برگ برنده جدید گروه «دیرین دیرین»
بهرام عظیمی زمان مناسب پخش انیمیشن «سالم و ناسالم» و تکرار آن را بهترین راه تاثیرگذاری بر مخاطب می داند.
وی بیان کرد: «سالم و ناسالم» در قالب طنز بیان شده و باید در جایی قرار بگیرد که بتواند تاثیرگذار باشد. موضوعاتی سوژه این اثر قرار گرفته که ارزش دیدن دارد چون در رابطه با بیماری هایی است که امروزه شایع شده و ما به عنوان تیم سازنده از تلویزیون که همیشه در نقش حامی ظاهر شده درخواست می کنیم زمان و تکرار پخش مناسبی را در اختیار این انیمیشن های کوتاه قرار دهد.
عظیمی در پاسخ به اینکه به عنوان یک کارگردان رمز موفقیت انیمیشن «دیرین دیرین» را در چه می داند، توضیح داد: امروز یکی از آثار موفق انیمیشن تلویزیونی، «دیرین دیرین» است که با بهره بردن از یک شیوه بیان جدید در طرح مشکلات، بسیار تاثیرگذار است. اتفاق خوب دیگری که برای این اثر افتاد زمان و تکرار پخش مناسبی بود که به دیده شدن این اثر کمک شایانی کرد و اگر در این زمان ها روی آنتن نمی رفت زحمات گروه «درین درین» دیده نمی شد.
بهرام عظیمی یادآور شد: هر قسمت از انیمیشن های «سالم و ناسالم» یک کار داستانی کوتاه است که به بیان موضوع می پردازد و در ازای بیان یک مساله، راهکار نیز ارائه می دهد و مثل هر تولید دیگری نیازمند زمان پخش خوب است. به نظر من اگر این کار قبل یا بعد از برنامه های پربیننده تلویزیون نمایش داده شود خیلی مناسب است.
وی گفت: «سالم و ناسالم» داستان دارد و مثل کارهای قبلی ام به زندگی مردم کاملا نزدیک است. ۲ شخصیت جذاب در این مجموعه گنجانده شده که نوآوری در طراحی شخصیت به حساب می آید و نمونه شان را پیش از این در هیچ کار انیمیشن نداشتیم. این مجموعه به فراخور موضوع بیماری ها ساخته می شود و فعلا انتهایی برایش قائل نیستیم.
کارگردان انیمیشن «ماسوله» اظهار کرد: کار ما به روز است و درباره بیماری های رایجی صحبت می کند که امروزه مردم دغدغه اش را دارند. اگرچه بیماری معطوف به محدوده زمانی نیست اما امروزه در وضعیتی هستیم که یک شبه یک جریان درست می شود. از آنجا که ما هم بر اساس آنچه رایج است کار می سازیم نیاز به زمان پخش مناسب داریم تا کارمان در زمان خودش دیده شود.
وی افزود: تاکید وزارت بهداشت و مدیریت موسسه «آوای هنر سلامت» به عنوان سفارش دهنده این است که انیمیشن های «سالم و ناسالم» مناسب با فضای رسانه ملی تولید شود. اگر کار ما کوتاه تر بود یا از خط قرمزهای مختص تلویزیون عبور می کرد شاید در فضای مجازی بیشتر دیده می شد اما کار ما با فرمت تلویزیون ساخته شده و کسی معمولا از فضای مجازی انیمیشن بیش از دو دقیقه ای را پیگیری نمی کند.
عظیمی اشاره کرد: اگر هم می خواستیم این کار را صرفا بر اساس جذابیت های شبکه های اجتماعی بسازیم در رسانه ملی قابل پخش نبود. تلویزیون تنها رسانه قابل اعتماد مردم است که خانواده ها در گروه های سنی مختلف به تماشای آن می نشینند. پیام این انیمیشن هم خطاب به خانواده است و در رسانه ملی بهتر می تواند تاثیرگذار باشد.
وی در پایان گفت: اگر آگاهی و اشراف مان را به مسایل اجتماعی و نیازهای جامعه بالا ببریم و درک این را داشته باشیم که گاهی مشکلات بدون اینکه شامل حال ما شوند دیگری را گرفتار خود کرده اند و باید بدانیم لازم نیست مشکلات اول دامن خودمان را بگیرند و بعد چاره اندیشی کنیم بلکه می توانیم قبل از رواج یک معضل جلوی اتفاق های ناگوار را بگیریم.
ارسال نظر