۳۵۳۵۵۵
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

در سالروز توافق هسته ای ایران؛

اوباما: هنوز اختلافات جدی با ایران داریم

رئیس جمهور آمریکا در نخستین سالروز توافق هسته ای ایران با شش قدرت جهانی‌، این توافق را نشانه پیروزی «دیپلماسی اصولی» خواند.

خبرگزاری مهر به گزارش روزنامه واشنگتن تایمز،‌ «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا روز پنج شنبه مصادف با سالروز توافق هسته ای ایران با شش قدرت جهانی ضمن تمجید از عملکرد دولت خود این توافقتنامه را پیروزی «دیپلماسی اصولی» خواند.

اوباما در بیانیه ای اظهار داشت: «طی یک سال گذشته، توافق هسته ای با ایران در عقب راندن برنامه هسته ای این کشور، ممانعت از بروز تنش بیشتر و ایمن تر ساختن ما موفق عمل کرده است».

باراک اوباما همچنین گفت: «در طول یکسال گذشته همانطور که آژانس بین المللی انرژی اتمی تأیید کرده است، ایران تعهدات مربوط به برنامه هسته ای خود را به اجرا گذاشته است. حدود ۹۸ درصد از اورانیوم غنی شده خود را به خارج ارسال کرده، دو سوم از سانتریفیوژهای خود را برچیده و رآکتور تولید پلوتونیوم خود را با سیمان پر کرده است و به بازرسی سرزده و راستی آزمایی که در خصوص برنامه ای هسته ای تعیین شده بود، عمل کرده است. گزارش های آژانس نیز تأیید می کند که ایران به تعهدات خود عمل کرده است».

اوباما درباره ویژگی های توافق هسته ای ایران و غرب گفت: «تمامی مسیرها به تولید سلاح هسته ای بسته باقی می مانند و گریز هسته ای برای ایران از دو تا سه ماه به حدود یک سال زمان خواهد برد. آمریکا و متحدان مذاکره کننده ما نیز تعهداتشان برای لغو تحریم های هسته ای را کاملاً انجام داده اند و ما تا زمانی که ایران به توافق پایبند باشد، تعهداتمان را رعایت خواهیم کرد».

در بخش پایانی این بیانیه، اوباما درباره آینده رابطه دو کشور نوشت: «برنامه جامع اقدام مشترک- برجام- نشان می دهد که دیپلماسی اصولی چه دستاوردی دارد و چگونه تعهدات پایدار برای جلوگیری از گسترش سلاح های هسته ای ایجاد می شود. تمایل آمریکا برای تعامل مستقیم با ایران درهای گفتگوی باز را گشود و اتحاد جامعه بین المللی و تعامل پایداری را بوجود آورد که به توافق هسته ای منجر شد. ما هنوز اختلافات جدی با ایران داریم اما آمریکا و متحدان ما و جهان به دلیل این توافق هسته ای از همیشه امن ترند».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناصر

      باسلام غده سرطانی داره از ما زمان میخره که کارهای پلیدش رو به جلو باشه مطمءن باشید جز ضربه زدن به ما هیچ چیزی رو دنبال نمیکنن ....

    • یاران

      از دشمنان انتظار دوستی نباید داشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج