خداحافظی لکسوس CT۲۰۰h با خط تولید
سازندهٔ ژاپنی تصمیم دارد یک کراساوور هیبریدی جدید را جایگزین مدل ناموفق CT۲۰۰h کند
هاچ بک کامپکت لکسوس یعنی مدل CT۲۰۰h در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و با فروش حدود ۱۰ هزار دستگاه در سال هیچگاه موفق نبود. بهروزرسانیهای متعدد آن از سوی لکسوس نیز کارساز نبوده و به همین دلیل به پایان عمر خود نزدیک میشود درحالیکه هیچ جایگزین مستقیمی برایش تعیین نشده است.
مدیر فروش برند لکسوس در اروپا «Alain Uyttenoven» دراینباره گفته است که تولید CT۲۰۰h در اواسط سال ۲۰۱۸ متوقفشده و جای خود را به نسخهٔ تولیدی کانسپت LF-SA خواهد داد. هرچند لکسوس در سال گذشته فروش کلی معادل ۶۵۲ هزار دستگاه داشته و همچنین حضور قدرتمندی در بازار ایالاتمتحده داشته است، اما این لوکس ساز ژاپنی اوضاع خوبی در اروپا ندارد چراکه در سال گذشته تنها ۶۴ هزار دستگاه خودرو در بازار اروپا فروخته است و برای سال جاری نیز انتظار میرود به فروشی در حدود ۷۰ هزار دستگاه در اروپا دست پیدا کند.
Alain Uyttenoven در این رابطه میگوید: «۵۰ درصد از کل فروش خودروهای پریمیوم را مدلهایی با قیمت زیر ۴۰ هزار یورو (حدود ۴۵ هزار دلار) تشکیل میدهد که ما در این بخش حضور ضعیفی داریم و تنها نمایندهٔ ما در این بازهٔ قیمتی مدل CT۲۰۰h است».
اگر کانسپت LF-SA چراغ سبز تولید را اخذ کند، تبدیل به کوچکترین کراس اوور لکسوس شده و در زیر مدل NX قرار خواهد گرفت. این مدل از طراحی آیندهنگرانه و ترکیب ۲+۲ سود خواهد برد. کراس اوورهای RX و NX لکسوس با توجه به افزایش روزافزون تقاضای جهانی برای کراس اوورها و SUVها، با افزایش فروش مواجه شدهاند بهطوریکه برند ژاپنی توانست در سال ۲۰۱۵ بهتنهایی ۱۵۰ هزار دستگاه از مدل RX را بفروش برساند و انتظار میرود فروش آن امسال به ۲۰۰ هزار دستگاه برسد. برادر کوچکتر RX یعنی NX نیز سال گذشته موفق به فروش ۱۵۰ هزار دستگاه شد و احتمالاً امسال به ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد.
اما هاچ بک CT که برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۰ معرفیشده و بر اساس کانسپت LF-CH شکلگرفته بود با استقبال مواجه نشد و همواری فروش ضعیفی را تجربه کرده است. CT۲۰۰h یک هاچ بک هیبریدی است و اولین محصول لکسوس بود که در آن از جلوپنجرهٔ معروف دوکیشکل این شرکت استفاده شد. لکسوس CT۲۰۰h مجهز به یک موتور ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری (مشترک با تویوتا پریوس و آیوریس) با ۹۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی است. این دو موتور رویهم قادر بتولید ۱۳۴ اسب بار قدرت و ۲۰۷ نیوتن متر گشتاور هستند. مصرف سوخت این هاچ بک لوکس نیز بهصورت ترکیبی ۴.۱ لیتر در صد کیلومتر اعلامشده است.
نظر کاربران
حیف شد گفتم صفرشو بخرم
اونا باید بیان ایران دوره ببینند یاد بگیرن که چطور پراید بعد 20 سال هنوز تولید میشه ههههههه