۴۲۲۷۰
۸ نظر
۵۰۳۳
۸ نظر
۵۰۳۳
پ

پسران خشن تر هستند یا دختران؟

رئیس مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: تحقیقات انجام شده در حوزه خشونت میان جوانان نشان می‌دهد پسران نسبت به دختران بیشتر دست به خشونت می زنند.

خبرگزاری مهر: رئیس مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: تحقیقات انجام شده در حوزه خشونت میان جوانان نشان می‌دهد پسران نسبت به دختران بیشتر دست به خشونت می زنند.

محمد تقی حسن زاده با بیان این مطلب گفت: این تحقیق با هدف بررسی میزان شیوع و عوامل خشونت در میان جوانان از نظر نوع و محل اعمال خشونت و همچنین عوامل اعتقادی، نگرشی، روانی، محیطی و اجتماعی در میزان و نوع خشونتها انجام شده است.

وی با بیان اینکه این تحقیق از میان ۴۵۰۰ نفر از جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال انجام شده، که دو هزار و ۳۴۱ نفر آنها مرد و و دو هزار و ۱۴۵ نفر آنها زن هستند، افزود: نتایج نشان می دهد خشونت در میان پسران به مراتب بیشتر از دختران است.

همچنین جوانان ۱۵ تا ۱۹ سال نسبت به جوانان ۲۰ تا ۲۴ سال بیشتر دست به خشونت می زنند.

حسن زاده با اشاره به اینکه این تحقیق در میان جوانان استانهای تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، قم، قزوین، زنجان، چهارمحال بختیاری، ایلام و بوشهر به همراه ۱۸ شهر و ۱۸ روستا انجام شده است، تصریح کرد: جوانانی که سطح تحصیلاتشان زیر دیپلم است نسبت به کسانی که تحصیلاتشان فوق دیپلم و بالاتر است، خشونت بیشتری از خود نشان می دهند.

به گفته رئیس مرکز مطالعات وزارت جوانان، جوانان مقیم در استانهای کمتر توسعه یافته بیشترین میزان خشونت و جوانان مقیم در استانهای نیمه توسعه یافته کمترین میزان خشونت را دارند.

حسن زاده درباره راهکارهای کاهش خشونت جوانان توضیح داد: با توجه به نتایج این تحقیق، ارتقای سطح فرهنگی خانواده ها از طریق ارائه آموزش های لازم در زمینه تعاملات مناسب درون خانوادگی و رشد مهارتهای زندگی، ایجاد امکانات رفاهی و توسعه ای در شهرها و مناطق کمتر توسعه یافته و کاستن از احساس تبعیض در بین آنها، ارائه آموزش های لازم از طریق رسانه های جمعی به جوانان جهت کنترل هیجانات و احساسات تنش آفرین، ایجاد مراکز حمایتی و مشاوره ای برای کاهش استرس ها و بحرانهای خاص جوانان از عوامل کاهش خشونت در میان جوانان است.

وی ادامه داد: همچنین، ارائه آموزش های لازم به والدین در زمینه نحوه برخورد با فرزندان و نظارت سازنده بر اعمال آنها، ایجاد مراکز ورزشی مختلف و ارائه تسهیلات مناسب برای استفاده جوانان از امکانات ورزشی در مناطق مختلف شهری، نظارت بیشتر به مناطق مستعد آسیب های اجتماعی و ارائه برنامه های پیشگیرانه و ترمیمی در این مناطق، ایجاد برنامه های حمایتی برای حمایت از خانواده های نابسامان و نظارت بیشتر بر آنها و نظارت بیشتر بر برنامه های صدا و سیما و جلوگیری از پخش برنامه های مخرب و خشونت آفرین با نظر کارشناسان فن و جایگزینی برنامه های آموزشی و تفریحی سازنده تر به جای خشونت، از دیگر راهکارهای کاهش خشونت درمیان جوانان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جوانان به جز ورزش به تفریح هم نیاز دارند و ورزش از تفریح جدا است .
      بهنر بود اسم این وزارتخانه وزارت تفریح و ورزش جوانان بود .
      اگر انرژی جوانان در زمان و مکان مناسب تخلیه شود دیگر به صورت خشونت بروز نمی کند .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره موافقم .حرف شما کاملادرسته .امابعضی وقتا افرادی هستند که انگا شر ازمادرمتولدشدند.باورکن .واین افرادراچیزی غیرازطناب دارآرام نمیکند.

    • mori

      خوب معلومه بايستي هم پسرا خشن تر باشند ناسلامتي مردي گفتن البته نسبت به خانواده بايستي مهربون باشه

    • 123

      به نظر من مرد ها خشن تر هستند و لي زن ها بيشتر پرخاشگر هستند تا مرد ها

    • حسن71

      یک نظرسنجی مسخره و مزخرف این خوب دیگه معلومه نیاز به گفتن نداره

      پاسخ ها

      • SSSS

        احتمالا کلی هم بودجه خرج این پروژه ملی کردن واقعا خسته نباشن

    • بدون نام

      بیت المال رو برای چه موضوعات مزخرفی به هدر میدهند

    • نسرین

      یعنی واقعاً این موضوع تحقیق می خواست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟همین جوری سالانه اعلام می کنن که ما هزاران عملیات تحقیقاتی انجام دادیم!حتماًهمه موضوع های تحقیقشون همین طوریه دیگه!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج