۳۵۱۸۷۲
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

عرضه خودروهای بدون آینه در ژاپن!

ژاپن یکی از اولین بازارهایی است که به کارخانه‌های خودروسازی اجازه داد تا در مکان آینه‌های بغل به جای آینه، دوربین قرار دهند.

zoomit.ir - پیمان سلیمانی: ژاپن یکی از اولین بازارهایی است که به کارخانه‌های خودروسازی اجازه داد تا در مکان آینه‌های بغل به جای آینه، دوربین قرار دهند.

عرضه خودروهای بدون آینه در ژاپن!

استفاده از دوربین به جای آینه‌های عقب و بغل در خودروها اتفاق جدیدی نیست، تعدادی از طرح‌ها مانند لامبورگینی URUS در حال حاضر از همین تکنولوژی استفاده می‌کنند. بعضی از مدل‌های هوندا نیز از ویژگی زاویه‌ی دید زیاد دوربین در زیر آینه‌ی بغل سرنشین بهره می‌برند. اگرچه قوانین اجازه حذف آینه‌ها و استفاده از دوربین به جای آن‌ها را نمی‌دهد.

طبق گزارش منتشر شده صنایع ژاپنی ایچیکو و شرکت آلمانی بوش در حال حاضر قطعات لازم برای این سیستم را برای کارخانه‌های خودروسازی تامین می‌کنند.

عرضه خودروهای بدون آینه در ژاپن!
استفاده از دوربین به جای آینه در کانسپت لامبورگینی URUS

ژاپن در این راه تنها نیست؛ انتظار می‌رود اروپا نیز امسال در قوانین خود تجدید نظر کند و اجازه‌ی ورود این تکنولوژی را بدهد. پیش‌بینی می‌شود که آمریکا در سال ۲۰۱۸ این قانون را اجرا کند و پس از آن چین هم به این گروه اضافه خواهد شد.

دوربین‌ها نسبت به آینه های سنتی چندین برتری دارند. که می‌توان به ایمن‌تر بودن و بالاتر بردن بهره‌وری مصرف سوخت خودرو اشاره کرد. دوربین‌های جدید زاویه‌ی دید بیشتری دارند و با استفاده از آن‌ها می‌توان نقاط کوری را که دیدن آنها با آینه‌ها بسیار سخت است و یا به کلی دیده نمی‌شود را مشاهده کرد.

عرضه خودروهای بدون آینه در ژاپن!
هوندا در برخی از مدل‌هایش دوربین‌هایی را ارائه داده که بسته به موقعیت میتوان از آن استفاده کرد

سیستم دوربین در خودرو می‌تواند دید بهتری را با تصحیح دیجیتالی برای مواقعی که نور زیاد، کم و یا هوا بد است، ارائه دهد. واضح است که دوربین‌ها با وزن کمتر نسبت به آینه‌ها و همچنین آیرودینامیک بهتر، راندمان مصرف سوخت را بالا می‌برند. اولین آینه‌ی شرکت ایچیکو که بر مبنای دوربین ساخته شد، آینه‌ی عقب بود، که به طور مستقیم از دوربین پشت خودرو تغذیه می‌شد و در حال حاضر در اکثر خودروها وجود دارد.

عرضه خودروهای بدون آینه در ژاپن!
بعضی از سیستم‌های دوربین دنده‌ی عقب از همان مانیتوری استفاده می‌کنند که ایچیکو اولین بار از آن استفاده کرد

طبق این گزارش، شرکت ایچیکو به عنوان یک برند ژاپنی شناخته شده در این عرصه، قصد دارد تا ماه آگوست مانیتورهای کم حجم و با برد متوسط را معرفی کند.

ایچیکو پیش‌بینی می‌کند تا سال ۲۰۲۳، ۲۹ درصد یا حدود ۲.۳ میلیون خودرو در ژاپن، در آینه‌‌‌های خود مجهز به مانیتور باشند. همچنین این شرکت پیش‌بینی می‌کند در همین بازه زمانی ۱۲ درصد معادل ۹۰۰ هزار خودروی ژاپنی با حذف کامل آینه‌های بغل، از دوربین برای دید اطراف خودرو استفاده کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    خجالت بکشن خودروسازان ایران خدا لعنتتون کنه

  • بدون نام

    یک کپی ناقص و دست سوم از پراید هست.

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج