تشکیل داده تمامیت ارضی و امنیت ملی این کشور را به مخاطره بیندازند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج