با ۵۶۷ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتون متری گشتاوری که نسخهی کارخانهای بامو X۵ M دارد، قدرت کافی برای رقابت با خودروهای زیادی فراهم است؛ اما این لغت “کافی” در قاموس تیونر مشهور جی پاور جایی ندارد!
وب سایت پدال - شاهین احمدزاده: با ۵۶۷ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتون متری گشتاوری که نسخهی کارخانهای بامو X۵ M دارد، قدرت کافی برای رقابت با خودروهای زیادی فراهم است؛ اما این لغت "کافی" در قاموس تیونر مشهور جی پاور جایی ندارد!
این همان دلیلی است که باعث شده تا جی پاور این شاسیبلند باواریایی را وحشیتر کند و آن را به نسخهای قدرتمندتر از لامبورگینی آونتادور بدل نماید.
با استفاده از جادوی تیونینگ، پیشرانهی ۸ سیلندر توئین توربوی S۶۳ دارای قدرت ۶۸۹ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۵ نیوتون متری است اما آیا این مقدار واقعاً کافی است؟ نه! تجربه مهندسی ۳۵ ساله پشت شماست.
این تجربه باعث شده تا جی پاور 173 اسب بخار بیشتر را تولید کند و خروجی کل پیشرانه به عدد عظیم 740 اسب بخار و گشتاور 980 نیوتون متر رسیده است. این اعداد و رقمها به لطف سیستم اگزوز تیتانیومی سفارشی، توربوهای بزرگتر و بهروزرسانی نرمافزار بای ترونیک 2 V3 جی ترونیک به دست آمدهاند.
این افزایش قدرت خروجی باعث شده تا X۵ M مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۵ ثانیه طی کند و به سرعتی بیش از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. به منظور هماهنگی با چنین پرفورمنسی، جی پاور در این شاسیبلند از سیستم تعلیق GX۶M-RS خودش استفاده کرده و رینگهای فورج کاری شدهی ۲۳ اینچی را نیز زیر خودرو جای داده است.
اما صبر کنید، چیز بیشتری وجود دارد، شاید هم در این مورد کمتر! این تیونر آلمانی میداند که هرکسی یک X5 M هیولا نمیخواهد بنابراین نسخههای ضعیفتر 641 اسب بخاری و 689 اسب بخاری نیز در دسترس هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان
اپلیکیشن برترین ها
را نصب کنید.
ارسال نظر