۳۳۶۳۱۱
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

یک پیشنهاد به ایران‌ خودرو و سایپا

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: واحدهای تحقیق و توسعه ایران خودرو و سایپا باید ادغام شوند تا بتوانند با سرمایه‌گذاری مشترک در جهت طراحی و تولید خودرویی با کیفیت و با قیمت مناسب حرکت کنند.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: واحدهای تحقیق و توسعه ایران خودرو و سایپا باید ادغام شوند تا بتوانند با سرمایه‌گذاری مشترک در جهت طراحی و تولید خودرویی با کیفیت و با قیمت مناسب حرکت کنند.

بهروز مشهدی اظهار کرد: در حال حاضر واحدهای تحقیق و توسعه دو خودروساز بزرگ به صورت مجزا فعالیت می‌کنند و هیچ کدام نیز خروجی مناسبی نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه این شرکتها به دلایل مختلف سرمایه‌گذاری لازم را در واحدهای تحقیق و توسعه انجام نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: این وضعیت در حالی است که رمز موفقیت خودروسازان بزرگ بین‌المللی سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیق و توسعه است.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد:‌ اگر ایران خودرو و سایپا در سال‌های گذشته مخصوصا در دوره‌ای که درآمد و سود بالایی داشتند در حوزه تحقیق و توسعه متمرکز می‌شدند هم‌اکنون شاهد ادامه تولید خودروهای قدیمی در کشور نبودیم.

وی افزود: برای خودروساز شدن ایران خودرو وسایپا باید واحدهای تحقیق و توسعه خود را ادغام و سرمایه‌گذاری مشترک در این حوزه انجام دهند تا بتوانند با تجمیع سرمایه و نیروی انسانی، خروج مناسبی داشته باشند.

مشهدی با بیان اینکه بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا کار تحقیق و توسعه را به صورت مشترک انجام می‌دهند، تصریح کرد: اگر دو خودروساز بزرگ واحدهای تحقیق و توسعه خود را ادغام و سرمایه‌گذاری مشترک و مناسبی در این حوزه انجام دهند ظرف پنج سال می‌توانند خودروی مناسبی را از نظر استانداردهای کیفی، ایمنی و قیمت در داخل کشور طراحی و تولید کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • ایرانی

    تا صنعت خودرو ما انحصاریه به هیجا نمیرسیم
    فقط میتونن سرمردم کلاه بذارن و خودرو بی کیفیت و گرون بدن بیرون
    تنهاراه نجات خودروسازی ایران حضور آزادانه رقبای قدر خارجیه نه چینی و هندی
    به امید اون روز که ملت ایران هم بتونن از یه ماشین با کیفیت و قیمت مناسب بهره ببرن

  • ایرانی

    ** خودرو نمی خریم**

    با این کارشناس های دوزاری هم هیچ کاری از پیش نخواهید برد

    گاری سازان داخلی نابود هستند

    گاری سازان داخلی نابود هستند

  • بدون نام

    صنعت خودرو باید به طور کل به بخش خصوصی داده شود

  • بدون نام

    اگه تحقیق وتوسعه انجام بدن اونوقت این همه دزدی توی روز روشن رو کی انجام بده ،

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج