تکنولوژیهای جدید خودروها و مشکلاتش
شکایات مصرفکنندگان از نرمافزارهای خودروها در طی چند سال گذشته بهطور پیوسته افزایش داشته و سال ۲۰۱۶ کمی بیش از سطح سال قبلی است.
طبق مطالعهی ایمنی IQ موسسهی جی دی پاور که شکایات سازمان ملی ایمنی و ترافیک بزرگراهها را هم در نظر گرفته، مصرفکنندگان تا به اینجا ۲۰۲ شکایت رسمی را ثبت کردهاند در مقایسه در مدت مشابه سال گذشته ۲۰۴ شکایت ثبت شده بود. در سال ۲۰۱۵، تعداد کلی ۶۱۵ شکایت مربوط به مشکلات نرمافزاری ثبت شد که این تعداد در سال ۲۰۱۴ به ۵۰۵ مورد میرسید.
به نظر میرسد که این روند افزایشی باشد و در طی ۵ سال گذشته مجموع ۲۰۱۱ شکایت مرتبط با این موضوع در سازمان ملی ایمنی و ترافیک بزرگراهها ثبت شده است.
ایمنی IQ یک اپلیکیشن آنلاین توسعه یافته توسط جی دی پاور است که دادههای سازمان ملی ایمنی و ترافیک بزرگراهها را با دادههای خودرویی جی.دی پاور یکی میکند بنابراین محققان میتوانند بین شکایات صورت گرفته و فراخوانهای انجام شده ارتباط برقرار کنند. جی دی پاور متوجه شد که فراخوانها هم در حال افزایش هستند و بین سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵، تعداد فراخوانها ۴۵ درصد بیشتر شده است. از ۵ سال گذشته تا به امروز ۱۸۹ فراخوان جداگانهی نرمافزاری انجام شده که بیش از ۱۳ میلیون دستگاه خودرو را تحت تأثیر قرار داده است.
طبق دادهها، شورولت، رم، مزدا، جیامسی و سوبارو کمترین تعداد شکایات را داشتهاند درحالیکه اسمارت، ایسوزو، تسلا، ولوو، جگوار و لندروور بیشترین تعداد شکایات را به خود اختصاص دادهاند.
یکی از مسئولان جی دی پاور میگوید: «شکایات مصرفکنندگان هستهی اصلی عملکرد خودروسازان را نشان میدهد و این مورد زمانی که بحث پیشبینی فراخوانهای آینده و رضایت طولانیمدت مصرفکنندگان پیش میآید مهم است. مشکلات مربوط به نرمافزارها متداولتر شدهاند و اگر به خوبی رفع نگردند میتوانند باعث مخدوش شدن اعتماد مصرفکنندگان به تکنولوژیهای جدید این صنعت شوند.»
ارسال نظر