ستاره های خودروسازان خاموش شد
گزارش ارزشیابی کیفی خودروهای ساخت داخل در بازه زمانی خرداد ماه می گوید که آسمان سه ستاره برخی از خودروسازان داخلی نسبت به اردیبهشت یک ستاره شده است.
در بازه قیمتی بالای ۱۰۰ میلیون تومان، فقط نیو مزدا۳ بهمن موتور است که با سه ستاره در جدول و در همان جای قبلی نسبت به اردیبهشت ماه باقی مانده است.
بازه قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان
در این بازه قیمتی، کیا سراتو سایپا با افت کیفیت نسبت به ماه پیش، دو ستاره است. تیگو ۵ مدیران خودرو نیز با دو ستاره به جدول خرداد ماه بازگشته است. اما جک S۵ کرمان موتور، با بهبود کیفیت توانسته یک ستاره بیشتر از ماه پیش کسب کند و دو ستاره شود.
بازه قیمتی ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان
هایما S۷ ایران خودروی خراسان که چند ماهی است در خط تولید سوزوکی تولید می شود، در این بازه سه ستاره دارد. خودرویی که در تست اولیه خبرنگاران، نتوانست رضایت کسی را جذب کند حالا گویا با خوردن تنه اش به خط تولید ژاپنی ها، تغییر مسیر داده است.
جک J۵ کرمان موتور و برلیانس H۳۳۰ پارس خودرو تغییری نسبت به ماه گذشته نداشته و همچنان دو ستاره دارند. MVM ۵۵۰ و NEW MVMX۲۳ مدیران خودرو و لیفان X۶۰ کرمان موتور نیز همچنان یک ستاره دارند تا آسمان خودروهای چینی، کم نور باقی بماند.
بازه قیمتی ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان
در این بازه قیمتی تندرهای ایران خودرو و پارس خودرو با سه ستاره همچنان کیفیت قبلی خود را حفظ کرده اند. رانای ایران خودرو نیز سه ستاره ماه پیش خود را در حالی حفظ کرده که اگر سال گذشته با همین معیار سنجش می شد، شاید یک ستاره هم به دست نمی آورد اما گویا برنامه های ایران خودرو برای افزایش کیفیت این محصول، به نتیجه مطلوب رسیده است.
NEW MVM ۳۱۵ مدیران خودرو، پژو ۲۰۶ و دنای ایران خودرو نیز همچنان دو ستاره دارند. در این بازه قیمتی، پژو ۲۰۶ SD با کاهش کیفیت نسبت به ماه گذشته یک ستاره شده و سایر محصولات ایران خودرو نظیر پژو ۴۰۵، سمند تبریز، پژو پارس مازندران، پژو پارس فارس و همچنین تیبا۲ سایپا با یک ستاره در انتهای این جدول نشسته اند.
بازه قیمتی پایین تر ۲۵ میلیون تومان
در این بازه قیمتی نسبت به ماه گذشته هیچ تغییری صورت نگرفته و همه خودروهای گروه X سایپا و تیبا تنها یک ستاره دارند تا باز هم ثابت شود که ارزان قیمت ها، بی کیفیت تر هستند.
جدول ارزشیابی کیفی نشان می دهد که خودروسازان داخلی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارند و به جای اینکه در دوره زمانی که با قهر تقریبی مشتریان روبه رو هستند، تمرکز خود را بر افزایش کیفیت متمرکز کنند، بر افزایش تولیدی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به آنها ابلاغ شده، متمرکز کرده اند. چنین میزان کیفیتی در خودروهای داخلی، اصلا رضایت بخش نبوده و طبیعتا با این کیفیت نمی توان چشم امید به صادرات و باز شدن بازارهای صادراتی دوخت.
نظر کاربران
خودروهای داخلی انصافا بوئی از کیفیت نبرده اند بسیار بی کیفیت و در سطح پائینی هستند . خودروهای صفر با گارانتی هم وقتی که به نماینده گیهای مربوطه مراجعه میکنیم عوض اینکه ابروی ماشین و درست بکند میزنند چشمش را هم در می آورند .
وقتی رقابتی وجود ندارد چرا باید خودروی باکیفیت تولید شود واقعا دیدیم بهانه تحریمها دروغی بیش نبود
اگرقرارباشدکیفیت خودرو روزبروز بهترشود تو این 40 انجام میشود وحرفی برای صنعت جهان صورت میگرفت.ضمناتااین دزد و دخلها هستندهمین آش و همین کاسه.