دیزنی به دنبال تصاحب نتفلیکس
دیزنی در نظر دارد با خریداری شبکه نتفلیکس به غول جهان تولید و پخش تلویزیونی تبدیل شود.
والت دیزنی پیکچرز، والت دیزنی انیمیشن، پیکسار، استودیو مارول و لوکاس فیلم همگی زیر پرچم دیزنی ایستادهاند و این بخشی از دلیل رکورد شکنی سالانه این استودیو حتی پیش از اتمام سال جاری میلادی است. اما آیا این کمپانی حالا با خریداری نت فلیکس قصد دارد پرسودترین و مشهورترین سرویس خدمات رسانهای را از آن خود کند؟
در حالی که نت فلیکس در میان دیگر پایگاههای اشتراک تلویزیونی مثل آمازون، هولو و HBO GO یک پادشاه محسوب میشود اما پیتر کستی نویسنده میگوید این شبکه نمیتواند با محتوای خروجی بدست آمده از کمپانی AT&T رقابت کند و علاوه بر آن دیزنی در حال حاضر یک سقوط بزرگ را در تعداد مشترکین کانال کابلی ESPN تجربه میکند.
سایت دیزنی همچنین اعلام کرده است که مدیر فعلی این کمپانی، باب ایگر در سال ۲۰۱۸ قصد بازنشستگی دارد و جانشین احتمالی او مدیر نت فلیکس، رید هیستینگز خواهد بود. دیزنی و نت فلیکس پیشاپیش در سریال «مدافعان» با یکدیگر همکاری کرده است (مجموعهای اوریجینال از مارول) و همچنین قرارست اولین سری از پخش تلویزیونی تمامی فیلم های لایو-اکشن و انیمیشن دیزنی را آغاز کنند و با عناوین اکران شده در سال گذشته آن را کلید خواهند زد.
در همین حین نت فلیکس اهداف خودش را در سر دارد. این سرویس میخواهد مقدار محتوای اصلی (اوریجینال) خود را تا ۵۰ درصد افزایش دهد و با عقد قراردادی با سالنهای زنجیرهای آیپیک اینترتینمنت برای اکران برخی از فیلم های آن ها خود را وارد گردونه رقابت اسکاری کند.
اگر دیزنی واقعا در نهایت دست به خریداری نت فلیکس بزند در نتیجه تمامی آثار موجود در کتابخانه دیزنی -از جمله برنامه های در حال پخش در شبکه دیزنی- بطور اختصاصی از نت فلیکس پخش خواهند شد. در این صورت شکست رکورد دیزنی سخت تر خواهد شد. از این نظر زمانی که به عنوان یک کسب و کار رقابتی به آن نگاه کنیم تصویر نسبتا ترسناکی را شاهد خواهیم بود.
ارسال نظر