کارخانه گیگافکتوری تسلا به پا میخیزد
تسلا برای مطرح کردن نام خود به عنوان یک سازنده ی خودروهای الکتریکی لوکس و پیشرفته، تلاش زیادی کرده و اکنون این تلاش تا حدی به ثمر رسیده است.
اما چرا الون ماسک تا این حد بر روی ایجاد کارخانه ای در صحرای نوادا اصرار دارد؟ تسلا دارای امیدهای زیادی برای تولید خودروی مدل 3 است، و در نظر دارد تا بتواند نیم میلیون خودروی الکتریکی را در سال به فروش برساند. علاوه بر این، کمپانی نیاز به باتری هایی برای محصولات Powerwall، Model S و Model X دارد.
به این ترتیب هزینه ی تولید باتری برای این کمپانی باید کاهش یابد و سرعت تولید نیز به شدت باید افزایش پیدا کند. با در دست گرفتن کامل فرایند تولید و ساخت داخلی، تسلا تصور می کند بتواند سرعت توسعه باتری را در کنار ایجاد تکنولوژی های جدید تسریع بخشد.
ماسک جمعه ی گذشته در افتتاح کارخانه گفته است: "به منظور رسیدن به هدف تولید نیم میلیون خودرو در سال، نیاز به همه ی کارخانه های تولید باتری لیتیوم - یون روی زمین داریم که اقدام به تولید باتری برای تلفن ها، لپ تاپ ها، خودروها و همه چیز می کنند. به این ترتیب یا باید اقدام به ایجاد چنین کارخانه ای می کردیم، یا به هدف خود برای تولید خودرو نمی رسیدیم."
پس از تکمیل، کارخانه ۵۵۷,۴۰۰ مترمربع را پوشش خواهد داد و بزرگ ترین ساختمان زمین از نظر مساحت خواهد بود. با این حال از نظر حجمی پس از کارخانه ی بوئینگ مستقر در سیاتل می باشد. اما فضای داخلی این کارخانه می تواند ۹۳ بوئینگ ۷۴۷ یا ۵۰ میلیارد همستر - متریکی که شاید بیشتر برایتان قابل تصور باشد - را در خود جای دهد.
در حال حاضر از این کارخانه صرفا برای تولید باتری استفاده می شود و تولید وسایل نقلیه در کارخانه ی فعلی فرمونت کالیفرنیا صورت می گیرد.
ارسال نظر