گرانترین خودروهای بازار ایران
بازار خودرو ایران در چند سال اخیر متنوع تر شده است هر چند تا رسیدن به استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد. به تبع این متنوع شدن، ورود خودرو لوکس به کشور نیز بیشتر شده است. هر چند به دلیل موانعی بر سر واردات وجود دارد تعریف خودرو لوکس در ایران با بقیه دنیا متفاوت شده است.
اقتصاد نیوز: بازار خودرو ایران در چند سال اخیر متنوع تر شده است هر چند تا رسیدن به استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد. به تبع این متنوع شدن، ورود خودرو لوکس به کشور نیز بیشتر شده است. هر چند به دلیل موانعی بر سر واردات وجود دارد تعریف خودرو لوکس در ایران با بقیه دنیا متفاوت شده است.
برخی خودروها در ایران از نظر قیمت خودرو لوکس به حساب می آیند در حالی که با تعریف های رایج در جهان خودرو لوکس نیستند. در ادامه نگاهی داریم به گرانترین خودروهای لوکس در بازار ایران.
همانگونه که انتظارش می رود گرانترین خودرو لوکس بازار خودرو ایران به مرسدس بنز تعلق دارد. آن هم مدل S۵۰۰ . مرسدس بنز اس ۵۰۰ با هر تعریفی که بررسی کنید در قلمرو خودروهای لوکس قرار می گیرد و اصلی ترین ماشین تشریفات در جهان به حساب می آید. مدل ۲۰۱۶ این خودرو در بازار ایران به قیمت ۳ میلیارد تومان قیمت گذاری شده است. البته سعی نکنید این قیمت را با فرمول تعرفه واردات و در نظر گرفتن سود منطقی توجیه کنید. چرا که این خودرو به دلل خاص بودنش به تعداد کم وارد بازار شده و همچنان قیمت نوبرانه دارد.
جایگاه دوم هم باز به مرسدس بنز S۵۰۰ می رسد. البته مدل چهار نفره آن. تفاوت مدل چهار نفره با پنج نفره این است که در صندلی های عقب یک کنسول ثابت دارد و امکان نشستن بیشتر از ۲ نفر در صندلی های عقب نیست. این خودرو با مدل ۲۰۱۵ در بازار وجود دارد و قیمتش در حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.
جایگاه سوم به بی ام و ۷۶۰Li تعلق دارد. این مدل از بی ام و که لوکس ترین مدل آن نیز به حساب می آید در بازار ایران بسیار کمیاب است. به همین دلیل قیمتش بسیار بیشتر از آن چیزی شده است که باید باشد. این خودرو در بازارهای جهانی در حدود ۱۴۲ هزار دلار قیمت دارد. هر جور که حساب کنید نباید قیمتش بیشتر از یک میلیارد تومان باشد. اما در بازار ایران آخرین مدلی از آن که وارد شده یعنی مدل ۲۰۱۵، قیمت ۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومانی دارد.
نمی شود در مورد خودروهای گرانقیمت بازار ایران حرف زد و از مازراتی نام نبرد. مازراتی کواتروپورته گرانترین مدل این خودرو در بازار ایران است و با قیمتی در حدود یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به فروش می رسد. کواتروپورته مدل چهار در مازراتی است. این خودرو عنوان چهارم را به خود اختصاص داده و تمامی مدل های صفر کیلومتر موجود از آن در بازار ایران ۲۰۱۵ هستند.
عنوان پنجم باز هم به مازراتی می رسد. مازراتی گیبلی دیگر خودرو چهار در مازراتی است که از نظر جثه از کواتروپورته کوچکتر است. این خودرو با قیمت یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان عرضه می شود و البته از کمیاب های مازراتی هم در ایران به حساب می آید.
پورشه کاین توربو جایگاه ششم لیست ما را به خود اختصاص دارد. مدل های ۲۰۱۳ این خودرو با قیمتی در حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می شود. چند سالی می شود که به دلیل ممنوعیت واردات خودروهای بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی، مدل های جدید پورشه کاین و پانامرا به کشور وارد نشده و این دو خودرو به دلیل افت مدل و کارکردهای بالا در حال از دست دادن جایگاه خود در باشگاه میلیاردی ها هستند.
عنوان هفتم به لکسوس LX۵۷۰ تعلق دارد. این خودرو را می توان نسخه لوکس شده و شیک پوش لندکروزر به حساب آورد. لکسوس زیرمجموعه لوکس ساز تویوتا است و از همان پلتفرم لندکروزر برای ساخت لکسوس LX۵۷۰ استفاده کرده است. این خودرو نیز نمونه صفر کیلومتر در بازار ایران نداشته و کم کارکردهای آن به قیمت یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان دست به دست می شوند.
بی ام و i۸ یکی از دیگر از خودرو های گرانقیمت بازار ایران است. هر چند در یک سال اخیر افت قیمت بسیار زیادی را تجربه کرد. مدل های ۲۰۱۵ آن که یک سال پیش در حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون قیمت داشتند اکنون به یک میلیارد تومان رسیده اند و مدل ۲۰۱۶ آن با قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عرضه می شود. هر چند این قیمت ها نیز بسیار با فاصله قیمت جهانی این خودرو یکصد هزار دلاری فاصله دارد.
نظر کاربران
پس پرایدچی شد!!!!
واقعا چه کسانی میتونن این ماشین هاروبخرن من که سرم سوت کشید از قیمتش
با این پولا حداقل میشه ده تا خونه خرید
اگه من یکیش داشتم میفروختمش چندتا پراید چندتا وانت پیکان چندتا وانت اریسان که تمام استانداردهای جهانی دارند میخریدم
تاسف
انصاف نیست چهار سال دنبال وام بدبختی هستم وانت باری بخرم جور نمیشه این همه پول برا یه ماشین اون کی هست این میخره خوش به حالش