۴۱۵۲۷۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

اعتماد به وزرا از فراکسیون امید تا ولایت

امروز سه‌شنبه، یازدهم آبان،‌ سه وزیر پیشنهادی دولت به بهارستان می‌روند تا با اعتماد نمایندگان مجلس، سه صندلی خالی شده از استعفای وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش‌وپرورش را پر کنند. آن‌طور که رسانه‌ها در هفته گذشته گزارش‌ داده‌اند، نظر اغلب نمایندگان به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهوری، مثبت است.

وقایع اتفاقیه: امروز سه‌شنبه، یازدهم آبان،‌ سه وزیر پیشنهادی دولت به بهارستان می‌روند تا با اعتماد نمایندگان مجلس، سه صندلی خالی شده از استعفای وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش‌وپرورش را پر کنند. آن‌طور که رسانه‌ها در هفته گذشته گزارش‌ داده‌اند، نظر اغلب نمایندگان به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهوری، مثبت است.
با این حال، فراکسیون‌ها در جدال برای کسب امتیاز بیشتر هستند و دالان‌های سبز بهارستان طبق معمول و عرف چنین رویدادهایی، محل لابی و رایزنی است تا سه وزیر بتوانند با تعهداتی که احیانا به حامیان خود می‌دهند، رأی اعتماد اکثریت را به دست آورند و وزیر شوند.
گرچه دیروز رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه دیروز این فراکسیون، از اجماع اعضای آن در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت خبر داد؛ محمدرضا عارف در جمع خبرنگاران افزود: در این جلسه، فخرالدین دانش‌آشتیانی، وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش، رضا صالحی‌امیری، وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش و مسعود سلطانی‌فر، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان حضور داشتند.بااین‌حال، به نظر می‌رسد مخالفان دولت اگرچه در پارلمان در حداقل هستند اما همچنان در نهادهایی مانند صدا‌وسیما و برخی رسانه‌های دیگر دستی بر آتش دارند و با وجود شکست چندباره ولی باز دست از تلاش برنداشته و با سوءاستفاده از واژه‌هایی مانند «فتنه» ‌تلاش می‌کنند برخی از وزرای پیشنهادی را به زیر بکشند.
این ترفند اگرچه دیگر چندان کارایی ندارد ولی با واکنش نمایندگان و حتی نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی مواجه شد. مسعود پزشکیان با بیان اینکه به هر سه گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارتخانه‌ها رأی می‌دهد، نسبت به استفاده ابزاری از «فتنه» هشدار داد و گفت: درصورتی که کسی فتنه‌گر است، قوه قضائیه باید آن فرد را محاکمه کند و در صورتی که تخلف او در حد محاکمه نیست، وزارت اطلاعات می‌تواند، بگوید برای وزارت تأیید نمی‌شود اما هنگامی که وزارت اطلاعات فردی را تأیید می‌کند، دیگر نباید با آبرو، شخصیت و حیثیت افراد بازی کنیم.
پزشکیان با انتقاد از صداوسیما و برخی رسانه‌ها تصریح کرد: چند وقت پیش در برنامه ۲۰:۳۰ گفتم یک عده پول مفت می‌گیرند، مجری برنامه پرسیدند مثلا چه کسی این دریافتی‌ها را دارد؟ من هم گفتم مثلا خود من! بعد گفتند که پزشکیان گفته است من پول مفت می‌گیرم! درحالی که اگر همه حرف‌های مرا منتشر کرده بودند، نمی‌توانستند این ادعا را مطرح کنند. نکته اینجاست که عده‌ای به بدترین شکل ممکن، حرف‌ها را جلوه می‌دهند و این باعث می‌شود اصل موضوع زیر سؤال برود.
بادامچی: وزرای پیشنهادی می‌توانند بار مشکلات این وزارتخانه‌ها را به دوش بکشند
عضو فراکسیون امید گفت: وزرای پیشنهادی از بهترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانند بار این وزارتخانه‌ها را با توجه به مشکلات موجود به‌ویژه در وزارت آموزش‌وپرورش به دوش بکشند. فراکسیون امید به تخصص و تبحر این افراد اعتماد دارد؛ بنابراین همه توان خود را برای رأی‌آوری این گزینه‌ها به‌کار می‌گیرد. ضمن اینکه بارها ثابت کرده‌ایم که اگر این فراکسیون بخواهد کاری انجام دهد،نتیجه دلخواه خود را به دست می‌آورد. محمدرضا بادامچی درباره وزرای پیشنهادی سه وزارتخانه بی‌وزیر در گفت‌وگو با «وقایع‌اتفاقیه» گفت: وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی گزینه‌های خوب، توانمند و متخصصی هستند که مورد تأیید فراکسیون امید قرار دارند.
نماینده تهران در مجلس افزود: با توجه به توانمندی، تخصص و قدرت بالای مدیریتی این افراد و برای حمایت از برنامه‌های دولت، برای رأی‌آوری آنها در مجلس به‌صورت منسجم تلاش می‌کنیم و اعتقاد داریم هر سه گزینه از مجلس دهم رأی اعتماد می‌گیرند. او خاطرنشان کرد: درباره دانش‌آشتیانی، مباحث مختلفی مطرح بود ولی با توجه به شناختی که از ایشان داریم، یکی از افراد بسیار خوب و شایسته‌ای هستند که سال‌ها معلم و مدیر مدرسه بوده‌اند و سپس وارد وزارت علوم شده‌اند؛ بنابراین با توجه به مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، به‌جرأت می‌توانم بگویم که آقای آشتیانی، یکی از افرادی است که می‌تواند این بار سنگین را در وزارت آموزش‌وپرورش به دوش بکشد و مشکلات آن را تا حد زیادی حل کند.
این عضو فراکسیون امید خاطرنشان کرد: فراکسیون متبوعش، موافق هر سه گزینه پیشنهادی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی است و وقتی فراکسیون امید، موافق این افراد است قطعا می‌تواند روی نظر سایر نمایندگان نیز تأثیر مثبت بگذارد و رأی اعتماد را از سایر نمایندگان برای سه وزیر مورد نظر بگیرد. او تصریح کرد: فراکسیون امید نشان داده است هر وقت اراده کند می‌تواند کارهای مهم و سخت را اجرائی کند؛ بنابراین ما بر توانمندی خود و وزرای پیشنهادی اعتقاد داریم و تلاشمان را به کار می‌بندیم تا وقفه‌ای در ادامه کار دولت و وزارتخانه‌های مورد نظر پیش نیاید و بیش از این مردم، کشور و نظام متضرر نشوند.
لاهوتی: رأی برخی نمایندگان، دقیقه نودی است
عضو فراکسیون مستقلان مجلس گفت: دو گزینه پیشنهادی برای وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرایط رأی‌آوری خوبی دارند ولی روی دکتر آشتیانی با توجه به موضوعات سیاسی یا تجربه کاری در حوزه آموزش‌وپرورش، مباحثی مطرح است؛ البته برخی نیز در دقیقه 90 در صحن علنی با توجه به نوع دفاع و برنامه‌هایی که وزرا به مجلس ارائه می‌دهند، تصمیم نهایی خود را می‌گیرند.
مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با «وقایع‌اتفاقیه» درباره سه وزیر پیشنهادی گفت: درباره آقای سلطانی‌فر، نگاهی کاملا مثبت دارم و قطعا او و دکتر صالحی‌امیری از مجلس دهم رأی اعتماد می‌گیرند ولی دکتر دانش‌آشتیانی باید تلاش بیشتری کند. عضو فراکسیون مستقلان مجلس تصریح کرد: فضای مثبتی نسبت به دکتر دانش‌آشتیانی مشاهده نمی‌کنم. برخی موضوعات سیاسی و برخی موضوعات مدیریتی و نداشتن تخصص در حوزه آموزش‌وپرورش را مطرح می‌کنند؛ بنابراین روی حساسیتی که در حوزه آموزش‌وپرورش وجود دارد، مباحثی مطرح است. نماینده لنگرود در مجلس گفت: البته برخی افراد هم نسبت به این وزرا نظر خاصی ندارند و تصمیم نهایی خود را در روز رأی‌گیری در صحن علنی با توجه به نوع دفاع و برنامه‌هایی که وزرای پیشنهادی به مجلس ارائه می‌کنند و میزان توان اداره جلسه، می‌گیرند. به‌هر‌حال امیدوارم نمایندگان، بهترین انتخاب را در روز سه‌شنبه و روز رأی‌گیری وزرا داشته باشند.
علیجانی: دانش‌آشتیانی باید اعتماد فراکسیون ولایت را نیز جلب کند
عضو فراکسیون امید گفت: با توجه به عملکردی که صداوسیما در شرایط عادی و به‌ویژه نزدیک به انتخابات دارد، تا رسیدن به نقطه مطلوب، راه زیادی درپیش دارد. همچنین درباره وزرای پیشنهادی، شرایط مناسبی برای دو نفر آنها وجود دارد و دکتر آشتیانی باید اعتماد فراکسیون ولایت را نیز جلب کند. محسن علیجانی‌زمانی در گفت‌وگو با «وقایع‌اتفاقیه» با انتقاد از رویکرد سلیقه‌ای صداوسیما به‌ویژه نزدیک انتخابات گفت: چه در زمان انتخابات و چه در شرایط عادی غیر‌انتخابات، معتقدیم رسانه ملی، رسانه‌ای فراگیر و متعلق به کل ملت با هر گرایش و سلیقه سیاسی است. نماینده تهران تصریح کرد: توقع می‌رفت با تغییر رئیس این رسانه، تغییری در برنامه‌های آن داشته باشیم ولی متأسفانه رویکرد این سازمان نسبت به گذشته تغییری نداشته است و همان روند قبل را در برخورد با جناح‌های سیاسی که آنها را رقیب طیف همسوی خود می‌داند، وجود دارد.
عضو فراکسیون امید خاطرنشان کرد: معتقدم باید نظرات همه لایه‌های اجتماعی و سیاسی از طریق این رسانه منعکس و پوشش داده شود، چون اگر این اتفاق نیفتد از آن نقشی که باید ایفا کند، خارج شده است. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم تأکید کرد: بنابراین در مواقع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی که نیاز است اعتماد عمومی را جلب کند، قطعا نمی‌تواند این کار را به‌درستی انجام دهد. پس معتقدم این رسانه با عملکرد صحیح و به دور از جناح‌بندی سیاسی و حمایت از جریانی خاص، باید بتواند همه لایه‌های اجتماعی را پوشش دهد. این نماینده اصلاح‌طلب مجلس تصریح کرد: بنابراین با توجه به عملکردی که صداوسیما در شرایط عادی و به‌ویژه نزدیک به انتخابات دارد، نتوانسته اعتماد مردم را جلب کند و تا رسیدن به نقطه مطلوب، راه زیادی درپیش دارد. علیجانی‌زمانی همچنین با تأکید بر اینکه مجلس به وزرای پیشنهادی، رأی اعتماد خواهد داد، گفت: برای اینکه هر سه وزیر پیشنهادی بتوانند از مجلس رأی اعتماد بگیرند، مستلزم معرفی خوب و مناسب خود و برنامه‌هایشان در بین نمایندگان هستند و آقای دانش‌آشتیانی به‌عنوان گزینه معرفی‌شده وزارت آموزش‌وپرورش جای کار بیشتری دارد.
نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: به نظرم راه برای ورود دو نفر از وزرای پیشنهادی به دولت هموار است و از مجلس رأی می‌گیرند. عضو فراکسیون امید تأکید کرد: وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه‌های خود را به نمایندگان ارائه کرده و توانسته است نظر آنها را جلب کند ولی وزیر ورزش و جوانان و همچنین وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش باید بیشتر تلاش کنند؛ البته تا جایی که می‌دانم، فراکسیون امید، موافق وزرای پیشنهادی است ولی در صحبت‌هایی که با برخی نمایندگان داشتم، پیش‌بینی می‌کنم دو وزیر رأی می‌أورند و دکتر دانش‌آشتیانی باید بیشتر با فراکسیون ولایت صحبت کند تا بتواند نظر و اعتماد آنها را نیز جلب کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج