۳۵۰۲۳
۷ نظر
۵۰۰۲
۷ نظر
۵۰۰۲
پ

مقصران حادثه شهربازی ائل‌ گلی تبریز

عصر روز ۱ آبان بر اثر سقوط یک خانواده سه نفره از چرخ و فلک شهربازی &#۰۳۹;ائل گلی&#۰۳۹; ۲ کشته و یک زخمی برجا ماند. اکنون دادستان تبریز ۳ گروه را در این حادثه مقصر کرده است.

خبرآنلاین: عصر روز ۱ آبان بر اثر سقوط یک خانواده سه نفره از چرخ و فلک شهربازی 'ائل گلی' ۲ کشته و یک زخمی برجا ماند. اکنون دادستان تبریز ۳ گروه را در این حادثه مقصر کرده است.

روایت های مختلفی برای واژگون شدن کابین و حادثه بیان شده است که یکی از آنها رها بودن کمربند ایمنی و گیر کردن به کابین پشت سر بوده است.

به هر حال اکنون موسی خلیل‌اللهی، دادستان عمومی و انقلاب تبریز، نظر اولیه را اعلام کرده است که به موجب آن دو شخصیت حقوقی (شرکت بازرسی و شرکت بهره بردار) و کاربر این وسیله بازی، مقصر شناخته شدند.

خلیل‌اللهی گفته است: مسئولان پارک مبنی ادعا کرده اند دستگاه گواهی استاندارد داشته است. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که بر اساس اعلام نظر کارشناس رسمی دادگستری در زمان اخذ این گواهینامه، بی‌توجهی شده است. به همین جهت شرکت بازرسی این دستگاه، در بروز حادثه مقصر شناخته شده است.

به گفته او بر اساس اعلام هیئت بررسی‌کننده به این پرونده، شرکتی که کاربر این دستگاه بوده به دلیل اینکه نه‌تنها "استفاده از کمربند ایمنی الزامی است" را روی دستگاه درج نکرده بوده بلکه به دلیل به کارگیری افراد فاقد تجربه کافی در کاربری این دستگاه به میزان ۳۰ درصد مقصر شناخته شده است: بر اساس این رای، ۴۰ درصد نیز شرکتی که مسئول بازرسی از این چرخ و فلک بوده مقصر شناخته شده است زیرا این شرکت وظایف خود را به درستی انجام نداده و کمربندهای این دستگاه را در شرایط مختلف آزمایش نکرده است.

متصدی کاربری موظف بود هنگام سوار شدن افراد بستن کمربندهای ایمنی استفاده‌کنندگان را بررسی و راهنمایی‌های لازم را انجام دهد، طبق بررسی‌های صورت گرفته، ۲۰ درصد هم افرادی که متصدی کاربری این دستگاه بودند، در وقوع این حادثه مقصر شناخته شدند."
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالبه
      90=20+40+30
      پس 10درصد بقيه كو؟

    • saed

      10% هم قسمتشون بوده دیگه که از اون بالا سقوط کنن

    • shima

      واقعا وحشتناک بود...یکی از فامیلامون حادثه سقوط رو دیده بود یه هفته مریض شده بود....خدا به پسر بچه خانواده که مونده صبر بده که باچشای خودش سقوط پدر مادرش رو دیده...

    • جلیل

      بچه ها مواظب باشید

    • mohaddese

      motasefam

    • قدیر

      که چی...اینا بعد مدتی کمی پول میدن و رها میشن اما پدرومادر چی؟؟؟؟ از همه مهمتر بچه!!! بدبخت شده خدا بهش صبر بده..

    • امید

      منم چند باری که رفتم اونجا شانسی زنده موندم. واقعا باید برای اپراتورهای شهربازی ایل گلی یه فکری کرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج