نیسان به عنوان شریک رنو، احتمالا از همان الگوی رنو برای بازگشت به بازار کشورمان پیروی می کند، بخشی از خودروهای نسبتا ارزان قیمت احتمالا در ایران خودرو (شاید با برند داتسون) و پارس خودرو مونتاژ خواهند شد.
وب سایت دیجیاتو - سپهر زنگنه: نیسان به عنوان شریک رنو، احتمالا از همان الگوی رنو برای بازگشت به بازار کشورمان پیروی می کند، بخشی از خودروهای نسبتا ارزان قیمت احتمالا در ایران خودرو (شاید با برند داتسون) و پارس خودرو مونتاژ خواهند شد و برای مدل های نسبتا خاص و گران قیمت نیز اخیرا شرکت وارد کننده جدیدی تحت عنوان جهان نوین تاسیس شده است.
به گفته جمشید حسینی مدیرعامل این شرکت که تا چندی پیش در شرکت نگین خودرو فعال بود، نیسان قصد دارد با 3 مدل کراس اوور شامل جوک، قشقایی و اکستریل به بازار قدم بگذارد و البته در کنار این سه خودرو که همگی بیش از 100 میلیون تومان قیمت دارند، محصول اقتصادی و درون شهری میکرا نیز در نظر گرفته شده است که البته شانس چندانی برای درخشش با قیمت حدودی 80 میلیون تومان ندارد.
اکستریل یک کراس اوور سایز متوسط است که برادر دوقلو رنو کولئوس به حساب می آید و به احتمال قریب به یقین از پیشرانه و گیربکس مشترکل با کولئوس بهره خواهد بود.
بنابراین احتمالا شاهد یک موتور 2.5 لیتری 170 اسب بخاری و گیربکس CVT در کنار سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ هستیم.
قیمت احتمالی این مدل نیز با توجه به رقبایی نظیر تویوتا RAV۴ ، هیوندای سانتافه، کیا سورنتو و هوندا CR-V کمتر از ۲۱۰ میلیون تومان نخواهد بود.
در واقع نیسان اکستریل در حالی باید در بازار رقابت کند که دو رقیب اصلی اش یعنی کولئوس و تویوتا RAV4 توسط شرکت های نزدیک به مجموعه جهان نوین در بازار عرضه می شوند.
نیسان قشقایی در نسل قبل به تعداد محدود توسط پارس خودرو وارد و فروخته شد اما به دلیل تشدید تحریم ها این همکاری ادامه نیافت و قشقایی به خودروی خوب اما بدون خدمات در کشورمان مبدل شد.
حالا قرار است نسل جدید این مدل به صورت وارداتی و با قیمت 130 الی 150 میلیونی در بازار عرضه شود که البته مشخصات دقیق آن هنوز روشن نیست اما با توجه به مجموعه موتورهای قابل انتخاب، بعید نیست که شاهد عرضه مدل 1.2 لیتری توربو 120 اسب بخاری مشترک با رنو کپچر باشیم.
هرچند انتخاب دیگر از نظر مشخصات فنی نیز می تواند پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو ۱۶۰ اسب بخاری باشد که امکان رقابت تماشایی قشقایی با نسل جدید هیوندای توسان و کیا اسپرتیج را فراهم می آورد.
برای نیسان جوک هم چنین موتوری قابل انتخاب است و در این صورت این مدل علیرغم طراحی ظاهری نه چندان عامه پسندش، به گزینه ای جذاب برای جوانان مبدل خواهد شد.
به گفته جمشید حسینی قیمت در نظر گرفته شده برای جوک پایین تر از قشقایی و در محدود ۱۲۰ الی ۱۴۰ میلیون تومان خواهد بود.
گفتنی است که این مدل در منطقه آزاد انزلی نیز بسیار محبوب است و در صورت ارائه آن در بازار ایران، احتمالا شرایط برای سرویس و نگهداری از خودروهای موجود در منطقه آزاد نیز تسهیل خواهد شد.
در نهایت به نیسان میکرا می رسیم که در واقع یکی از ارزان ترین هاچ بک های اقتصادی در بازار جهانی است و با موتورهای ۱ الی ۱.۵ لیتری و قدرت ۷۹ الی ۱۰۷ اسب بخار، خودرو چندان تند و تیزی نیست.
میکرا در بازه قیمتی 80 میلیون تومان ناچار به رقابت با مدل های کم فروشی نظیر میستوبیشی میراژ، فیات 500 و MG 3 می شود.
در نهایت ذکر این نکته واجب است که نیسان هنوز به تکنولوژی CVT وفادار است و هر چهار مدل اکستریل، قشقایی، جوک و میکرا تنها با گیربکس های اتوماتیک CVT عرضه می شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان
اپلیکیشن برترین ها
را نصب کنید.
من که بنجاه سال سن دارم حتی نتوانستم یه دوچرخه بخرم حالااین ماشینارومیبینم نمیدونم اسمش چیه اصلابرای چه نظربدم اگرمیشه یه ماشین دربه داغون برای من مجانی بدین ماهم بگیم ماشین داشتیم ,
بدون نام
خوب که چی .. برا منی که به زور ماهی 1تومن درآمد دارم پراید زپرتی هم گرونه این ماشینها که جای خود دارد
بدون نام
سلام به هم وطنان عزیز تو کشور ما این ماشینها گرونه کشورهای دیگه ارزون هست چون پول ما بی ارزش هست
آقازاده
واسه ما ملت ایران که گرفتار مسایل اخلاقی وعقیدتی هستیم و فدای تصمیمات دولت مردانی هستیم که دورنمای ذهنی آنان به اندازه ی طول عمر آنها وتجربه ی شان است .که فکر کنم واسه ی راه رفتن مون هم یک کنتور شمارشگر هم پس گردن مون کار بگذارن و عوارض راه رفتن و حتی نفس کشیدن را ازمون بگیرن . ماشین های این مدلی !!! رویاهائی برای مردم بینوا . بگو نان شب ! بگگ.بگ بگو جیب مدیران نور چشمی . بگ.گ گ
نظر کاربران
من که بنجاه سال سن دارم حتی نتوانستم یه دوچرخه بخرم حالااین ماشینارومیبینم نمیدونم اسمش چیه اصلابرای چه نظربدم اگرمیشه یه ماشین دربه داغون برای من مجانی بدین ماهم بگیم ماشین داشتیم ,
خوب که چی .. برا منی که به زور ماهی 1تومن درآمد دارم پراید زپرتی هم گرونه این ماشینها که جای خود دارد
سلام به هم وطنان عزیز تو کشور ما این ماشینها گرونه کشورهای دیگه ارزون هست چون پول ما بی ارزش هست
واسه ما ملت ایران که گرفتار مسایل اخلاقی وعقیدتی هستیم و فدای تصمیمات دولت مردانی هستیم که دورنمای ذهنی آنان به اندازه ی طول عمر آنها وتجربه ی شان است .که فکر کنم واسه ی راه رفتن مون هم یک کنتور شمارشگر هم پس گردن مون کار بگذارن و عوارض راه رفتن و حتی نفس کشیدن را ازمون بگیرن . ماشین های این مدلی !!! رویاهائی برای مردم بینوا . بگو نان شب ! بگگ.بگ بگو جیب مدیران نور چشمی . بگ.گ گ