۳۶۳۱۹۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

برنامه‌های ۸K در خانه‌ ژاپنی‌ها

شرکت تلویزیونی NHK که بزرگ‌ترین مجموعه‌ی تلویزیونی ژاپن محسوب می‌شود، پخش برنامه‌های ۸K خود را آغاز کرد و به این ترتیب، اولین شبکه‌ی ۸K دنیا لقب

وب سایت برسام: شرکت تلویزیونی NHK که بزرگ‌ترین مجموعه‌ی تلویزیونی ژاپن محسوب می‌شود، پخش برنامه‌های ۸K خود را آغاز کرد و به این ترتیب، اولین شبکه‌ی ۸K دنیا لقب گرفت.

برنامه‌های 8K در خانه‌ ژاپنی‌ها

شبکه‌ی Super Hi-Vision شبکه‌ای ماهواره‌ای است که از دیروز -دوشنبه- به صورت آزمایشی پخش برنامه‌های خود با کیفیت ۸K را آغاز کرده است. البته در فاز نخست، برنامه‌های این شبکه به صورت ترکیبی از برنامه‌ها ۴K و ۸K خواهد بود. وضوح تصویر ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسلی این برنامه‌ها چهار برابر شفاف‌تر از برنامه‌های ۴K و شانزده برابر شفاف‌تر از برنامه‌های ۱۰۸۰ خواهد بود.

این شبکه فعلا فقط از ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر برنامه دارد و کنسرت‌های موسیقی، گزیده‌ای از رویدادهای ورزشی مانند المپیک‌های قبل و تصاویری از ژاپن بخش عمده‌ی برنامه‌های این شبکه را تشکیل می‌دهند. نکته‌ی جالب توجه اینجاست که هنوز کسی دستگاه‌های لازم برای تماشای تصویر با این کیفیت را در اختیار ندارد و به همین دلیل، شبکه‌ی NHK ایستگاه‌هایی را برای تماشای تصویر این شبکه با کیفیت واقعی در گوشه و کنار شهر نصب کرده است تا مردم را با تجربه‌ی واقعی تصاویر ۸K آشنا سازد. قرار است با شروع المپیک ریو، این نمایشگرها تصاویری از این رویداد ورزشی را هم به نمایش درآورند.

مجموعه‌ی NHK همواره از شرکت‌های پیشرو در زمینه‌ی روش‌ها و کیفیت پخش تصاویر بوده است. این شرکت در سال‌های دهه‌ی ۱۹۸۰ میلادی، یعنی تقریبا یک دهه قبل از رواج تلویزیون‌ها و گیرنده‌های HD پخش برنامه‌های خود با کیفیت HD را آغاز کرده بود. به همین دلیل چندان جای تعجب نیست اگر امروز، در زمانی که هنوز بسیاری از ما برای خریدن تلویزیون‌های ۴K مردد هستیم -یا به احتمال زیاد سرمایه‌ی لازم برای چنین کاری را نداریم- NHK به سراغ پخش برنامه‌های ۸K رفته است.

دست آخر این نکته را هم نباید فراموش کرد که چند سال دیگر المپیک به سرزمین چشم‌بادامی‌ها خواهد رفت. همیشه در آستانه‌ی المپیک خبرهای زیادی از تکنولوژی‌های تصویربرداری به گوش‌مان می‌خورد (مثل خبر تصویربرداری ۳۶۰ درجه‌ای المپیک ریو که در همین برسام خواندیم). حالا باید منتظر ماند و دید NHK و دیگر غول‌های ژاپنی در زمان المپیک توکیو چطور غافلگیرمان خواهند کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج