۳۸۸۵۷۷
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

لزوم آگاهی مردم ایران درباره ارزش آب

رئیس انجمن بین‌المللی آب با بیان اینکه استقرار دبیرخانه دائمی انجمن بین‌المللی آب در ایران به دلیل پیامدهای حقوقی و مالی به این زودی‌ها انجام نخواهد شد، گفت: مردم ایران باید در خصوص ارزش آب آگاه شوند و صرفه‌جویی در آب را سرلوحه کار خود قرار دهند.

خبرگزاری فارس: هلموت کرویز در حاشیه امضای تفاهم‌نامه انجمن بین‌المللی آب و کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا انجمن بین‌المللی آب با درخواست ایران برای تشکیل و استقرار دبیرخانه انجمن بین‌المللی آب موافقت خواهد کرد یا خیر، گفت: استقرار دبیرخانه دائمی انجمن بین‌المللی آب در ایران به دلیل وجود پیامدهای حقوقی و مالی با مشکلاتی همراه است بنابراین تشکیل این دبیرخانه در ایران طولانی خواهد بود.

وی افزود: اما حمایت‌های خوبی از سوی دولت و مجلس صورت گرفته و خوشبختانه کمیته ملی آب در ایران مستقر است که می‌توانند اقدام به برگزاری کنفرانس‌ها و کارگاه‌های مرتبط با حوزه آب انجام دهند.

هلموت با اشاره به اینکه برای اولین بار است که به ایران سفر کرده است، در پاسخ به این سوال که عمده‌ترین مشکل ایران در بخش آن را در چه موضوعی دیده است، گفت: مشکلات ایران در بخش آب همانند سایر کشورها به بخش تولید غذا و کشاورزی باز می‌گردد چرا که مردم نیازمند به غذا هستند و کشاورزی هم عمده‌ترین مصرف‌کننده آب است.

رئیس انجمن بین‌المللی آب تاکید کرد: پس تغییر آداب مصرف آب نیازمند توجه سیاستمداران است پس تغییر هرگونه عادت در مصرف آب زمان‌بر است.

هلموت در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه خشکسالی در ایران را تا چه حد مربوط به مدیریت می‌دانید، گفت: بنده نمی‌توانم پاسخ این سوال را بدهم اما می‌دانم که اقدامات موثری در سطح شهرها و روستاها در حوزه آب و فاضلاب صورت گرفته است و برنامه‌های روشنی تدوین شده است.

وی ادامه داد: چالش مهمی که با آن دست به گریبان هستید همانا مصرف آب است که باید مردم آموزش لازم را ببینند و ارزش آب را بدانند چرا که باید تمام جمعیت سراسر کشور به ارزش آب واقف شوند چرا که توجه ویژه به آب مربوط به هیچ کشوری نیست.

وی تاکید کرد: مردم باید بدانند که آب نباید هدر برود و باید این پیام به گوش تمام مردم سراسر کشور برسد بنابراین سیاست‌مداران می‌توانند با استفاده از تجهیزات مناسب و لوازم صرفه‌جویی، مصرف آب را تا ۳۰ درصد کاهش دهند.

به گفته وی، باز هم تأکید می‌کنم که باید مردم آگاه باشند و بدانند که ارزش آب چقدر است.

همچنین در مراسم امضای تفاهم‌نامه انجمن بین‌المللی آب و کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی، ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو گفت: با توجه به شرایط بین‌المللی بهره‌گیری از چالش روز جهان در زمینه‌های آبیاری و زهکشی و بهره‌مندی از پساب‌های تصفیه شده می‌تواند بخشی از مشکلات کمبود آب کشور در زمینه کشاورزی را مرتفع کند.

وی ادامه داد: برای وزارت نیرو فرصت ارزشمندی فراهم شده که شاهد همکاری بین دو کمیته بزرگ و ارزشمند در بخش غیر دولتی باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • محمد حسین

      هم لزوم آگاهی مردم و هم الخصوص لزوم آگاهی مسولان به ارزش آب باید آموزش داده شود بویژه مسولان باید برنامه ریزی و مدیریت و کار کارشناسی آب را یاد بگیرند و آنوقت مردم را واقف به ارزش آب کنند نه اینکه خود اینک با عدم مدیریت وبرنامه ریزی با صدها هزار چاه عمیق و نیمه عمیق بدون مجوز مملکت را به خشک سالی و برهوت کشانده اند و اگر تدبیر شان هم چون چا ها ی شان باشد نسل های بعدی ما آب خوردن هم گیر شان نمیاید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج