خودروی خوش استیل ژاپنی بزودی در ایران
شاید نام هوندا HR-V را تا بحال شنیده باشید، خودروی شاسی بلند کوچکی که نسل اول آن سال ۱۹۹۸ شروع به تولید شد و در سال ۲۰۰۶ عمر نسل اول به پایان رسید.
هوندا HR-V که در حقیقت مخفف کلمه Hi-rider Revolutionary Vehicle است در نمایشگاه نیویورک سال ۲۰۱۴ خود را در معرض دید عمومی گذاشت تا نشان دهد در سگمنتی کاملاً جداگانه قصد دارد بازی جدیدی را مجدداً آغاز کند، سگمنتی که تابحال رقیب اصلی هوندا یعنی تویوتا، نماینده ای در آن ندارد و فعلاً هوندا در این رده یکه تازی می کند.
اجازه دهید بجای صحبت در مورد کلیات و تاریخچه، مستقیماً به سراغ این خودروی ژاپنی خوش استیل رفته و ببینیم تازه وارد امسال بازار ما چه خودرویی خواهد بود. به واقع هوندا HR-V از نظر طراحی خودرویی بسیار جذاب و خوش فرم است و طراحی قسمت عقبی آن به وضوح نشان دهنده هم خانواده بودن با هوندا سیویک است که آن هم قرار است به زودی جنگ سختی را در سگمنت سدان های متوسط شهری به راه بیندازد.
هوندا HR-V شاسی بلند جمع و جوری است که پتانسیل خوبی برای فتح بازار خود دارد. روی این خودرو قابلیت نصب پیشرانه های ۱.۵ و ۱.۸ لیتری وجود دارد که گویا گلرنگ موتور قصد دارد مدل ۱.۵ لیتری را وارد بازار کند.
از آنجاییکه هوندا معمولاً در بازارهای بزرگ دنیا در حال رقابت است و جنگ سختی برای کمتر کردن مصرف سوخت و آلایندگی وجود دارد (البته بدون تقلب!)، هوندا نیز در HR-V سعی کرده این مهم را پیاده کند و میزان تولید آلایندگی در این مدل 1.5 لیتری تنها 120 گرم در هر صد کیلومتر است و مصرف سوخت ترکیبی آن 5.2 لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی می باشد که عددی بسیار کم برای یک شاسی بلند محسوب می شود. همچنین همانند دیگر محصولات جدید هوندا، این مدل نیز از گیربکس CVT بهره می برد که می تواند با آن به حداکثر سرعت 187 کیلومتر در ساعت برسد.
به قیمت HR-V می رسیم، جاییکه باید مجدداً متذکر شویم که شما هر چند کوچک و جمع و جور اما با یک شاسی بلند سر و کار دارید و قیمت آن در بازار جهانی در حدود 20 هزار دلار است که قیمت آن را در بازار ایران احتمالاً به بیش از 160 میلیون می رساند و هم ردیف کره ای های خوش فروش بازار یعنی توسان و اسپورتیج می گذارد و حتی باید با میتسوبیشی ASX نیز بجنگد.
قطعاً ورود برندهای معتبری همچون هوندا به بازار ایران می تواند به ارتقای کیفی محصولات موجود در بازار کمک کند و رقابت را سخت تر از گذشته کند، رقابتی که این روزها در رده قیمتی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون اکثراً در دست کره ای ها قرار گرفته و قطعاً ورود مدل های مختلفی از جمله هوندا، تویوتا، میتسوبیشی و البته امیدواریم نیسان، سطح بازار را بیش از پیش بالا ببرد.
نظر کاربران
هوندا سه تا مدل داره سیویک ،سیتی و آکورد. هر سه ماشینهای فوق العاده ای ان . کاش از این سه مدل میومد تو ایران خصوصا هوندا سیتی که من عاشقشم :))))))
اخه کی میاد این ماشینو 160تومن بخره.حالا میخاد هوندا باشه یا لکسوس...میشه با کمتر ازاین قیمتا ماشینه بهتری خرید..
یعنی بیست هزار دلار به پول خودمون میشه هفتاد میلیون یعنی پنجاه میلیون فقط بابت پول گمرکی و پلاک میگیرن یعنی بجای پنجاه میلیون تومن نسب یعنی بیست پنج میلیون می گرفتن بخدا کسی نزدیک لجن های ایرانی نمیرفت
خارج بیست هزار دلار یعنی هفتاد ملیون تومان چرا صدو شصت ملیون
با حلوا حلوا کردن دهن آدم شیرین نمی شود.