۴۳۱۶۶۴
۷ نظر
۵۰۱۰
۷ نظر
۵۰۱۰
پ

بررسی گرانی دلار و ارزش پول ملی

حسین بردبار در روزنامه خراسان نوشت: درحالی که پیشتر گمانه ها برای تحقق ارز تک نرخی بر روی رقم ۳۵۰۰ تومان متمرکز بود و البته همین رقم بیش از یک سال بر بازار ارز حکمفرما شده بود و نوسانات نرخ ارز بر مدار این عدد می چرخید، چند روزی است که قیمت دلار دربازار آزاد به بالای ۳۷۰۰ تومان افزایش یافته است.

حسین بردبار در روزنامه خراسان نوشت: درحالی که پیشتر گمانه ها برای تحقق ارز تک نرخی بر روی رقم ۳۵۰۰ تومان متمرکز بود و البته همین رقم بیش از یک سال بر بازار ارز حکمفرما شده بود و نوسانات نرخ ارز بر مدار این عدد می چرخید، چند روزی است که قیمت دلار دربازار آزاد به بالای ۳۷۰۰ تومان افزایش یافته است. (حتی انتهای هفته گذشته به ۳۷۶۰ تومان هم رسید) رقمی که حتی یکی از مسئولان بانک مرکزی پیش بینی کرده است مبنای تک نرخی کردن دلار قرار گیرد،که دراین صورت بازهم شاهد نزول ارزش پول ملی خواهیم بود؛ درچنین شرایطی جای چند پرسش از مسئولان بانک مرکزی باقی است:

اول این که چرا باوجود وعده چندین باره تک نرخی کردن ارز از ابتدای دولت فعلی، اکنون که به ماه های پایانی عمر این دولت نزدیک می شویم، هنوز این وعده محقق نشده است؟ چرا مسئولان بانک مرکزی از ۲ سال پیش اعلام می کنند که ارز تا پایان سال تک نرخی می شود و این اتفاق نمی افتد؟

دوم این که درحالی که بیش از یک سال نرخ ارز روی ۳۵۰۰ تومان نوسان می کرد و امکان تک نرخی کردن آن روی همین رقم از سال گذشته وجود داشت، چرا چنین نرخی ملاک عمل قرار نگرفت و اکنون هم کنترلی روی نرخ ارز نیست و شاهد تنزل ۲۰۰ تومانی ارزش پول ملی دربرابر دلار آمریکا هستیم؟

سوم این که آیا شائبه ارتباط افزایش نرخ دلار با تامین کسری بودجه و منابع مالی دولت واقعیت دارد؟ اگر چنین گمانه هایی واقعیت ندارد چرا همه ساله نزدیک به فصل بودجه مقداری قیمت ارز افزایش می یابد؟

چهارم این که درخبرها داشتیم که در۷ ماهه ابتدای امسال بیش از ۲۷۸ هزارمیلیارد تومان تسهیلات به بخش های مختلف اقتصادی از طرف سیستم بانکی اعطا شده است که این رقم نسبت به رقم مشابه سال قبل (بیش از ۹۲ هزارمیلیارد تومان )رشد حدود ۵۰ درصدی دارد؛ آیا نظارتی روی افزایش اعطای تسهیلات به بخش های مختلف اقتصادی وجود دارد که این گونه پمپاژ نقدینگی سر از بازار مسکن و دیگر بازارهای غیرمولد درنیاورد؟

حتما متولیان حفظ ارزش پول ملی می دانند که با پایین آمدن ارزش پول کشور جدای از عوارض اقتصادی متعدد؛ کرامت انسانی اقشار آسیب پذیر و ضعیف جامعه درمعرض خطرقرار می گیرد وبستری برای افزایش فاصله طبقاتی و ده ها آسیب اجتماعی دیگر فراهم می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آیا کسی هم پیدا میشه به فکر پول ملی باشه ،آقا زاده ها فقط بادلار کاردارند .

    • بدون نام

      یک کلام کاهش ارزش پول ملی عمدی است

    • بدون نام

      نزدیک به هفت میلیون خارج نشین داریم و حدود سه میلیون هم به خارج تردد دارند اینها چگونه دلار باید تهیه کنند ابتدا باعث گرانی دلار شده بعد که مردم دلار می خرند با جمع اوری پول از مردم دلار تهیه و از کشور خارج می کنند

    • بدون نام

      پول ریال برا قشر کارمنده مدیزان با دلار کار میکنن پس نیازی به بالا بردن پئل ملی نیست

    • بدون نام

      ایناازرنج وفقرمردم ایران لذت میبرن ودرعین حال کیسه هایشان پرمیکنن خبری ازوجدان ایمان و.....نیست

    • بدون نام

      دوستان توکل مان به خدا باشد این نظرها به جایی نمی رسن به جز این که خود مون را بیشتر ناراحت و اذیت کنیم اینها باگفتار این مطالب را شنیدن وبدتر شدن ....فقط خدااااااااااا خودش حق و به حقدار برسونه

    • امیر

      بس که همه چیو انداختیم گردن خدا این شده وضعمون ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج