پایان تولید بامو Z۴
پس از تولید بیش از ۱۱۵ هزار دستگاه در کارخانهٔ رگنسبورگ آلمان، تولید بامو Z۴ پایان یافت.
نسل دوم رودستر بامو Z۴ که تولیدش در سال ۲۰۰۹ آغازشده بود به پایان راه خود رسید. آخرین نمونهٔ ساختهشدهٔ Z۴ مدل ۳۵i SDrive با رنگ بسیار جذاب پرتقالی بود که از خط تولید کمپانی خارج شد. این آخرین ماشین تولیدی بامو مجهز به موتور ۳ توربوی این شرکت است. موتوری که در میان دیگر محصولات بامو بر روی مدل بسیار محبوب و تولید محدود سری یک M هم نصب شد.
هرچند تقاضا برای رودسترهای هاردتاپ در سالهای اخیر کاهشیافته است اما هنوز هم بازنشستگی Z۴ برای ما غمانگیز است؛ اما حداقل یقین داریم که بامو سخت در حال کار بر روی جایگزین Z۴ است که با همکاری تویوتا ساخته خواهد شد. مدل جدید Z۵ نام دارد که بجای سقف فلزی مجهز به سقف محبوبتر نرم شده است که موجب کاهش وزن خودرو و عدم نیاز به تعبیهٔ صندوق بار بزرگ خواهد شد.
یک مقام رسمی گزارش داده است که رودستر جدید Z۵ انتظار میرود در نیمهٔ دوم سال ۲۰۱۷ معرفی گردد درحالیکه تولید آن برای سال ۲۰۱۸ و در کارخانهٔ «Magna Steyr» در گراس اتریش برنامهریزیشده است. این همان کارخانهای است که محصول جدید تویوتا (که روی پلتفرم مشترک با Z۵ ساخته خواهد شد) نیز در آن به تولید خواهد رسید. انتظار میرود Z۵ از موتورهای بامو استفاده کند بهاستثنای یک نسخهٔ هیبریدی که از سیستم هیبریدی توسعهیافته توسط تویوتا استفاده خواهد کرد. البته گفته میشود این مدل از موتور بامو به همراه تکنولوژی هیبریدی تویوتا استفاده میکند.
بعید است که نسخهٔ M رودستر جدید Z۵ ساخته شود چراکه شایعاتی نشان میدهد بامو نمونهٔ M این خودرو را عرضه نخواهد کرد. همچنین گزارشی نشان میدهد که احتمالاً چندی پس از معرفی رودستر Z۵، نسخهٔ کوپهٔ آن نیز ساخته خواهد شد اما هنوز خیلی زود است که بخواهیم در مورد جانشین بسیار مرموز Z۴ چنین اظهارنظری کنیم.
ارسال نظر