تلاش شهرداری برای مقابله با آلودگی هوا
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از تردد آزمایشی نسل جدید اتوبوسهای با استاندارد یورو۶ با پایه گاز سوز در تهران خبر داد.
سنندجی با تاکیدات بر برخی مخاطرات برای مسافران در هنگام سوار و پیاده شدن از اتوبوسها و ضرورت افزایش ایمنی مسافران گفت: درهای این اتوبوس مشابه درهای مترو طراحی شده و به محض آنکه مانعی در مقابل بسته شدن درها ایجاد شود درها مجددا باز میشود.
سنندجی ظرفیت اتوبوس یورو ۶ را ۲۳ نفر نشسته و ۹۷ نفر ایستاده عنوان کرد و افزود: یکی از ویژگیهای این اتوبوس آن است که دارای رمپ ویژه معلولان است که افراد معلول و ناتوان با فشردن زنگهایی که در درون اتوبوس تعبیه شده به راننده اطلاع میدهند که باید رمپ اتوبوس را باز کند که با باز شدن رمپ ویژه معلولان تردد این افراد به سهولت انجام میگیرد.
وی با اشاره به طراحی صندلی ویژه معلولان در این اتوبوس گفت: چراغهایی بر روی صندلی ویژه معلولان طراحی شده که مشخص میشود صندلیهایی که ارتفاع کمتری دارند برای معلولان است.
سنندجی این اتوبوس را دارای سیستم سرمایش و گرمایش استاندارد عنوان کرد و ادامه داد: این اتوبوس به گونهای طراحی شده که تا به طور کامل درها بسته یا باز نشدهاند نمیتواند حرکت کند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه این اتوبوس توسط یکی از شرکتهای داخلی از کشور ایتالیا وارد شده است، گفت: این اتوبوس به طور آزمایشی در خط هفت BRT تهران مشغول به فعالیت است و تا ۱۵ روز الی یک ماه آینده کلیه تستها بر روی این اتوبوس انجام میگیرد و در صورت موفق بودن تستها، نسبت به خرید انبوه آن اقدام خواهیم کرد.
هزینه هر دستگاه اتوبوس ۸۰۰ میلیون تومان است که به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، شهرداری تهران در راستای توسعه حمل و نقل عمومی و همچنین کاهش آلودگی هوا این اتوبوسها را خریداری خواهد کرد.
نظر کاربران
هیچ کاری نمیکنین