سخت ترین کار پلیس تسلیم «برگ جریمه» است
رئیس پلیس راه ناجا با بیان اینکه پلیس قبل از اعمال قانون از دید مردم خوب به نظر می رسد اما پس از اجرای قانون برخی از مردم برنتابیده و گلایه می کنند، تصریح کرد: به همین خاطر سخت ترین کار پلیس راه و راهور، تسلیم برگ جریمه به رانندگان است.
رئیس پلیس راه کشور با یادآوری اینکه ما نسبت به گذشته پیشرفت داشته ایم، افزود: هنوز به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در امور جاده ای نرسیده ایم.
وی با تاکید بر اینکه در ۶ سال گذشته نمودار کاهش ۳۷ درصدی کاهش تلفات تصادفات جاده ای را در کشور شاهد بودیم، ادامه داد: شاخص صدهزار نفر، شاخص ده هزار وسیله نقلیه و شاخص یک میلیون تردد، شاخص بین المللی مقایسه تصادفات کشورهای دنیا است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه ایران به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه ۷.۵ نفر کشته می دهد، ادامه داد: میانگین دنیا ۷.۴۷ نفر و میانگین اروپا ۹.۱۰ نفر است که این فاصله آماری نشانگر عملکرد مطلوب پلیس است.
سردار حمیدی با بیان اینکه تصادفات را نمی شود به حد صفر رساند،افزود: در ۱۰ سال گذشته کاهش ۴۵ درصدی تلفات جاده ای را در گیلان شاهد بوده ایم.
سخت ترین کار پلیس تسلیم برگ جریمه به رانندگان است
رئیس پلیس راه ناجا با بیان اینکه پلیس قبل از اعمال قانون از دید مردم خوب به نظر می رسد اما پس از اجرای قانون برخی از مردم برنتابیده و گلایه می کنند، تصریح کرد: به همین خاطر سخت ترین کار پلیس راه و راهور، تسلیم برگ جریمه به رانندگان است.
وی با اشاره به اینکه تخلف «انحراف به چپ» در استان گیلان رتبه یک کشور را دارد، ادامه داد: بروز این تخلف در گیلان به علت نبود زیرساخت و راه مناسب در استان است.
حمیدی با یادآوری اینکه استان گیلان به علت نداشتن ناوگان مناسب هوایی و ریلی دارای بارسنگین مسافر جاده ای است، ادامه داد: راه های فرعی و روستایی و تفرجگاهی استان گیلان، راه های بسیار پرخطری هستند.
سردار حمیدی جاده های گیلان به خصوص جاده های فرعی را دارای امنیت پایین و شرایط خاص برشمرد و اضافه کرد: حریم راه های گیلان در بیشتر مکان ها به صورت غیرمجاز تصرف شده است.
سواری و موتورسیکلت بیشترین وسایل نقلیه خطرساز در گیلان هستند
وی با اشاره به اینکه سواری و موتورسیکلت بیشترین وسایل نقلیه خطرساز در گیلان هستند، ادامه داد: فوت یک نفر در تصادفات جاده ای بیش از یک میلیارد تومان هزینه و خسارت به کشور وارد می کند.
رئیس پلیس راه ناجا با تصریح براینکه راه های فاقد ایمنی نباید احداث و افتتاح شوند، متذکرشد: وجود راه های مطمئن و ایجاد ایمنی، روند کاهش تصادفات را به همراه خواهند داشت.
وی خواستار ایجاد کمربندی در مسیر راه های شهری شد و افزود: ترافیک ها نباید در یک نقطه محدود متمرکز شوند.
راه خاکی بهتر از راه آسفالته فاقد علائم و ایمنی است
وی با تاکید براینکه راه خاکی بهتر از راه آسفالته فاقد علائم و ایمنی است، افزود: محل های حادثه خیز نقش زیادی در بروز تصادفات دارند که باید برطرف شوند.
سردار حمیدی وجود امنیت در راه ها را دارای رابطه مستقیم با رشد اقتصاد مقاومتی، صنعت و فرهنگ دانسته و ادامه داد: خطرات تصادفات باید به شهروندان و رانندگان یادآوری شده و آموزش ها و زیرساخت ها نیز افزایش پیدا کنند.
آیین معارفه و تکریم رئیس پلیس راه و رئیس پلیس راهور با حضور رئیس پلیس راه کل کشور، فرمانده انتظامی استان گیلان، مسئولان انتظامی و استانی در سالن اجتماعات شهداء ناجا استان گیلان برگزار شد و در این مراسم سرهنگ "محمدپور" به عنوان رئیس پلیس راه و سرهنگ "محمدی" به عنوان رئیس پلیس راهور استان معرفی و از زحمات سرهنگ "رستگار" و سرهنگ "شهیدی مقدم" تقدیر و تشکر شد.
نظر کاربران
خسته نباشی سردار. کاش همکاران شما در راهنمایی ورانندگی وراهور مثل شما فکر میکردند وعمل شان تحقق منویات مقام معظم رهبری بود اما متاسفانه اینطور نیست. بعضی مواقع تذکر لثانی به اندازه چند قبض جریمه تاثیر گذار است اما فقط و فقط اعمال قانون. بشکلی که انسان فکر میکنه منبع درآمدشان از این راه است.
تا اونجا که من میدانم راحترین کار برای انهاست تا قدرت خودشون را به رخ بکشن
جناب آقای حمیدباعرض معذرت بنده این را قبول ندارم که سخت ترین لحظه برای پلیس زمان تسلیم برگ جریمه است برای خیلی ازمامورین متاسفانه جریمه مردم مانند خوشحالی جشن تولد فرزندانشان می باشدمردم ازاینکه پلیس پشت درخت ها وجاهای کورکمین می کندتاآنهاراجریمه کند ناراحت هستند .. والاهرآدم منصفی که دررانندگی اشتباهی رامرتکب شده شایدبرای لجظاتی ناراحت باشداما بعدادلیلی برای قانع کردن خودش دارد لطفا مامورین راآموزش دهید تاعقده های شخصی راسرمردم درنیاورند.موفق باشید
اروپا پانصد میلیون جمعیتشه
متاسفانه شاید بیشتر از نصف مردم قوانین رانندگی را رعایت نمی کنند و قانون شکنی را نوعی افتخار و زرنگی برای خود میدانند. طبیعی است که وقتی پلیس جریمه شان کند انواع اتهامات را به أین ماموران میزنند
جنابی که نوشتیدپنجاه درصدمردم قوانین رارعایت نمی کنندبنده این حرف راقبول ندارم واین آمارمنصفانه نیست ومعلوم است که حضرتعالی مامور هستید وجهت دفاع ازکاربعضی ازمامورین این حرف رازدیدولی خیلی جاها مامورین کمین کردند تااگرراننده ای تخلفی کرده اوراجریمه کننداین ازشان پلیس خارج است پلیس باید بطورواضح مانوردهد تا جرایم درمسیرها کاهش پیداکنند نه اینکه کمین کند تافردی که برای یک لحظه غفلت کرد اوراشکارکنند زیرااگرپلیس بطور علنی درجاده بوده آن راننده تخلف نمی کرد بعضی ازمامورین عزیز شان وجایگاه پلیس خدوم وزحمتکش رازیر سؤال می برندمن نمی گویم آدم متخلف نیست هست وخیلی هم هستند اصلا بعضی ها مریض هستند ولی باید این دیدگاه که جرایم رانندگی شوند منبع درآمدی برای دولت برداشته شود .تازه خیلی ازافراد متخلف متاسفانه درچنگ پلیس نمی افتند