۳۴۸۴۶۵
۱۱ نظر
۵۰۱۳
۱۱ نظر
۵۰۱۳
پ

رنو با ۵ خودروی جدید به ایران می آید

شرکت خودروسازی رنو قرار است با پنج خودروی جدید به بازار ایران بیاید؛ بر اساس مذاکرات انجام شده، قرار است سه محصول با همکاری سایپا و دو خودرو نیز با همکاری ایران خودرو تولید و عرضه شود.

خبرگزاری ایرنا: شرکت خودروسازی رنو قرار است با پنج خودروی جدید به بازار ایران بیاید؛ بر اساس مذاکرات انجام شده، قرار است سه محصول با همکاری سایپا و دو خودرو نیز با همکاری ایران خودرو تولید و عرضه شود.

همکاری شرکت خودروسازی فرانسوی رنو با خودروسازان داخلی، از ماه ها پیش به کانون توجه فعالان صنعت خودرو تبدیل شده است؛ هر چند برخی انتظار داشتند رنو در ایران فقط با یک خودروساز داخلی همکاری داشته باشد، اما همواره دو خودروساز سایپا و ایران خودرو بر ادامه همکاری با این شرکت تاکید داشتند.

معاون توسعه سرمایه گذاری های صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در این زمینه گفت: رنو پنج خودروی جدید را در طرح آتی برای ایران در نظر گرفته است که سه محصول را با سایپا و دو مورد را ایران خودرو تولید خواهد کرد.

فرداد دلیری اضافه کرد: شرکت های ایران خودرو و سایپا برای ارتقا «ساخت داخل» این همکاری نیز هدفگذاری کرده و چشم اندازی ترسیم کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه در همکاری رنو با خودروسازان داخلی، قرار است شریک اصلی شرکت سایپا باشد، گفت: شرکت «بن رو» بعنوان سایت جدید همکاری رنو و سایپا انتخاب شده است. شرکت بنیان توسعه صنعت خودرو ( بن رو)از شرکت های زیرمجموعه سایپاست که در جاده قدیم سلفچگان ساوه واقع شده و با حدود یک هزار پرسنل، خودروهای سایپا ۱۵۱ و آریو S۳۰۰ تولید می کند.

با اجرایی شدن برجام، همکاری های خودرویی ایران با کشورهای اروپایی و آسیایی از سر گرفته شد؛ نخستین قرارداد، بین پژو و ایران خودرو به امضا رسید و شرکتی با عنوان «ایکاپ IKAP» تشکیل شد؛ دومین مشارکت که مذاکرات آن هنوز ادامه دارد و آخرین نشست آن در هفته گذشته در پاریس برگزار شد، بین سایپا و سیتروئن مطرح است.

همکاری با رنو، یکی دیگر از مهمترین همکاری هایی خودرویی ایران در دوران پسابرجام به حساب می آید؛ شرکت خودروسازی فرانسوی رنو یکی از ۱۰ شرکت بزرگ خودروساز جهان به شمار می آید که سابقه حضورش در ایران به همکاری با هر دو خودروساز بزرگ ایران برمی گردد؛ زمانی که پلتفرم ال ۹۰ برای تولید در اختیار ایران خودرو و سایپا قرار گرفت.

مدیرعامل ایران خودرو پیش از این گفته بود در انتظار پیشرفت قرارداد شرکت سایپا با رنو هستیم تا پس از آن، مذاکرات خود را با رنو پیگیری کنیم؛ شرکت رنو سابقه همکاری با خودروسازان ایرانی دارد و پس از پایان مذاکره با سایپا، ما با رویکرد و استراتژی مشخص با آنها مذاکره خواهیم کرد که در صورت توافق، از تولیدهای مشترک با رنو در سبد محصول های ایران خودرو استفاده خواهیم کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • سعید ب

    تو زمونه ای که چینی ها میان شاسی رو از یه جا میگیرن، طراحی رو میدن به ایتالیاییا، موتورو از ژاپن میگیرن، ایمنی رو با کمک اینگلیسیا ارتقا میدن و هر روز یه ماشین تولید میکنن. ما هنوز داریم منت این خودروسازای درجه سه فرانسوی میکشیم. حداقل از این چینیا یاد نگرفتیم که الان دیگه میشه ماشینو از چند جا گرفت بعد اسمبل کرد مثل قطعات کامپیوتر. بعد بیایم قرارداد انتقال فنی ببندیم مثلا با شرکت zf ببندیم که طراحی شاسی رو دیگه خودمون انجام بدیم یا با شرکتای ایتالیایی برای بدنه یا المانی برای انجین.

  • سعید ب

    تا خودروسازی مریضی دولتی بودن رو خوب نکنه همینه هست. مثل وقتی اپراتور مبایل فقط دولتی بود، خط دونه ۲ میلیون هیچ امکاناتی هم نداشت از وقتی بخش خصوصی اومد رقابت ایجاد شدو اوضاع کمی بهتر شد. تو کشوری مثل آمریکا بیشتر از ۵۰ تا اوپراتور داره اشانتیون گوشی اپل میدن تا از خطاشون استفاده بشه و خیلی امکانات دیگه

  • جعفر نبیلی

    بر پدر کسی که از تولید ملی حمایت نکند

    پاسخ ها

    • Ebrahim

      IQ توليد ملي بزرگترين دشمن مردمه از بس كشته داده
      توليد ملي نگو بگو تحميل ملي

    • علی منجول

      ... کسی که از تولید ملی مانند این دو خودروساز بی وجدان حمایت کند.

  • صدرا

    اقای جعفر نبیلی سطح سوادت همینقده

  • بدون نام

    حمایت از تولید کنندگان خوب

    انحصاری کردن تولید کنندگان خیلی بد

  • علی رضا

    این تولید ملی همیشه بهونه ایی بوده برای خالی کردن جیب مردم بی پناه.
    قیمت رنو کپچر در دبی 47 تا 50 میلیون بسته به آپشن های روش عرضه می شه. در حالیکه وقتی به ایران می رسه اول بردارهای خودروساز تا می تونن از در و دیوارش می زنن بعد هم دقیقا با دو برابر قیمت میندازن به مردم.
    نمونه بارز این مثال خودروی کیا هست که یکی از این خودروسازای وطنی اصطلاحا داره تولید می کنه ترمز دیسکی عقب به ترمز کاسه ایی تنزل درجه داده شده باتری و لاستیک کره ایی جاش رو به ایرانی داده و ..............
    دولت اگر راست می گه و قصد حمایت از تولید کننده رو داره و هوای دلالی توی سرش نیست تعرفه رو به حداقل برسونه و 30 درصد از قیمت خودرو رو به مردم سوبسید بدهد تا هم قدرت خرید و رفاه مردم افزایش بیابد و هم صنعت راه بیافتد .
    با رکود مصنوعی فقط روز مردم شب می شه و بس

  • بدون نام

    با این روند تولید وعرضه فرغون تو ایران واینکه حق با مشتری بید
    عمرا قیمت خودرو بیاد پایین. واینکه اون دوستمون گفته بود حمایت از تولید ملی ولله من راضی هستم دو برابر قیمت بدم ولی محصول با کیفیت خارجی بگیرم حداقل میدونم سرم کلاه نرفته

  • محسن

    لابد عالیجنابان سایپا و ایران خودرو چون گذشته کارخانه های اسقاطی احداث رینگ فولادی خرمشهر را که از اسپانیا آورده بودن هم بهمراه خواهند آورد با این توجه و تفاوت که اینبار روغن سوخته های دستگاها را حسب تناژ وارده دیگر به ارز دلار نمیپردازند !!!

  • احمددرویش

    حمایت خودروی ایران خیانت ملی است وظلم بر مردم میباشد چراکه ثروت ملی حدر دادن و پر کردن جیب دو شرکت خودروساز میباشد.

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج