۴۱۶۲۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

تعداد همراهان قاطع دولت یازدهم در مجلس

یک تحلیلگر سیاسی در تحلیل نتایج رای اعتماد مجلس به هر سه گزینه پیشنهادی رییس جمهور، اظهار کرد: عملکرد نمایندگان در جلسه رای اعتماد، وزن واقعی هر یک از جریان های سیاسی حاضر در مجلس دهم را به نحو مطلوبی روشن کرد.

خبرگزاری ایسنا: یک تحلیلگر سیاسی در تحلیل نتایج رای اعتماد مجلس به هر سه گزینه پیشنهادی رییس جمهور، اظهار کرد: عملکرد نمایندگان در جلسه رای اعتماد، وزن واقعی هر یک از جریان های سیاسی حاضر در مجلس دهم را به نحو مطلوبی روشن کرد.

فریدون رضوی با اشاره به تفاوت آرای موافق و مخالف گزینه‌های پیشنهادی رییس جمهور، خاطر نشان کرد: همانگونه که شاهد بودیم آقای آشتیانی کمترین رای موافق و بیشترین رای مخالف را نسبت به دو گزینه دیگر داشت. با توجه به مطالب مطرح شده در قبل و حین رای گیری در مورد گزینه پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش، می توان رای دهندگان به آقای آشتیانی را موافقان قطعی دولت دکتر روحانی دانست؛ چرا که این گروه از نمایندگان نشان داده‌اند به رای و نظر رییس جمهور اطمینان کامل دارند. بر این اساس می توان با ضریب خطای اندکی، تعداد همراهان قاطع دولت یازدهم در مجلس را حداقل ۱۵۷ نفر دانست.

مدیرمسئول هفته نامه دیدبان توسعه همچنین با اشاره به اینکه مسعود سلطانی فر گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان، پایین‌ترین میزان رای مخالف و بالاترین رای موافق را کسب کرده است، گفت: با توجه به اینکه آقای سلطانی فر کمترین حاشیه را در روز رای گیری داشت، می توان آرای منفی به ایشان را در سبد مخالفان قطعی و متشکلِ دولت روحانی گذاشت. به این ترتیب دولت یازدهم در بدبینانه ترین حالت، با بیش از ۷۲ کرسی مخالف در مجلس دهم روبرو نیست.

وی افزود: چنانچه این دو پیش فرض را ملاک قرار دهیم، در مجلس دهم حداکثر ۶۰ رای خاکستری حضور دارند. این افراد ممکن است جزو مستقلین مجلس یا افرادی با آستانه چسپندگی حداقلی به دو طیف موافق یا مخالف دولت باشند، اما به هر صورت کسانی هستند که فارغ از تصمیمات فراکسیونی، صرفا به تشخیص فردی عمل می کنند.

به گفته این تحلیلگر سیاسی، نتایج رای گیری اخیر نشان داد قاطبه نمایندگانی که تحت نام فهرست امید به مجلس راه یافته اند، بر تعهد خود در همراهی با دولت یازدهم پایبند هستند.

رضوی در عین حال عملکرد جریان های معتدل در طیف های سیاسی کشور از جمله حزب اعتدال و توسعه در کسب رای اعتماد وزاری پیشنهادی روحانی را بسیار موثر دانست و اظهار کرد: یازده آبان را باید روز ثمربخشی تلاش های چندین ساله حزب اعتدال و توسعه دانست. این حزب، که دیدگاه هایش همپوشانی کاملی با گفتمان رییس جمهور دارد با نگاهی واقعگرایانه به عرصه سیاسی کشور توانست طیف های معتدل دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا را در قالب لیست امید متشکل کند و زمینه ای را فراهم کند که امروز قاطبه اعضای این فهرست با حفظ خاستگاه سیاسی خود، به تصمیم فراکسیونی پایبند بوده و همراهی قاطعشان با دولت یازدهم را نشان دهند.

رضوی افزود: چنانچه رویکرد تعاملی میان جریان های همسو با دولت در انتخابات بهار آینده نیز تداوم یابد، علاوه بر افزایش چشمگیر آرای حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، توفیق جریانات همسو در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز تضمین خواهد شد.

مدیرمسئول هفته نامه دیدبان توسعه همچنین، خاطرنشان کرد: حسن روحانی با نتیجه ای که روز سه شنبه از مجلس گرفت، با اطمینان خاطر و دلگرمی جدی تری، پیشبرد برنامه های خود را دنبال خواهد کرد.

رضوی ابراز امیدواری کرد وزرای جدید با رویکردی تعاملی و توجه به نقش نظارتی و تقنینی نمایندگان مجلس، در فرصت کوتاه باقی مانده از دولت یازدهم بتوانند نقشی موثر در پیشبرد بیش از پیش منویات مقام معظم رهبری و برنامه های دولت ایفا کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قاطع ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج