واکنش به ارتباط آلودگی هوا با بنزین وارداتی
ارتباط دادن آلودگی هوای کلانشهرهای کشور با کیفیت بنزین وارداتی بی اساس است.
تابناک: ارتباط دادن آلودگی هوای کلانشهرهای کشور با کیفیت بنزین وارداتی بی اساس است.
بنزین مصرفی هشت کلانشهر در معرض آلودگی تهران، کرج، اراک، اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد (بیش از ٥٠ درصد) و اهواز که حدود ٢١ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر در روز است از بنزین یورو ٤ تولیدی پالایشگاههای امام خمینی (ره) شازند، اصفهان و تبریز تأمین می شود و ارتباط دادن آلودگی هوای شهرهای فوق با کیفیت بنزین وارداتی بی اساس است.
شایان ذکر است شهر مقدس مشهد نیز پس از آماده شدن زیرساختهای شبکه انتقال زیر پوشش کامل قرار می گیرد و مشکلی بابت تامین بنزین یورو ٤ این شهر وجود ندارد.
بنزینی که برای جبران مابهالتفاوت مصرف و تولید مطابق استاندارد یورو ٤ وارد می شود، تحت کنترل، پایش و نظارت سازمانهای نظارتی مسئول است و هر محموله وارداتی که عوامل آلاینده موثر زیست محیط آن شامل میزان بنزن، آروماتیک، اولفین، گوگرد و ... خارج از استاندارد باشد، عودت داده می شود.
جای بسی تعجب است برخی با اظهارنظرهای غیر کارشناسی خود مدعی هستند می توان با بو کشیدن بنزین به غیر استاندارد بودن آن پی برد؟! درحالی که ترخیص بنزین برای مصرف با بیش از ٢٠ مولفه کمی و کیفی مورد ارزیابی و آزمایش از سوی آزمایشگاههای سازمانهای مسئول و معتمد قرار می گیرد.
همانطور که بارها اشاره شده است، شاخص عدد ذرات معلق کمتر از ٢,٥ میکرون در هوا ارتباطی با کیفیت بنزین مصرفی ندارد!
نظر کاربران
چرا بنزین تولید داخل را برای شهرهایی که باران زا هستند استفاده نمیکنید تا باران انجا هوارا بشوید.وبنزین باکیفیت بهتر را درشهرهای بزرگ
چرا دستگاه تهویه هوا که بتازگی ساخته شده که به مانندجاروبرقی بزرگی عمل میکند و هوای تصفیه شده را ببرون میدهد خریداری نمیکنید ویا مشابه انرا محققان داخلی نمی سازند
چرا به جای انکه به فکر اوردن اب دریا ی شمال به شهرهای خشک باشید .راهی برای اوردن هوا ورطوبت شمال به منطقه مرکزی نمیکنید
چرا بایستی محققان شریف کشورمان به سبب علمی مورد تهاجم وانگ موسسات علمی ببن المللی قرار بگیرند.اگر انها حمابت شوند ایا نتیجه کار رسوایی کنونی را به دنبال داشت؟
برای انتقال گاز به کشورهای همسایه کیلومترها لوله کشیده اید .ایا محققان نمیتوانند چاره ای بباندیشند که از این طرح عظیم استفاده های دیگری هم بشود.
چرا طرح فواره های چرخان در سطح شهر تهران استفاده نمیشود
چرا از نقشه های هوایی بین شهرهای شمال وتهران که در دو طرف البرز کوه هستند به دنبال قسمتهای نازکنر وکم ارتفاع تر نیستیم تا دالانهایی برای عبور هوا ایجاد کنیم تا شا ید در دراز مدت شهرها ی دو طرف البرز از لحاظ اب وهوا نزدیکتر شوند