۴۰۰۳۸۵
۲۰ نظر
۵۰۱۱
۲۰ نظر
۵۰۱۱
پ

پیشنهاد محسن رضایی درباره یارانه درآمدی

دبیر کمیسیون اقتصادی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است: اگر دولت صادقانه باور دارد که یارانه‌ نقدی باید پرداخت شود، میزان یارانه هر ایرانی باید با افزایش درآمدهای نفتی و افزایش قیمت حامل های سوخت افزایش یابد.

خبرگزاری ایسنا: دبیر کمیسیون اقتصادی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است: اگر دولت صادقانه باور دارد که یارانه‌ نقدی باید پرداخت شود، میزان یارانه هر ایرانی باید با افزایش درآمدهای نفتی و افزایش قیمت حامل های سوخت افزایش یابد.

حجت الله هاشم بیگی، دبیر کمیسیون اقتصادی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: میزان درآمد نفتی دولت از فروش فرآورده‌های نفتی و گاز با درآمدهای کشور در سال اول پرداخت یارانه متفاوت و چند برابر شده است؛ زیرا با افزایش قیمت حامل‌های سوخت و تک نرخی شدن بهای بنزین و تغییرات افزایشی در مصرف سایر فرآورده‌های نفتی، میزان درآمدهای دولت از محل فروش این محصولات، در سال‌های پس از اجرای قانون اولیه هدفمندی یارانه‌ها، افزایش چشم‌گیری داشته است و از طرف دیگر هر چهل و پنج هزارتومان دولت فعلی کمتر از بیست هزارتومان دولت قبلی است.
این استاد دانشگاه افزود: محاسبه درآمدهای دولت از فروش انرژی، قابل انتشار و مقایسه است؛ اگر چه متاسفانه در هیچ یک از مراجع آماری کشور درآمد دولت از محل فروش بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی در سال‌های مختلف اعلام نمی‌شود، اما این اطلاعات در بخش‌های مختلف دولت، مجلس، وزارت نفت، مرکز آمار، بانک مرکزی و امثال آن قابل ردیابی و مقایسه است.
دبیر کمیسیون اقتصادکلان، بازرگانی و اداری دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما این اطلاعات را تجمیع کرده و به زودی میزان درآمدهای دولت از فروش فرآورده‌های نفتی را اعلام می‌کنیم.
هاشم‌بیگی ادامه داد: اظهارات آقای جعفرزاده را ناشی از تفاوت شیوه محاسبه و بخشی نگری به نفع یک جریان سیاسی می‌دانیم و ایشان در اظهارات خود تعهدی را که در مجلس به مردم داده است را زیر پا گذاشته است.
این کارشناس اقتصادی گفت: اینکه درآمدهای دولت از فروش حامل های سوخت افزایش یافته و همچنین تورم از ارزش واقعی یارانه در سفره خانوارهای ایرانی به میزان بسیار زیادی کم کرده است، به هیچ وجه قابل کتمان نیست و این موضوع را هرکس که الفبای اقتصاد می‌داند، تایید خواهد کرد.
وی تاکید کرد: وقتی دولت قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را اجرا می‌کند، مردم حق دارند از مجلس و دولت بخواهند، متناسب با فشارهای اقتصادی، یارانه اختصاص یافته علاوه بر هدفمندتر شدن، افزایش هم پیدا کند.
هاشم بیگی گفت: اگر قانون هدفمندی به‌شکل کنونی باید ادامه داشته باشد، با تغییرات هزینه‌ی زندگی، ارزش مبلغ یارانه‌ نقدی با ارزش اولیه‌ این مبلغ بسیار تفاوت کرده است.
وی با طرح این پرسش که تا چه زمانی باید به مردم یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی داد؟ گفت: آقایانی که حرف از علم اقتصاد می‌زنند، بگویند که توجیه آنها برای عدم افزایش این رقم چیست و طبق کدام نظریه اقتصادی این تصمیم را گرفته اند؟ اینکه بگویند ادامه یارانه‌ها به شکل گذشته کار غلطی بوده است، بحث دیگری است که تبلور آن باید در اصلاح قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در چارچوب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی باشد.

وی تصریح کرد: آقای محسن رضایی نیز پیشنهاد یارانه درآمدی به جای یارانه مصرفی داده است، اما افزایش ندادن مبلغ یارانه که دولت آن را پیگیری می‌کند با توجه به این که افت ارزش پول به وجود آمده کاری به‌مراتب غلط تر است که با هیچ منطق اقتصادی سازگاری ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • حمیدرضا ماهی

      سلام, خدایا شکر یک ادم باوجدان درون دولت پیدا شد, که نخواست همین یارانه نیم بند را قطع کنند, و صحبت ازاضافه شدن ان کرد, انشالله که بدون ریا و سو استفاده باشد, البته اگر گوش شنوا باشد, که شک دارم, خدا به داد ما برسد, انشالله

    • بدون نام

      خداروشکریکی قبول کرد که تواین چندساله حق مردموباافزایش ندادن یارانه خورده اند

    • محسن

      صادقانه حرف زد...

    • سارا

      بنزین۴۰۰تومانی شد ۱۰۰۰نان۶۰تومانی شد۱۲۰ به یه بسته سیگار رحم نشد,ما که نگفتیم چرا گران شد ما گفتیم چرا دوبله شد
      وحالا نفت که از ۵۰بالا نمیره که بخان یارانه اضاف کنن .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما خودت یا خودت چند چند هستی

    • بدون نام

      حقوق مسوئلان دولت ماهی بیش از 200 میلیون تومان ولی یارانه مردم 45000 تومان و دولت یارانه میخواد قطع کند

    • بدون نام

      من یک بازنشسته هستم باخودم 5نفریم فقط چشمم به روزیه که،یارانه هارامیدن ازپس سربرج حقوق میگیریم یابایداجاره خونه بدم بعدازاون قبض پشت قبض برق آب،گازشارژساختمان تلفن تاچشم به هم بزنی شهریه ی دانشگاه خرج دبیرستانی تورابه خداهرکی رومیپرستیدیارانه هارازیادکنیدفیش حقوقی امثال من حقوق نجومی میگیریم

    • بازنشسته

      من یه بازنشسته هستم باخودم5نفریم چشمم به روزی است که یارانه رااعلام میکنن فیش حقوقی من حقوق نجومی نداره وقتی حقوق میگیرم بایداجاره خونه وبعدازآن انواع قبضاشروع میشه قسط بانک قبض پشت قبض آب،برق،گاز،تلفن،شارژخونه تاچشم به هم بزنم شهریه ی دانشگاه خرج دبیرستان هرکسی رومپرستیدپوله یارانه رازیادکنیدتابلکه خرجی برای خوردن داشته باشیم

    • بدون نام

      داداش نزدیک انتخابات شده همه زبون باز کردند

    • hamid

      سلام برادر عزیز (حمیدرضا خان) اینها موقعی به فکر سفره مردم می افتند که به نیروی انگشتشان نیاز پیدا کنند انتخابات نزدیک است آیا باید نیرو جهت حرکت به سوی صندوق های آرا داشته باشیم یا نه البته که اکنون یارانه ما کم است بعد که موضوع خاتمه یافت می بینی که همین مبلغ هم از سر ما زیاد است کوه که جابجا نکرده ایم یک انگشت ناقابل زده ایم و آقا رئیس شده است مگر یادمان رفته می فرمود من هم از صدای شجریان خوشم می آید وقتی از پل گذشت ...سرتان را درد نیاورم.

    • محمد نصیری

      مگه ما آدم با سوادم تو تیم اقتصادی کشور داریم؟ اینا فقط مدرک دارن ولی علم عملی ندارن وفقط با کلمات بازی میکنن

    • بدون نام

      قابل توجه اونهایی که چسبیده اند به روحانی و کلیدش

    • بدون نام

      چه یارانه ای شد بخدا.

    • ارسلان

      یارانه دوباره بخورند تا

    • بدون نام

      سلام چقدر ماملت ضعیف هستیم که مرتب دروغ مسولین رو باور میکنیم دادش من یک بازنشسته با بیماری همسرم به ام اس ودریافتی16میلیون ریال درماه بیشترازیک سال است یارانمان راقطع کردند اعتراض کردیم گفتندشما خانه دارید گفتم داریم برای یک آپاتمان59 متری با اون حقوق گفتند به شماتعلق نمیگیره حالا شما دنبال چی هستید.

    • بدون نام

      بهتره یه تیم اقتصادی از کشورای صاحب علم ،مثل آلمان،ژاپن...استخدام کنن،یه چن مدت اقتصاد کشورو بسپارن به شون.....اینا قبلا امتحانشونو پس دادن.متاسفانه اقتصاد کشور ورشکسته شده.

    • یارانه

      شرمتان باد که چندسال است بادادن چندرغازیارانه دل ملت را خون نمودید هزاران میلیارد اختلاس ... وسپس باپرداخت چندرغاز 45 هزارتومانی که درمقابلش .......... واقعا که خجالت هم نداریدبکشید که جهت اظهاروجوددرجامعه فقط متوسل میشوید بهمین جمله شرم آور یارانه یارانه یارانه آیا دیگر حرفی برای گغتن ندارید برای سرگرمی وتفریح چشمتان بدنبال چندرغازیارانه است.....

    • کریم

      دوست داریم

    • بدون نام

      حاج محسن این چهار سال کجا بودی دوباره انتخابات شروع وشد... دوباره دست گذاشتین رو ضعف مردم اخه چرا با احساسات مردم بازی مکنین واقعا که؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      عزیزان اگه گفتین کلید الان کجاس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج