۴۱۱۳۹۵
۹ نظر
۵۰۰۲
۹ نظر
۵۰۰۲
پ

قوه قضاییه: آمار طلاق در ایران ناراحت کننده است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم قوه قضاییه با بیان اینکه در بحث طلاق آمارها ناراحت کننده است، گفت: سن طلاق در کشور پایین است و خانواده ها در همان دوران ابتدای زندگی منحل می شوند.

خبرگزاری ایسنا: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم قوه قضاییه با بیان اینکه در بحث طلاق آمارها ناراحت کننده است، گفت: سن طلاق در کشور پایین است و خانواده ها در همان دوران ابتدای زندگی منحل می شوند.

محمدباقر الفت روز سه شنبه در گردهمایی معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری های کل استان های کشور در تبریز بدون اشاره به آمار طلاق افزود: شش علت مهمی که سبب انحلال خانواده ها می شود شناسایی و در جهت رفع این علل قدم های خوب و مستحکمی برداشته شده است.

وی تاكيد کرد: تلاش کرده ایم مهارت های زندگی قبل از ازدواج به زوجین جوان منتقل شود و همچنین اقدامات علمی و پزشکی دیگری نیز برای استحکام خانواده های نو پا انجام شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم قوه قضاییه اضافه کرد: موفقیت های خوبی در عرصه پیشگیری در کشور تحصیل شده و مردم بیدار، هوشیار و انقلابی کشور تا حدود زیادی از گزند آسیب های اجتماعی مصون شده اند. مسئولان وزارت راه و شهرسازی، شورای انقلاب فرهنگی، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر در حرکت مشترک و تشریک مساعی در کشور فعالیت های ویژه انجام داده اند.

الفت با اشاره به اقدام قوه قضاییه در حوزه های مختلف گفت: اقدام دادگستری ها همراه با سیاست های کلی نظام در راستای محقق کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی در کنار سایر دستگاه های موثر و نافع به حال مردم بوده و امیدوارم با همدلی و صمیمت اقدامات را ادامه داده و به نتایج اثربخشی دست یابیم.

وی با بیان اینکه جامعه بشری معمولا همراه با آسیب های اجتماعی است افزود: آسیب های اجتماعی نتیجه غفلت هدایتگران است و باید شاهد تلفات و از بین رفتن امکانات، تجهیرات و ظرفیت هایمان باشیم. رفتار عادی در این عرصه تاثیر ندارد و ضروری است امکانات را به صورت فوق العاده به کار گیریم.

الفت یادآور شد: از یکسال و نیم گذشته شورای اجتماعی کشور مسئولیت پیدا کرد در خصوص آسیب‌های اجتماعی تقسیم کار ملی را انجام و برای هر دستگاهی وظایفی را در حوزه کاهش طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و مسایل اخلاقی تعریف و ابلاغ کند و با هماهنگ کردن دستگاه ها تمامی امکانات را به سمت حذف وضعیت نامطلوب ایجاد شده هدایت کند. دستگاه قضایی نیز تکالیف مستقیمی را به عهده گرفت و برنامه هایی که در حوزه های مختلف از قدیم داشته بازخوانی و اجرای برنامه ها را سرعت داده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم قوه قضاییه افزود: اگر در قسمت هایی از نظر کارشناسی و توان انسانی دچار نقص و عیب بودیم اقدامات ترمیمی انجام و با یک انسجام از گذشته بهتر و موثرتر برنامه های خود را اجرا می کنیم. امروز مباحث علمی و فراقوه ای در خصوص پیشگیری و پرداختن به آسیب های اجتماعی دغدغه اول تمامی مقامات در سطح کشور است. بالا رفتن حساسیت برای مشاهده و پرداختن به آسیب ها و رفع آنها امروز در ادبیات عمومی مدیران و مسئولان کشور موج می زنند و آنچه که امروز سبب افتخار مدیران ماست رفع آسیب های اجتماعی است.

وی ادامه داد: توجه به موضوعاتی همچون برچیدن معتادان متجاهر از سطح جامعه، جمع آوری متکدیان از سطح معابر همراه با حرفه آموزی و اشتغال و برگشت دادن آنان به محیط های کسب و کار امروز یکی از افتخاراتی است که مسئولان آذربایجان شرقی با سربلندی از آن صحبت می کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم قوه قضاییه با تاکید بر اینکه رفع آسیب ها بدون مشارکت مردم به طور حتم ممکن نیست و به نتیجه مطلوب نمی رسیم، اظهار کرد: ارزش دادن به اقدام خیران و سازمان های مردم نهاد جزو برنامه های جدی مدیران قرار گرفته است.

الفت با بیان اینکه امر به معروف وظیفه ای همگانی است، اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر تکلیف و وظیفه ای است که شارع مقدس به دوش همه گذاشته است. در بحث حاشیه نشینی اقدامات بسیار خوبی با وزارت راه و شهرسازی در سطح ملی انجام شده است. در حوزه پیشگیری از اعتیاد و برپا کردن کمپ های بازپروی با همکاری سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدامات خوبی در حال انجام است و مراکز ماده ۱۶ در چند استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در بحث مقابله با مظاهر بی بند و باری و مفاسد اخلاقی اقدامات خوبی صورت گرفته، افزود: در نگاه اجمالی به سطح جامعه مقداری فاصله با نظر بلند قانون گذار وجود دارد و لازم است دستگاه‌های فرهنگی در این حوزه بیشتر فعالیت کنند و فعالیتشان چشم گیرتر باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فاجعه است، دست شما درد نکند، گناهش گردن شما، ماحصل 30سال مملکت داری

    • بدون نام

      از دولت بپرسید خب شما ک باهمین همش بخاطر فقر و نداری بیکاری ......

    • جوون بیکار

      زمان قدیم بااینکه همه چیزوجودداشت به قول خودتون بی بندوباری زیادبودطلاق وجودنداشت ولی امروزه به چرابچسبیدکه چراآمارطلاق فاجعه باراست به اقتصادخراب به درآمدصفربه اینکه جوونادوست دارن ازدواج کنن ولی هرقدم که برمیدارن سنگ بزرگ جلوی پایش رامیبیندشما مسئولین چراجواب آنهارانمیدید،نه شغل درست وحسابی نه درآمدی یک زوج باهزارامیدباهم پیوندمیبندن چرابعدازمدتی جدایی را ترجیح میده

    • بدون نام

      فقط مشکلات مالی

    • وجدان

      اسفباره.
      این وضعیت ناشی ازسوءمدیریت مسئولین است.ضربه سنگین این ناهنجاری به خانواده وجامعه واردمیشه و مسئولین فقط به آماربسنده میکنند........

    • بدون نام

      بخاطر فقروبیکاری وبی پولی هستش..

    • عبدالله

      علت اصلی طلاقهاهمه میدانیم مشگلات مادی است پس باپاک کرپن صورت مسیله وبهانه های دیگرخودمان راگول نزنیم

    • بدون نام

      ناراحت کننده !
      یک فاجعه شرم آور است برای مسوولین.
      البته شرم فقط ویژه انسان عاقل است

    • بدون نام

      دوباره ضعف در آموزش و پرورش آشکار شد، تاکی؟ تا کی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج