اولین هواپیمای آمازون به نام «پرایم ایر»
آمازون آنقدر بستههای زیادی به ایالتهای مختلف آمریکا میفرستد که حالا واقعا لازم است که خودش هواپیما داشته باشد.
هدف آمازون این است که در دوران اوج فروش ظرفیت کافی برای ارسال کالاها داشته باشد. در سه ماههی دوم، میزان فروش این شرکت در آمریکای شمالی ۲۸ درصد افزایش پیدا کرد و تقریبا به ۱۸ میلیارد دلار رسید. این فروشگاه اینترنتی دهها میلیون عضو پرایم دارد که بهترین مشتریان آن هستند و برای بسیاری از کالا میتوانند ارسال رایگان دو روزه دریافت کنند. حق عضویت اشتراک پرایم ۹۹ دلار در سال است.
این شرکت علاوه بر کرایهی هواپیماهای باری، تعداد مراکز خدمات و دستهبندیاش را به بیش از ۱۴۵ مرکز در جهان رسانده، در بعضی از بازارها سرویس ارسال محلی ساخته، در تکنولوژیهای لاجیستیک بسیاری سرمایهگذاری کرده و همچنین کامیونها و کشتیهای باری خریده و کرایه کرده.
نقاشی این هواپیما که به جمعی از خبرنگاران و شرکا در سیاتل نشان داده شد، عمدتا سفیدرنگ است و لوگوی پرایم ایر هم در هر دو سمت دیده میشود. زیر هواپیما آبی رنگ است و دم آن هم رنگ خاکستری تیره دارد و لوگوی لبخند آمازون هم روی آن نقش بسته است.
ارسال نظر