نسل جدید بامو M۵ با قدرت بالای ۶۰۰ اسب بخار
نسل بعدی سوپرسدان بامو M۵ نقطهی عطفی برای این مدل خواهد بود و ظاهراً نیروی تولیدی پیشرانه به جای اکسل عقب به هر چهارچرخ منتقل خواهد شد اگرچه نسخهی دیفرانسیل عقب نیز هنوز قابل سفارش خواهد بود.
پیشازاین نیز شایعاتی دربارهی دو دیفرانسیل شدن نسل بعدی بامو M۵ به گوش خورده بود اما هماکنون اولین باری است که بهصورت رسمی این خبر را میشنویم.
رئیس بخش M بامو آقای فرانک ون میل که پیشازاین در آئودی مشغول بکار بوده به اتو اکسپرس گفته است: «M۵ بعدی سواریای به خوبی نسل فعلی خواهد داشت اما کشش آن بهتر خواهد بود.»
با توجه به اینکه نسل بعدی M۵ احتمالاً دارای قدرتی بیش از ۶۰۰ اسب بخار خواهد بود استفاده از سیستم چهارچرخ محرک ضروری به نظر میرسد؛ اما معنی سخن این نیست که بامو M۵ دو دیفرانسیل هیجان کمتری نسبت به مدل فعلی داشته باشد. ون میل میگوید: «ما نمیخواهیم که توازن را به هم بزنیم. یک خودروی دستپروردهی M باید دارای چسبندگی، دقت و دینامیک بالا باشد. این خودروها برای پیست طراحی شدهاند.»
رئیس بخش M قبلاً گفته که علیرغم استفاده از سیستم چهارچرخ محرک، M۵ جدید همیشه همانند یک خودروی دیفرانسیل عقب رفتار خواهد کرد به این معنی که احتمالاً مهندسان بامو از سیستمی بر پایهی دیفرانسیل عقب سود خواهند برد که میتواند در زمان ضرورت گشتاور را به چرخهای جلو نیز منتقل کند.
ون میل پیشازاین درباره سیستم چهارچرخ محرک M۵ جدید گفته که: «این سیستم نام xDrive را نخواهد داشت. ما باید دربارهی کیفیت ساخت خودرو و سیستم فنی آن حساس باشیم.»
فراموش نکنیم که یکی از بزرگترین رقبای این خودرو یعنی مرسدس-ایامجی E۶۳ جدید نیز طبق آخرین اخبار دارای سیستم چهارچرخ محرک و حالت دریفت خواهد بود.
نظر کاربران
صنعت خودرو ایران در حد شوخی پیش المان
ایول زدی تو خال مهسا ، دمت گرم