موتورسیکلت هارلی دیویدسون در آینده
طراحی دوباره چیزی مانند «هارلی دیویدسون» که محبوبیت زیادی در میان علاقهمندان پیدا کرده، کار بسیار چالشبرانگیزی است. امّا در این طراحیهای آیندهنگرانه و مستقل، تلاشهایی در این زمینه صورت گرفته است.
جیوِر (Jever) به خاطر سازماندهی و حمایت مالی مراسمهای مختلف با حال و هوای «هارلی دیویدسون» مشهور است و این نمونه موتورسیلکتی که در اینجا میبینید، نمونهای است که در مسابقات کشف استعداد طراحی این برند آلمانی در سال ۲۰۱۳ مقام دوم را کسب کرده است. افراد برای شرکت در این رقابت میبایست نسخه مخصوص به خود را از موتورسیکلتهای هارلی طراحی میکردند.
محصول ذهن طراحی به نام یون تورکن (Ion Turcan) بر اساس یک سافتیل مدل ۲۰۱۲ است که برای پیشرانه از موتور تووین-کم ۱۶۹۰ سیسی هارلی دیویدسون استفاده میکند. جریان خطی موجود در بدنه این موتورسیکلت از دو بخش اصلی تشکیل شده که از خروجی دوگانه اگزوز گرتفه تا باک بنزین جمعجور، به خوبی یکدیگر را تکمیل میکنند. دوشاخه مایل و پایین، ممکن است در ابتدا اندکی ناراحت به نظر برسد، ولی در فرم کلی و با تعبیه میله فرمان در درون بدنه، بهزیبایی به این موضوع پرداخته شده است.
در مورد تأمین هوای موردنیاز موتور ۲ سیلندر هارلی دیویدسون، در طراحی دریچههایی در زیر چراغ جلو درنظر گرفته شده است. همچنین این موتورسیلکت دارای یک نشانگر دیجیتال «یکپارچه» است که مواردی چون سرعت، کیلومتراژ، وضعیت بنزین، GPS و سیستم ناوبری را نمایش میدهد.
نظر کاربران
ایران باید به موتورسازان ژاپنی و خارجی میدان دهد و از تکنولوژی و تجربه آنها استفاده کند و این موتورهای هوندا که به این صورت مونتاژ میشوند منسوخ و غیراستاندارد و خطرناک هست و ازکیفیت لازم برخوردارنیستند.در ایران نسبت به موتورسیکلت یه دید منفی وجود دارد درحالیکه این وسیله یکی از مفیدترین وبهترین وسایل کاربردی میباشد به شرط اینکه فرهنگ سازی لازم انجام شود و دراین صنعت سرمایه گذاری انجام گردد و از تجربه کشورهای دیگر استفاده شود.با مقایسه موتورسیکلت ژاپن و موتورهای مونتاژی ایران متوجه میشویم که تفاوت از زمین تا آسمان هست چرا که آنها قبل از تولید موتورسیکلت تحقیق وکنترل کیفیت انجام میدهند وهمه چیز از روی علم و دانش و آزمایش وسیله انجام میشود و در ایران معمولا هیچ کدام انجام نمیشود.