۴۰۱۰۸۶
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

اختلال همچنان ادامه دارد!

بیش از ۲۰ سال از ورود موبایل به ایران می‌گذرد و این روزها اپراتورهای تلفن همراه علاوه بر ارائه خدمات پایه به میلیون‌ها مشترک، اینترنت پهن باند نیز می‌دهند. با این وجود همچنان داستان قطع و وصلی‌های مکالمات موبایلی در برخی مناطق و برخی ساعات ادامه دارد.

خبرگزاری ایسنا: بیش از ۲۰ سال از ورود موبایل به ایران می‌گذرد و این روزها اپراتورهای تلفن همراه علاوه بر ارائه خدمات پایه به میلیون‌ها مشترک، اینترنت پهن باند نیز می‌دهند. با این وجود همچنان داستان قطع و وصلی‌های مکالمات موبایلی در برخی مناطق و برخی ساعات ادامه دارد.

بحث اختلال در آنتن‌دهی و مکالمه برای مشترکان فعال موبایل که تعداد آنها بنا بر آمارهای رسمی به مرز ۸۰ میلیون نفر نزدیک شده، موضوع تازه‌ای نبوده و این قصه سر دراز دارد.

در این میان این که مشترکان از کدام اپراتور سرویس می‌گیرند نیز خیلی تفاوت فاحشی نداشته و برای مالکان هر یک از سیم‌کارت‌ها ممکن است به کرات چنین موضوعی مشاهده شود.

حال گاهی ممکن است در نقطه‌ای خاص به دلیل قرار گرفتن در نقطه کور یا فاصله زیاد از BTSهای اپراتور چنین اتفاقی رخ دهد اما گاهی هم حجم این اختلالات چنان گسترده می‌شود که شاید دیگر نتوان توجیهی خاص برای آن در نظر گرفت.

در مقاطع زمانی مختلف نیز از وزیر ارتباطات گرفته تا نمایندگان مجلس و دیگران گلایه‌های متعددی در این زمینه مطرح کرده‌اند اما با توجه به ارائه خدمات اینترنت پهن باند از سوی اپراتورها گاهی به نظر می‌رسد تمرکز بر کیفیت سرویس‌های پایه کمرنگ‌تر شده است.

به هر صورت اکنون با گذشت بیش از دو دهه از ورود موبایل به ایران همچنان اپراتورها در ارائه خدمات مکالمه صوتی به مشترکان خود با کاستی‌هایی همراهند.

البته برای کاهش این مشکلات طی سال‌های اخیر از سوی بخش دولتی، اپراتورها موظف به اجرای طرح‌هایی مانند رومینگ ملی و ترابردپذیری شده‌اند تا به واسطه اجرای آنها مشکلات موبایل به‌دستان کمتر شود اما به هرحال این سوال نیز وجود دارد که وقتی یک اپراتور در ارائه سرویس به مشترکان خود با کاستی‌هایی مواجه می‌شود تا چه اندازه می‌توان از آن انتظار ارائه خدمات مناسب به مشترکان اپراتورهای رقیب را داشت؟

نکته دیگر اینکه طبق آمارهای رسمی ارائه شده از وضعیت شبکه اپراتورها به نظر می‌رسد باید مشترکان اوضاع نسبتا خوبی را شاهد باشند.

طبق آمارهای رسمی ارائه شده از سوی وزارت ارتباطات تا پایان خرداد ماه سال جاری میزان موفقیت اپراتور اول یا همان شرکت ارتباطات سیار در برقراری مکالمات ۴۶.۱۶ درصد و متوسط میزان برقراری موفقیت آمیز مکالمه در شبکه از سوی همراه اول ۹۸.۷۶ درصد بوده است.

در اپراتور دوم یا ایرانسل نیز میزان مکالمات موفق ۴۷.۵۱ درصد و متوسط میزان برقراری موفقیت آمیز مکالمه در شبکه ۹۸.۶۷ درصد بوده است.

همچنین بر اساس آمارهای ارائه شده میزان موفقیت اپراتور سوم یا رایتل در زمینه برقراری موفقیت آمیز مکالمه در شبکه ۹۹.۵۳ درصد، میزان مکالمات موفق حین جابجایی ۹۹.۹۱ درصد و درصد قطع مکالمات قطع شده در شبکه سیار ۰.۴۵ درصد اعلام شده است.

اما در ارتباط با این موضوع پیگیری‌های ایسنا برای اعلام نظر اپراتورهای مختلف تلفن همراه درباره این اختلال‌ها بی نتیجه مانده و اپراتورهای غالب تلفن همراه ترجیح دادند توضیحی در این خصوص ندهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • صادقی

    سلام ‌. فکر نمیکنم امار ارائه شده دقیق باشد . سعادت اباد میدان بهرود مشکل ارتباط بسیار ی دارد.

  • صادقی

    سلام.فکر نمیکنم امار ارائه شده در متن خبر (مثل بقیه امارها) درست باشد .سعادت اباد .میدان بهرود کماکان مشکل ارتباط دارد.صداقت در گفتار از نشانه های مردان بزرگ است!!!!!

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج