۳۸۳۵۱۳
۵ نظر
۵۰۱۶
۵ نظر
۵۰۱۶
پ

خودروی خوش استیل ژاپنی بزودی در ایران

شاید نام هوندا HR-V را تا بحال شنیده باشید، خودروی شاسی بلند کوچکی که نسل اول آن سال ۱۹۹۸ شروع به تولید شد و در سال ۲۰۰۶ عمر نسل اول به پایان رسید.

وب سایت خودرو بانک: شاید نام هوندا HR-V را تا بحال شنیده باشید، خودروی شاسی بلند کوچکی که نسل اول آن سال ۱۹۹۸ شروع به تولید شد و در سال ۲۰۰۶ عمر نسل اول به پایان رسید. خودرویی که تنها در بعضی بازارهای انتخاب شده به فروش می رسید و طراحی آن بر پایه لوگوی هوندا بود. اما سال ۲۰۱۴ بود که این شرکت معروف ژاپنی دوباره این مدل را متولد کرد و آن را برپایه نسل سوم هوندا Fit طراحی و به تولید رساند و اینبار آن را جسورانه به بازارهای بزرگ دنیا از جمله آمریکا، استرالیا، برزیل و بازارهای آسیایی ارسال کرد.
خودروی خوش استیل ژاپنی بزودی در ایران

هوندا HR-V که در حقیقت مخفف کلمه Hi-rider Revolutionary Vehicle است در نمایشگاه نیویورک سال ۲۰۱۴ خود را در معرض دید عمومی گذاشت تا نشان دهد در سگمنتی کاملاً جداگانه قصد دارد بازی جدیدی را مجدداً آغاز کند، سگمنتی که تابحال رقیب اصلی هوندا یعنی تویوتا، نماینده ای در آن ندارد و فعلاً هوندا در این رده یکه تازی می کند.

اجازه دهید بجای صحبت در مورد کلیات و تاریخچه، مستقیماً به سراغ این خودروی ژاپنی خوش استیل رفته و ببینیم تازه وارد امسال بازار ما چه خودرویی خواهد بود. به واقع هوندا HR-V از نظر طراحی خودرویی بسیار جذاب و خوش فرم است و طراحی قسمت عقبی آن به وضوح نشان دهنده هم خانواده بودن با هوندا سیویک است که آن هم قرار است به زودی جنگ سختی را در سگمنت سدان های متوسط شهری به راه بیندازد.

هوندا HR-V شاسی بلند جمع و جوری است که پتانسیل خوبی برای فتح بازار خود دارد. روی این خودرو قابلیت نصب پیشرانه های ۱.۵ و ۱.۸ لیتری وجود دارد که گویا گلرنگ موتور قصد دارد مدل ۱.۵ لیتری را وارد بازار کند.
ممکن است بعضی در ابتدا این حجم را برای هیکل ۴۲۹۵ متری (طول) کم بدانند. ولی باید گفت که HR-V سر حال تر از این حرف ها است زیرا وزن این خودرو تنها ۱۲۴۹ کیلوگرم است و نشان دهنده رژیم سختی است که هوندا به این مدل داده و توان تولیدی گرفته شده از این پیشرانه با حجم ۱۴۹۸ سی سی ۱۲۹ اسب بخار (در ۶۶۰۰ دور در دقیقه) و ۱۵۵ نیوتن متر (در ۴۶۰۰ دور در دقیقه) است که این نیرو بدون استفاده از هیچ سیستم پرخورانی گرفته شده است. لذا در نهایت شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۱.۲ ثانیه است که باید گفت برای یک شاسی بلند کوچک شهری عددی قابل قبول است.

از آنجاییکه هوندا معمولاً در بازارهای بزرگ دنیا در حال رقابت است و جنگ سختی برای کمتر کردن مصرف سوخت و آلایندگی وجود دارد (البته بدون تقلب!)، هوندا نیز در HR-V سعی کرده این مهم را پیاده کند و میزان تولید آلایندگی در این مدل 1.5 لیتری تنها 120 گرم در هر صد کیلومتر است و مصرف سوخت ترکیبی آن 5.2 لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی می باشد که عددی بسیار کم برای یک شاسی بلند محسوب می شود. همچنین همانند دیگر محصولات جدید هوندا، این مدل نیز از گیربکس CVT بهره می برد که می تواند با آن به حداکثر سرعت 187 کیلومتر در ساعت برسد.

خودروی خوش استیل ژاپنی بزودی در ایران

به قیمت HR-V می رسیم، جاییکه باید مجدداً متذکر شویم که شما هر چند کوچک و جمع و جور اما با یک شاسی بلند سر و کار دارید و قیمت آن در بازار جهانی در حدود 20 هزار دلار است که قیمت آن را در بازار ایران احتمالاً به بیش از 160 میلیون می رساند و هم ردیف کره ای های خوش فروش بازار یعنی توسان و اسپورتیج می گذارد و حتی باید با میتسوبیشی ASX نیز بجنگد.
اگرچه توسان و اسپورتیج در سگمنتی بالاتر قرار می گیرند و از پیشرانه هایی حجیم تری نیز بهره می برند اما هوندا می تواند با تیکه بر اعتبار برند خود و کیفیت ساخت بهتر، این رقابت را سخت کند و با جثه ای کوچک تر به جنگ بزرگان کره ای برود.

قطعاً ورود برندهای معتبری همچون هوندا به بازار ایران می تواند به ارتقای کیفی محصولات موجود در بازار کمک کند و رقابت را سخت تر از گذشته کند، رقابتی که این روزها در رده قیمتی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون اکثراً در دست کره ای ها قرار گرفته و قطعاً ورود مدل های مختلفی از جمله هوندا، تویوتا، میتسوبیشی و البته امیدواریم نیسان، سطح بازار را بیش از پیش بالا ببرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    هوندا سه تا مدل داره سیویک ،سیتی و آکورد. هر سه ماشینهای فوق العاده ای ان . کاش از این سه مدل میومد تو ایران خصوصا هوندا سیتی که من عاشقشم :))))))

  • بدون نام

    اخه کی میاد این ماشینو 160تومن بخره.حالا میخاد هوندا باشه یا لکسوس...میشه با کمتر ازاین قیمتا ماشینه بهتری خرید..

  • بدون نام

    یعنی بیست هزار دلار به پول خودمون میشه هفتاد میلیون یعنی پنجاه میلیون فقط بابت پول گمرکی و پلاک میگیرن یعنی بجای پنجاه میلیون تومن نسب یعنی بیست پنج میلیون می گرفتن بخدا کسی نزدیک لجن های ایرانی نمیرفت

  • بدون نام

    خارج بیست هزار دلار یعنی هفتاد ملیون تومان چرا صدو شصت ملیون

  • بدون نام

    با حلوا حلوا کردن دهن آدم شیرین نمی شود.

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج