کلُرادو ZR۲، دستپرورده شورولت برای آفرودبازان
شورولت در نمایشگاه لسآنجلس نسخهای تازه از پیکاپ دوستداشتنی خود، کُلرادو را معرفی کرد که بهصورت اختصاصی برای استفادههای تفریحی و کاری خارج جاده طراحی شده است.
خلقت آن بر اساس مدل استاندارد صورت گرفته اما درمجموع تغییرات زیادی به چشم میخورد.
ازنظر ظاهری، شباهت زیادی با مدل مفهومی به نمایش درآمده در نمایشگاه ۲۰۱۴ لسآنجلس دارد. کلیدیترین تفاوتها را میتوان پروفایل جانبی جدید و گیرا، رینگ آلومینیومی ۸×۱۷ و لاستیکهای ۳۱ اینچی دوراتراک (DuraTruck) آفرود گودیِر، محافظهای لولهای از جنس فولاد مقاوم، عرض بیشتر بدنه در جلو و عقب (به میزان ۸۸.۹ میلیمتر) و محافظهای جدید برای زیر بنده و برخی قطعات فنی دانست.
سامانه تعلیق ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و برای اولین بار فناوری DSSV یا همان Dynamic Suspensions Spool Valve damper Multimatic را برای آفرود استفاده میکند. این نوع تعلیق نخستین بار در کالبد شورولت کامارو Z/۲۸ مدل ۲۰۱۴ قرار گرفت و طبق گفتههای خودِ کمپانی، در مقایسه با انواع دیگر از مزیتهای زیادی همچون راحتی سواری فوقالعاده و هندلینگ بسیار خوبِ داخل و خارج جاده بهره میبرد.
یکی از جالبترین نکات کلرادو ZR۲، گزینههای متنوع برای نحوه انتقال قدرت است، بدین صورت که با کنار هم قرار دادن ۲WD یا ۴WD، قفل دیفرانسیل عقب و محافظ تجهیزات فنی مجموعاً ۹ حالت مختلف ایجاد میشود که راننده میتواند از بینشان انتخاب کند. نتیجه نهایی نیز مرکبی خواهد بود که تنها با یک تغییر حالت رانندگی، تمامی سطوح و انواع مسیرها را فتح مینماید.
قلب آن را فراموش نکنیم. برای تأمین انرژی موردنیاز، بلوک ۳.۶ لیتری شش سیلندر V شکل زیر کاپوت آرمیده و بیشینه قدرت و گشتاور به ترتیب ۳۰۸ اسب بخار و ۳۷۲.۸ نیوتونمتر تولید میکند. در ادامه این مجموعه، جعبهدنده هشت سرعته خودکار قرار میگیرد. البته اشاره کنم که یک گزینه دوراماکس (Duramax) گازوئیلی ۱۸۱ اسب بخاری و ۵۰۰ نیوتونمتری نیز در دسترس خریداران است.
ارسال نظر